AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Öğrenme Kuramları Kaça Ayrılır?

theking

Yeni Üye
Katılım
2 Şubat 2024
Mesajlar
231.543
Tepkime puanı
3
Puan
38
Yaş
36

Öğrenme kuramları, eğitimdeki temel yaklaşımları ve süreçleri açıklayan teorik çerçevelerdir. Öğrenme kuramları kaça ayrılır? sorusuna cevap olarak, bilişsel, davranışçı, sosyal öğrenme, yapılandırmacı ve bağlamsal öğrenme kuramları sayılabilir. Bilişsel kuram, zihinsel süreçlerin önemini vurgularken, davranışçı kuram öğrenmenin gözlemlenebilir davranışlarla ilişkili olduğunu savunur. Sosyal öğrenme kuramı, bireylerin çevrelerindeki modelleri taklit ederek öğrendiğini belirtirken, yapılandırmacı kuram öğrencinin önceden edindiği bilgileri yeni bilgilerle bağdaştırmasını vurgular. Bağlamsal öğrenme kuramı ise öğrenmenin bağlam ve deneyimlerle ilişkili olduğunu ifade eder. Bu kuramlar, eğitimde farklı öğrenme süreçlerini anlamamıza yardımcı olur.
İçindekiler


Öğrenme Kuramları Kaça Ayrılır?

Öğrenme kuramları, öğrenme sürecini açıklamak ve anlamak için farklı perspektifler sunan teorilerdir. Bu kuramlar, öğrenmenin nasıl gerçekleştiği, neyin etkili olduğu ve öğrenmeyi nasıl optimize edebileceğimiz konularında bize rehberlik eder.
Öğrenme kuramları genellikle beş ana kategoriye ayrılır:
1. Bilişsel Kuramlar: Bu kuramlar, öğrenmenin zihinsel süreçlerle nasıl ilişkili olduğunu vurgular. Öğrenmenin anlama, bellek, problem çözme ve düşünme gibi bilişsel faaliyetlerle bağlantılı olduğunu savunurlar.
2. Davranışçı Kuramlar: Davranışçı kuramlar, öğrenmeyi gözlemlenebilir davranışlarla açıklamaya odaklanır. Öğrenmenin çevresel uyarıcılara verilen tepkilerle ilişkili olduğunu ve ödül-ceza sisteminin öğrenmeyi etkilediğini savunurlar.
3. Sosyal Kuramlar: Sosyal kuramlar, öğrenmeyi sosyal etkileşimler ve sosyal bağlamlarla ilişkilendirir. Öğrenmenin sosyal çevre, model alma ve sosyal etkileşimler yoluyla gerçekleştiğini vurgularlar.
4. Yapılandırmacı Kuramlar: Yapılandırmacı kuramlar, öğrenmeyi bireyin önceden sahip olduğu bilgilerle yeni bilgileri bağdaştırarak inşa etmesi olarak tanımlar. Öğrenmenin aktif bir süreç olduğunu ve bireyin öğrenme deneyimlerini kendi anlam çerçeveleriyle yapılandırdığını savunurlar.
5. Bağlamsal Kuramlar: Bağlamsal kuramlar, öğrenmenin bağlamsal faktörlerle nasıl etkilendiğini vurgular. Öğrenmenin gerçek dünya deneyimleri ve uygulamalar yoluyla gerçekleştiğini savunurlar.
Öğrenme kuramları, eğitim ve öğretim süreçlerini anlamak ve geliştirmek için önemli bir araçtır. Bu kuramlar, öğrenme ortamlarının tasarlanması, öğretim stratejilerinin geliştirilmesi ve öğrenci başarısının artırılması gibi konularda rehberlik sağlar.


Öğrenme Kuramları Kaça Ayrılır?

Öğrenme kuramları, öğrenme sürecini açıklamak için kullanılan teorilerdir.
Bilişsel öğrenme, bilgiyi anlama, işleme ve hatırlama süreçlerine odaklanır.
Behaviorizm, davranışların çevresel etkilerle şekillendiği görüşünü savunur.
İnsanistik yaklaşım, öğrenmenin kişinin iç motivasyonu ve öznel deneyimleriyle ilişkili olduğunu vurgular.
Sosyal öğrenme, başkalarının davranışlarını gözlemleyerek ve taklit ederek öğrenmeyi vurgular.


Yapılandırmacılık, öğrenmenin aktif bir süreç olduğunu ve bireyin kendi bilgisini inşa ettiğini savunur.
İşbirlikli öğrenme, grup çalışmaları ve işbirliği yoluyla öğrenmeyi teşvik eder.
Öğrenme stilleri, bireylerin farklı öğrenme tercihlerine ve güçlü yönlerine odaklanır.
Özerk öğrenme, bireyin kendi öğrenme sürecini yönlendirdiği ve kontrol ettiği bir yaklaşımdır.
Transfer, öğrenilen bilginin farklı bağlamlara uygulanabilmesini ifade eder.
 
Geri
Üst