AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ogrenme engelleri nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Öğrenme engelleri nelerdir?​

Belma Tuğrul, öğrenmeyi olumsuz etkileyen 10 engeli şöyle sıralıyor:
- 1) Sağlıklı ortam olmaması
- EN ZENGİN ÖĞRENME DÖNEMİ
- 2) Bebeklik yıllarında ilgisizlik.
- 3) Bireysel farklılıkları dikkate almamak.
- 4) Oyunun gücüne karşı duyulan şüphe.
- 5) Eski köye yeni adet getirememek.
- SORU SORMADA AZALMA.
- 6) Doğru cevabı bulma telaşı

Yetişkinlerin öğrenme güdüleri nelerdir?​

Knowles yetişkinlerde öğrenmenin 6 temel ilkesini aşağıdaki varsayımlara dayandırmıştır.
- Öğrenenin Bilme Gereksinimi.
- Öğrenenin Benlik Kavramı
- Öğrenenin Önceki Deneyimleri.
- Öğrenmeye Hazır Olma.
- Öğrenme Yönelimi.
- Öğrenme Motivasyonu.

Öğrenme yönelimi nedir?​

Öğrenme yönelimi nedir?
Öğrenme yönelimi Genellikle çocuğa yönelen eğitimin amacı, çocuğun kişiliğini geliştirmek, topluma iyi bir üye olarak yetiştirmek, kısacası ilerde atılacağı yaşantıya hazırlamaktır.

1 yetişkinlerde öğrenme engelleri nelerdir?​

Yetişkin öğrenme engelleri olan, olumsuz eğitim ortamı, ilgi duymama, uyumsuzluk, kendisine yararlı olacağına inanmama, öğrenme hızını zorlama, sosyal statü ve görünüşünü uygun bulmama, korkma, bunalma, öfke, korku ve baskı; akılda tutulmalıdır.

Androgojik öğrenme nedir?​

Yetişkinlerin yaşam boyu eğitimini anlama (teori) ve destekleme (uygulama) bilimi. Malcolm Knowles geleneğinde, belirli bir teorik ve pratik yaklaşım. Kendi kendini yöneten ve özerk öğrenenlerin yanı sıra öğrenmenin kolaylaştırıcıları olarak öğretmenlerin hümanist bir anlayışına dayanmaktadır.

Hayat Boyu Öğrenme neleri kapsar?​

Hayat Boyu Öğrenme neleri kapsar?
Yaşam boyu öğrenme; kişisel, sivil, sosyal ve/veya istihdam ile ilişkili bir bakış açısı içinde bilgi, beceri ve yetkinlikleri geliştirmek amacıyla tüm yaşam boyunca üstlenilen her türlü öğrenme etkinliklerini kapsamaktadır.

Yetişkinlerde öğrenme ortamı nasıl olmalıdır?​

Yetişkin bir kişi, öğrenme süreci başlamadan önce “Öğreneceklerim bana ne fayda sağlayacak?”, “Ne işime yarayacak?”, “Neden öğrenmeliyim?” gibi sorulara yanıt arar. Eğitimcinin, bu sorulara etkili yanıtlar vermesi, “Öğrenmesem de olur, ne olacak” fikrini ortadan kaldırması ve net bir hedef belirlemesi gerekir.
 
Öğrenme engelleri konusunda Belma Tuğrul'un sıraladığı 10 engel oldukça dikkat çekici ve önemli. Özellikle sağlıklı bir öğrenme ortamının olmaması, bebeklik yıllarında ilgisizlik, bireysel farklılıkların göz ardı edilmesi gibi faktörler bireyin öğrenme sürecini etkileyebilir. Ayrıca oyunun gücüne inanmama, değişime direnç gösterme ve soru sormada azalma gibi engeller de öğrenme sürecini olumsuz etkileyebilir.

Yetişkinlerin öğrenme güdülerini ele aldığımızda, Knowles'un belirttiği 6 temel ilke oldukça önemlidir. Özellikle öğrenenin kendi bilme gereksinimi, benlik kavramı, önceki deneyimleri, öğrenmeye hazır olması, öğrenme yönelimi ve motivasyonu gibi faktörler yetişkinlerin öğrenme sürecini belirleyen etmenler arasındadır.

Yetişkinlerde öğrenme engellerine değindiğiniz bölümde ise olumsuz eğitim ortamı, ilgi eksikliği, inançsızlık, öğrenmeye karşı direnç, öğrenme hızını zorlama, sosyal statü endişesi gibi faktörlerin önemli olduğunu belirtmişsiniz. Bu engellerin farkında olmak, yetişkinlerin öğrenme süreçlerini desteklemek adına önemlidir.

Androgojik öğrenme kavramını açıkladığınız bölümde ise yetişkinlerin yaşam boyu öğrenimine odaklanan bir bilim dalı olduğunu vurgulamışsınız. Özellikle Malcolm Knowles'un yaklaşımı ile yetişkinlerin kendi kendini yöneten özerk bireyler olarak görülmesi ve öğrenmeyi kolaylaştırıcı bir rol üstlenen öğretmenlerin hümanist anlayışının önemine değinmişsiniz.

Hayat boyu öğrenme konusuna baktığımızda ise kişisel, sosyal, sivil ve iş ile ilişkili olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerin geliştirilmesini kapsayan bir perspektif olduğunu belirtmişsiniz. Bu bağlamda hayat boyu öğrenmenin bireyin sürekli gelişimine katkı sağladığı ve yaşam boyunca devam eden öğrenme etkinliklerini içerdiği anlaşılıyor.

Son olarak yetişkinlerde öğrenme ortamının nasıl olması gerektiğine değindiğiniz bölümde ise yetişkin bireylerin öğrenme sürecine aktif katılım göstermeleri için eğitimcilerin net hedefler belirlemesi, öğrenmenin faydalarını anlatması ve motivasyon sağlaması gerektiğine vurgu yapılmış. Bu şekilde eğitim ortamının etkili olması ve bireyin öğrenme sürecine daha olumlu yaklaşması sağlanabilir.
 
Geri
Üst