AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ogrenmenin temel islevi nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
132.880
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Öğrenmenin temel işlevi nedir?​

Öğrenme konusu insanın hayatında önemli bir rol oynamaktadır. Öğrenme, doğumdan itibaren başlayıp ömrün sonuna kadar sürebilen hayatın işlevi açısından önemli bir süreçtir. Öğrenme insana bilgi sağlayarak belirli konularda değerleri, inançları ve genel olarak da insanın hayata bakışını etkilemektedir.

Öğrenmenin özellikleri nelerdir?​

Öğrenme potansiyel olarak davranıştaki değişmedir.Performans ise bu potansiyelin davranışa dönüştürülmesidir. Öğrenme yaşantı kazanma sonucunda oluşur. Ancak davranışların bir kısmı öğrenme ürünü olmayıp refleksiftir.Beli bir uyarıcıya öğrenilmemiş bir tepkide bulunma reflekstir.

Öğrenilmiş davranışların özellikleri nelerdir?​

Öğrenilmiş davranışların özellikleri nelerdir?
Bir davranışın öğrenme sonucu gerçekleşip gerçekleşmediğini anlamak için şu şartları taşıyor olması gerekir:
- Davranıştaki değişmenin kalıcı olması,
- Bu değişmenin gözlenebilir olması,
- Davranışın yaşantı sonucu gerçekleşmesi,
- Davranıştaki değişmenin sadece büyüme ve olgunlaşma ile olmaması

Öğrenme ile ilgili kavramlar nelerdir?​

Öğrenme ile ilgili kavramlar nelerdir?
Öğrenme davranışta bir değişmenin meydana gelmesi halidir. Davranıştaki değişme oldukça kalıcı ve uzun sürelidir.Yani öğrenme oldukça kalıcı bir davranış değişikliğidir. Öğrenme bireyin aktif oluşunun bir takım edimlerde bulunmasının veya yaptığı egzersizlerin sonucudur.

Öğrenmenin temel ilkeleri nelerdir?​

EĞİTİM-ÖĞRETİM İLKELERİ
- Çocuğa Göre Öğretim İlkesi (Öğrenciye görelik):
- Hayatilik ilkesi (Yaşamsallık): Okul, yaşamın kendisi olmalıdır.
- Güncellik ilkesi (Aktüalite):
- Yaparak-yaşayarak öğrenme ilkesi:
- Açıklık ilkesi (Ayanilik):
- Ekonomiklik ilkesi:
- Somuttan soyuta ilkesi:
- Bilinenden bilinmeyene ilkesi:

Öğrenme Nedir örnek ver?​

Örnek vermek gerekirse; İnsan, sobanın sıcak olduğunu dokunarak, limonun ekşi ve biberin acı olduğunu tadarak, özel bir davete giderken nasıl giyinileceğini çevresindeki diğer davranışlarını gözlemleyerek, okulda nasıl davranılacağını da kendinden daha büyük öğrencileri taklit ederek öğrenir.

Öğrenmenin zorunlu özellikleri nelerdir?​

Öğrenmenin zorunlu özellikleri nelerdir?
ÖĞRENMENİN ÖZELLİKLERİ (GELİŞİM PSİKOLOJİSİ, ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ İLE İLGİLİ KONU ANLATIMLAR) (EĞİTİM BİLİMLERİ)
- Davranışta gözlenebilir bir değişme olması
- davranıştaki değişmenin nispeten sürekli olması
- davranıştaki değişmenin yaşantı kazanma sonucunda olması

Öğrenilmiş davranışlar kaça ayrılır?​

Öğrenilmiş davranışlar kaça ayrılır?
* İstendik Davranışlar: Planlı eğitim sonucu ya da gelişigüzel kültürlenme süresi sonunda ortaya çıkan öğrenilmiş davranışlardır. * İstenmedik Davranışlar: Hatalı eğitim ya da kötü kültürlenme sonucu ortaya çıkan öğrenilmiş davranışlardır.

Öğrenme davranışları nelerdir?​

Öğrenme ile ilgili ortaya atılan davranışsal, duyuşsal, bilişsel, nörofizyolojik temelli öğrenme kuramları mevcuttur. Davranışcı kuramcılar, öğrenmenin uyarıcı ile davranış arasında bir bağ kurarak geliştiğini ve pekiştirme yoluyla davranış değiştirmenin gerektiğini kabul ederler.

Öğrenme Nedir öğrenme kuramları?​

Öğrenme Kuramları Kişinin çevre ile etkileşimi, onun sürekli olarak çevresinden bir şeyler alıp-vermesi demektir. Kişi çevresinden sürekli olarak kendisine ulaşan verileri değerlendirir ve bunun sonucu olarak düşünsel, duyuşsal veya davranışsal tepkide bulunur. Bu şekliyle bakıldığında öğrenme dinamik bir süreçtir.

Yaparak yaşayarak öğrenme ilkesi nedir?​

Yaparak yaşayarak öğrenme ilkesi nedir?
Yaşayarak öğrenmek, deneyime ve keşfetmeye dayalı, hayatın tüm olanaklarıyla iç içe olmayı öngören bir öğrenme sistemidir. Sorgulamaya yer vermeyen “ezbere” ve katı eğitim anlayışını tümden alaşağı edip yerine deneyimsel, katılımcı ve hareket halinde bir eğitime yönelmeyi işaret eder.

Pedagojik ilkeler nelerdir?​

Pedagojik ilkeler nelerdir?
7 PEDAGOJİK İLKE
- Beklentilerin İletişimini Sağlamak.
- Öğretmen Öğrenci Etkileşimi.
- Öğrenci Öğrenci Etkileşimi.
- Farklı Öğrenme Yollarına Saygı Göstermek.
- Değerlendirme.
- Etkin Öğrenme Zamanını Artırmak.
- Organizasyon ve Planlama.

En iyi nasıl öğrenebilirim?​

- Öğrenmek istediğin konuyu seç ve onu çalışmaya başla. Öğrendiklerini bir kenara -daha da iyisi- bir deftere yaz.
- Çalıştığın konuyu sanki derste başkalarına anlatacakmış gibi açıklamaya çalış.
- Açıklamaya çalışırken sahip olduğun bilgide eksikler olduğunu fark edeceksin.
- Basite indirge ve analojiler kullan.
 
Öğrenmenin temel işlevi, bireyin bilgi ve deneyimlerini artırarak hayatı anlamlandırmasına ve gelişimine katkıda bulunmasıdır. Öğrenme, insanların değerleri, inançları ve genel bakış açılarını şekillendirirken, zihinsel ve duygusal olarak gelişmelerine olanak tanır.

Öğrenmenin özellikleri arasında potansiyel olarak davranıştaki değişimi sağlaması, yaşantı kazanma sonucunda oluşması ve gözlenebilir olması gibi unsurlar yer alır. Öğrenme sürecinde kalıcılık, gözlenebilirlik ve öğrenilenin yaşantı sonucu gerçekleşmesi gibi kriterler önemlidir.

Öğrenme ile ilgili kavramlar arasında davranışta meydana gelen kalıcı değişimin vurgulanması, öğrenmenin uzun süreli ve aktif bir süreç olması öne çıkar. Bireyin çevresiyle etkileşim içinde olduğu ve deneyimlerine dayanarak öğrendiği vurgulanır.

Öğrenmenin temel ilkeleri arasında çocuğa göre öğretim, hayatilik ilkesi, güncellik ilkesi, yaparak-yaşayarak öğrenme ilkesi, açıklık ilkesi, ekonomiklik ilkesi, somuttan soyuta ilkesi ve bilinenden bilinmeyene ilkesi gibi prensipler bulunur. Bu ilkeler öğrenme sürecinin etkin ve verimli olmasını sağlar.

Öğrenilmiş davranışlar istendik ve istenmeyen davranışlar olmak üzere ikiye ayrılır. Planlı eğitim sonucu ortaya çıkan istenilen davranışlar öğrenilmiş istendik davranışlar iken, hatalı eğitim veya kötü kültürlenme sonucu meydana gelen davranışlar ise öğrenilmiş istenmeyen davranışlar olarak tanımlanır.

Öğrenme davranışları arasında davranışsal, duyuşsal, bilişsel ve nörofizyolojik temellere dayanan farklı öğrenme kuramları bulunmaktadır. Bu kuramlar, öğrenmenin çeşitlilik gösteren yönlerini vurgular ve bireyin çevresiyle etkileşimini ele alır.

Yaparak yaşayarak öğrenme ilkesi, deneyime dayalı ve katılımcı bir öğrenme sürecini ifade eder. Bu ilke, öğrenmenin aktif bir şekilde deneyimlenmesini ve pratiğini vurgular, sorgulamaya teşvik eder ve ezbercilikten uzaklaşmayı destekler.

Pedagojik ilkeler arasında beklentilerin iletişimini sağlamak, öğretmen-öğrenci etkileşimi, öğrenci-öğrenci etkileşimi, farklı öğrenme yollarına saygı göstermek, değerlendirme, etkin öğrenme zamanını artırmak ve organizasyon ve planlama gibi unsurlar yer alır. Bu ilkeler, etkili bir öğrenme ortamı oluşturmak için önemlidir.

En iyi şekilde öğrenmek için konuyu seçip çalışmaya başlamak, öğrendiklerini yazmak, başkalarına anlatmaya çalışmak, eksiklikleri fark etmek, basitleştirmek ve analojiler kullanmak gibi yöntemleri deneyebilirsiniz. Bu yöntemler öğrenme sürecinizi daha etkili hale getirebilir.
 
Geri
Üst