AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Ogrenme merkezi ne demek?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Öğrenme merkezi ne demek?​

Öğrenme merkezleri ile çocukların farklı deneyimleri etkin bir şekilde yaşamalarına, daha küçük gruplarda birbirleriyle doğal ilişkiler kurmalarına, oyun esnasında karşılaştıkları problemleri çözmelerine, karar ve sorumluluk almalarına, kendilerini ifade etmelerine ve birbirlerinden öğrenmelerine fırsat tanınmış olur.

Kitap merkezi ne demek?​

Kitap merkezi ne demek?
Kitap Merkezi: Bu köşedeki etkinliklerle çocukların dil gelişimleri, hayal güçleri, anlatım ve dinleme becerileri desteklenip, kelime hazineleri gelişir. Ayrıca okuma alışkanlığını kazandırılması desteklenir.

Öğrenme Merkezleri nasıl düzenlenir?​

Öğrenme merkezleri sınıf içinde özelliklerine göre yerleştirilmelidir. Örneğin hareketli oyunlar oynanabilen blok merkezinin kitap merkezinden mümkün olduğunca uzak bir yerde düzenlenmesi farklı ilgi alanlarında bulunan çocuklara rahatlık sağlayacak, sınıf düzeninin sağlanmasına da doğal yoldan yardımcı olacaktır.

Okul öncesi ilgi köşeleri nelerdir?​

Okul öncesi ilgi köşeleri nelerdir?
İlgi Köşeleri
- Blok Köşesi.
- Fen ve Doğa Köşeleri.
- Güzellik ve Bebek Bakım.
- Kukla Köşeleri.
- Mutfak Köşeleri.
- Müzik Köşeleri.
- Oyun Halıları
- Sağlık ve Temizlik Köşeleri.

Iyi bir anaokulu nasıl olmalı?​

Okul öncesi eğitim kurumu bahçe içinde müstakil bir binada olmalıdır. 3-6 yaş düzeyinde sınıf ortamı yeterli olmayacağından mümkün olduğu kadar geniş mekanlar, mevsimine göre açık havada eğitim imkanı sağlamalıdır. Bina iyi ısınmalı, aydınlık ve ferah olmalıdır.

Kitap merkezinde neler olmalı?​

Kitap merkezinde neler olmalı?
Kitap merkezlerinde bulunması gereken materyallerden bazılar; sandalye-koltuk, masa, minder, resimli kitaplar, dergiler, atlaslar, yazılı materyaller, gazete, afişler, hikaye, masal, boyama kitabı, şiir kitabı, bilmece kitabı vb.. araç gereç ve materyaller bulundurulmalıdır.

Okul Öncesi Sınıfı nasıl olmalı?​

Öğrenme merkezleri neden önemlidir?​

Öğrenme merkezleri neden önemlidir?
Öğrenme merkezlerinde oyun, çocuğun yaratıcılığını geliştirme, kendisini ifade etmesini sağlama, yardımlaşma, paylaşma, işbirliği, başladığı işi sonuçlandırma konusunda kararlı olma, sorumluluk alma ve aldığı sorumluluğu yerine getirme, problem çözme, olaylar arasında neden sonuç bağlantıları kurma, toplumsal cinsiyet …

Eğitim ortamlarının düzenlenmesinde öğrenme merkezlerinin temel işlevi nedir?​

Öğrenme merkezleri, çocukların materyalleri kullanmaları, kendi alanlarını keşfetmeleri, akranları ile birlikte olmaları ve daha üst düzey keşifler yapmalarına fırsat verir (preschool-plan-it.com, 2015). High Scope programında, öğrenme merkezlerinin çocukların oyun zamanı olarak tanındığı vurgulanmaktadır.

Bir Anasınıfı kaç metrekare olmalı?​

Bir Anasınıfı kaç metrekare olmalı?
Oyun alanı sınıfın yanına yapılmalıdır. Her çocuk için en az 10 metrekare bir alan bulunmalıdır.

Ana sınıfı mevcudu kaç olmalı?​

Böylelikle çocukların okul öncesi eğitime erişimini kolaylaştıracak önemli bir adım atıldı. Milli Eğitim Bakanlığı, köy ve benzeri yerleşim yerlerinde ana sınıfı açılabilmesi için gerekli öğrenci sayısını güncelledi. Yapılan son düzenlemeye göre; ana sınıfı açabilmek için artık 5 öğrenci yeterli olacak.
 
Öğrenme merkezleri, çocukların farklı deneyimleri etkin bir şekilde yaşamalarını sağlamak amacıyla tasarlanmış özel alanlardır. Bu merkezlerde çocuklar küçük gruplarda bir araya gelerek doğal ilişkiler kurarlar, oyunlar oynarlar ve karşılaştıkları problemleri çözerler. Ayrıca karar alma, sorumluluk alma, kendilerini ifade etme ve diğer çocuklardan öğrenme gibi önemli becerileri geliştirme fırsatı bulurlar.

Kitap merkezi ise çocukların dil gelişimini desteklemek, hayal güçlerini artırmak, anlatım ve dinleme becerilerini geliştirmek amacıyla oluşturulan bir alandır. Bu merkezde çocuklara resimli kitaplar, dergiler, hikayeler, masallar, boyama kitapları, şiir kitapları gibi çeşitli materyaller sunularak okuma alışkanlığı kazandırılmaya çalışılır.

Öğrenme merkezleri sınıflar içerisinde özenle düzenlenmelidir. Örneğin, farklı ilgi alanlarına yönelik merkezlerin birbirlerine yakın olmaması tercih edilir. Örneğin, blok köşesi ile kitap merkezinin birbirine mümkün olduğunca uzak olması çocuklara rahatça hareket etme imkanı sağlar ve sınıf düzenini korur.

Okul öncesi ilgi köşeleri de çocukların farklı alanlarda etkinlikler yapabilmelerini sağlayacak şekilde düzenlenmelidir. Blok köşesi, fen ve doğa köşeleri, güzellik ve bebek bakım köşesi, kukla köşesi, mutfak köşesi, müzik köşesi, oyun halıları, sağlık ve temizlik köşesi gibi alanlar çocukların ilgisini çekecek farklı aktiviteler sunar.

İyi bir anaokulu, bahçe içinde müstakil bir binada olmalıdır ve geniş mekanlara sahip olmalıdır. Binanın iyi ısınması, aydınlık ve ferah olması da önemlidir. Ayrıca 3-6 yaş düzeyinde sınıf ortamının yeterli olmayacağı düşünüldüğünden, mümkün olduğunca açık havada eğitim imkanı sağlanmalıdır.

Kitap merkezlerinde bulunması gereken materyaller arasında sandalye-koltuk, masa, minder, resimli kitaplar, dergiler, atlaslar, gazete, hikaye kitapları, boyama kitapları, şiir kitapları gibi çeşitli materyaller yer alır. Bu materyaller çocukların okuma alışkanlığı kazanmalarına ve dil gelişimlerini desteklemelerine yardımcı olur.

Öğrenme merkezleri çocukların materyalleri kullanmalarını sağlar, kendi alanlarını keşfetmelerine olanak tanır ve akranlarıyla birlikte etkileşim içinde olmalarını sağlar. Bu merkezler çocukların yaratıcılıklarını geliştirmelerine, kendilerini ifade etmelerine ve problem çözmelerine olanak sağlar. Ayrıca çocukların oyun oynayarak öğrenmelerine ve işbirliği içinde bulunmalarına imkan tanır.
 
Geri
Üst