AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ogrenme ortami neleri ifade eder?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
131.690
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Öğrenme ortamı neleri ifade eder?​

‘Öğrenme ortamı, öğrencilerin öğrenme eylemini gerçekleştirdikleri farklı fiziksel mekanlar, ortamlar ve kültürler anlamına gelir. Bu tanım, öğrencilerin çok farklı ortamlarda çok farklı şekillerde öğrendiği fikrini kabul eden bir tanımdır.

Etkili öğrenme ortamı nasıl oluşturulur?​

Etkili öğrenme ortamı nasıl oluşturulur?
Etkili Bir Öğrenme Ortamının 10 Temel Özelliği
- Soruları öğrenciler sorar, hem de iyi soruları!
- Sorulara cevaplardan daha çok değer verilir.
- 3. Fikirler çok çeşitli kaynaklardan gelir.
- Birbirinden farklı öğrenme modelleri kullanılır.
- 5. Sınıf yerine topluluk olarak öğrenilir.
- 6. Öğrenme kişiselleştirilmiştir.

Olumlu bir sınıf ortamı nasıl olmalıdır?​

Yukarıda söylenenlerin ışığında Olumlu sınıf ortamının en önemli özellikleri şunlardır: (a) Bütünleşme, kaynaşma, hoşlanma duyguları, (b) Öğrenci gelişimi, (c) Doyum, (ç) Derse katılım, (d) Amaca ve işe dönüklük, üretkenlik, (e) Düzenlilik, kurallarda netlik, (f) Yenilik, (g) Đşbirliği ve yardımlaşma, (ğ) Öğretimin …

Geleneksel sınıf ortamı nedir?​

Geleneksel sınıf ortamı nedir?
Geleneksel yaklaşım öğretmen merkezlidir. Sınıf içi yaşantılarda ve bu yaşantıların aktarıldığı eğitim etkinliklerinde öğretmen(aktif) öğrenci edilgen (pasif) bir konumdadır. Sınıf içi kurallar oldukça katı ve tek yönlüdür. Eğitim faaliyetinde konu ve dersler önemli olduğundan öğrenci yerine öğretmen merkezdedir.

Sınıf yönetimi nasıl olmalı?​

Etkili Bir Sınıf Yönetimi Nasıl Olmalıdır?
- 1 – Her öğrencinin öğrenme stiline dikkat edilmelidir:
- 2 – Eğitim ortamları öğrenciye göre düzenlenmelidir:
- 3 – Öğretmenler öğrencileriyle pozitif iletişim halinde olmalıdır:
- 4 – Öğretmen müfredata hakim olmalıdır:
- 5 – Öğretmen öğrencilerine rol model olmalıdır:

Tam öğrenme modeli nedir?​

Tam öğrenme modeli nedir?
Uygun ortam ve öğrenme koşulları sağlandığında hemen hemen herkesin bir şeyi öğrenebileceği varsayımına dayanır. Tam Öğrenme Modeline göre öğrenemeyen öğrenci yoktur, öğretemeyen öğretmen vardır.

Ideal bir sınıf ortamı nasıl olmalı?​

Sınıf ortamının büyüklüğü öğrencinin rahatça davranabileceği kadar geniş ve ferah olmalıdır. Öğrenci gerektiğinde eşyalarını dolabına rahatça koyabilmelidir. Öğrencilerin rahatlıkla öğretmeni takip edebildiği, tahtayı ve diğer öğretim materyallerini rahatlıkla görebildiği bir düzen oluşturulması gerekmektedir.
 
Öğrenme ortamı, öğrencilerin öğrenme sürecini yaşadıkları fiziksel mekanlar, ortamlar ve kültürleri ifade eder. Bu ortamlar, öğrencilerin çeşitli şekillerde öğrenebilecekleri ve gelişebilecekleri yerlerdir. Öğrenme ortamı, öğrencilerin motivasyonunu, ilgisini ve başarısını etkileyebilir. Dolayısıyla, bu ortamların öğrenci merkezli, etkileşimli, destekleyici ve motive edici olması önemlidir.

Etkili bir öğrenme ortamı oluşturulurken dikkate alınması gereken bazı temel özellikler şunlardır:
1. Öğrencilerin sorması teşvik edilen soruların değeri yüksektir.
2. Sorulara cevaplardan daha çok önem verilir.
3. Fikirler çeşitli kaynaklardan gelir.
4. Farklı öğrenme modelleri kullanılır.
5. Topluluk olarak öğrenme vurgulanır.
6. Öğrenme süreci kişiselleştirilir.

Olumlu bir sınıf ortamının önemli özellikleri ise şunlar olabilir:
1. Bütünleşme ve kaynaşma duygularının güçlü olması.
2. Öğrenci gelişimine destek olunması.
3. Doyum ve memnuniyetin sağlanması.
4. Derse katılımın yüksek olması.
5. Amaca odaklanma ve üretkenlik.
6. Düzen ve net kurallar.
7. Yenilikçi yaklaşımların teşvik edilmesi.
8. İşbirliği ve yardımlaşmanın önemi.

Geleneksel sınıf ortamı ise genellikle öğretmen merkezlidir. Burada öğretmen ön planda olup, öğrenciler daha pasif bir rol oynarlar. Sınıf kuralları sıkı ve tek yönlüdür. Dersler ve konular öğrenci yerine öğretmenin odak noktasıdır.

Etkili bir sınıf yönetimi için bazı öneriler şunlar olabilir:
1. Her öğrencinin öğrenme tarzına dikkat edilmesi.
2. Eğitim ortamlarının öğrenciye uygun şekilde düzenlenmesi.
3. Öğretmenlerin öğrencilerle pozitif iletişim kurması.
4. Öğretmenlerin müfredata hakim olması.
5. Öğretmenlerin öğrencilere iyi bir rol model olması.

Tam öğrenme modeli ise uygun koşullar sağlandığında hemen hemen herkesin bir şeyi öğrenebileceği varsayımına dayanır. Bu modele göre öğrenemeyen bir öğrenci yoktur, ancak öğretemeyen bir öğretmen olabilir.

Son olarak, ideal bir sınıf ortamı öğrencilerin rahatça hareket edebileceği, geniş, ferah bir alana sahip olmalıdır. Öğrencilerin eşyalarını kolayca koyabileceği düzenli bir ortam sağlanmalıdır. Tahtayı ve öğretim materyallerini rahatça görebilecekleri bir düzen oluşturulmalıdır.
 
Geri
Üst