Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Ogretim tasarimina neden ihtiyac duyulmustur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
51.948
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Öğretim tasarımına neden ihtiyaç duyulmuştur?​

Öğretim tasarımın temel amacı, bütün eğitim-öğretim faaliyetlerini etkili ve hatasız olarak organize etmektir. Eğitim sistemi içinde öğretmenler sürekli olarak eğitim-öğretim faaliyetlerini çeşitli öğretim yöntemlerini kullanarak sınıf içinde ve dışında uygulamaktadır.

Assure modeli ne demek?​

ASSURE modeli, öğretmenlerin sınıflarında kullanmaları için değiştirilmiş bir Öğretim Sistemi Tasarımı (ISD) sürecidir. Öğretim Sistemi Tasarımı, öğretmenlerin öğrencileri için en uygun öğrenme ortamlarını tasarlamada ve geliştirmede kullanabilecekleri bir işlemdir.

Öğretim tasarımının özellikleri nelerdir?​

Öğretim tasarımının özellikleri nelerdir?
Öğretim Tasarımının Özellikleri
- Öğretim tasarımı öğrenci merkezlidir.
- Öğretim tasarımı hedef yönelimlidir.
- Öğretim tasarımı anlamlı performans üzerine odaklanır.
- Öğretim tasarımı öğrenme çıktılarının ölçülebileceğini varsayar.
- Öğretim tasarımı görgüldür, gidişli-gelişli ve kendini düzelticidir.

Öğretim tasarımı teorisi nedir?​

Öğretim Tasarımı tasarım tabanlı (design-oriented) öğrenme ve gelişme için verilen hedeflere ulaşma yöntemlerine odaklı bir teoridir. Öğrenimin artırılması için rehberlik sunar. Öğretim tasarımı teorisi hangi öğretim yöntemlerinin (öğrenmeyi destekleme ve iyileştirme yolları) nasıl kullanılacağını belirler.

Öğrenme tasarımları nelerdir?​

Öğrenme Tasarımları’nın 9-14 yaş grubu çocuklara yönelik geliştirdikleri Toplumsal Eşitlik Kiti (TEK), ebeveynler ve öğretmenler için hak temelli, eşitlikçi bir yaklaşımla oluşturulmuş bilgi, aktivite ve oyunlar içerir.

Öğretim sürecinin aşamaları nelerdir?​

Öğretim sürecinin aşamaları nelerdir?
Öğretmenin, öğrencilerin çalışmalarını yönlendirmesi ve onlara uygun bir öğrenme- öğretme ortamını oluşturabilmesi için yapacağı etkinlikler üç basamakta gerçekleşir: – Öğretimin-Öğrenmenin Planlanması, – Öğretimin-Öğrenmenin Uygulanması, – Öğretimin-Öğrenmenin Değerlendirilmesidir.
Öğretim tasarımının temelini oluşturan varsayımlar nelerdir?​
Varsayım 1: ÖT süreci, hem sistematik prosedüre hem de plandaki uygulama detaylarına önem verilmesini gerektirir. Varsayım 2: ÖT süreci bir öğretim probleminin tanımlanmasıyla başlar. Varsayım 3: Bir ÖT planı, esas olarak, öğretim tasarımcısı ve öğretimi planlayan ekibin kullanması amacıyla geliştirilir.
Program tasarım yaklaşımı nedir?​
Program tasarımında temele alınan öğe yaklaşımın özelliklerini oluşturur. Program temeli değişmeye evrensel bilgidir. Temelleri daimicilik ve esasicilik akımlarına dayanır. Öğretmen merkezli olup davranış değişikliğinden çok o konunun öğrenilmesi önemlidir.
 
Öğretim tasarımına ihtiyaç duyulmasının temel sebeplerinden biri, eğitim ve öğretim faaliyetlerinin etkili ve hatasız olarak organize edilmesini sağlamaktır. Öğretim tasarımı, öğretmenlerin öğrencilere en uygun öğrenme ortamlarını oluşturarak öğrenci merkezli, hedef yönelimli, anlamlı performans odaklı bir şekilde eğitim vermelerini destekler. Ayrıca öğretim tasarımı, öğrenme çıktılarının ölçülebilir olduğunu öngörür ve sürekli gelişime açık bir yapıya sahiptir.

ASSURE modeli, öğretmenlerin sınıflarında kullanabilecekleri değiştirilmiş bir Öğretim Sistemi Tasarımı (ISD) sürecidir. Bu model, öğretmenlere öğrenciler için en uygun öğrenme ortamlarını tasarlamaları ve geliştirmeleri konusunda rehberlik sağlar.

Öğretim tasarımının özellikleri şunlardır: öğrenci merkezli olması, hedef yönelimli olması, anlamlı performansa odaklanması, öğrenme çıktılarının ölçülebilir olduğunu varsayması ve görgüldür, gidişli-gelişli ve kendini düzeltebilir olması gibi faktörler öne çıkar.

Öğretim tasarımı teorisi, tasarım tabanlı bir öğrenme ve gelişme teorisidir. Bu teori, öğretim yöntemlerini belirleyerek öğrenimi artırmayı hedefler ve öğretmenlere rehberlik sunar.

Öğrenme tasarımları, 9-14 yaş grubu çocuklara yönelik Toplumsal Eşitlik Kiti gibi çocuklara eşitlikçi yaklaşımla bilgi, aktivite ve oyunlar sunan içerikleri kapsar.

Öğretim sürecinin aşamaları ise öğretimin-öğrenmenin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi şeklinde sıralanır. Bu aşamalar öğretmenlerin öğrencilere uygun bir öğrenme-öğretme ortamı sağlamalarına yardımcı olur.

Öğretim tasarımının temelini oluşturan varsayımlar arasında sürecin sistemli olması ve planlama detaylarına önem verilmesi, öğretim probleminin tanımlanması ile başlanması ve bir planın öğretim tasarımcısı ve ekibi tarafından kullanılacak şekilde geliştirilmesi gibi faktörler yer alır.

Program tasarımı yaklaşımı, öğrenme içeriğinin temeline alınan yaklaşımın özelliklerini oluşturarak davranış değişikliğinden ziyade konunun öğrenilmesine odaklanan bir yapıya sahiptir. Daimicilik ve esasicilik akımlarına dayanan bu yaklaşım, evrensel bilgilerin temeli üzerine inşa edilir ve öğretmen merkezli bir yapıya sahiptir.
 
Geri
Üst