AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Ogrenme Ciktilari nasil taninir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Öğrenme Çıktıları nasıl tanınır?​

Öğrenme çıktıları, bir öğrenme sürecini tamamlayan öğrencinin neleri bileceği, anlayacağı ve/veya yapabileceğini açıklayan ifadelerdir. Öğrenme süreci, bir ders veya bir modül olabilir. Öğrenme çıktılarında bilgi, beceri veya tutumlar gözlenebilir ve ölçülebilir şekilde tanımlanır.

Program Yeterlilikleri ne demek?​

Öğrencilerin bir programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri tanımlayan ifadelerdir. Eğitim amaçlarını karşılayan program yeterlilikleri, ve Programda yer alan derslerin; amaç ve hedefleri ❑öğrenme kazanımları göz önüne alınarak belirlenir.
Öğrenme Çıktıları ne demek?
Öğrenme çıktıları, bir öğrenme sürecini tamamlayan öğrencinin neleri bileceği, anlayacağı ve/veya yapabileceğini açıklayan ifadelerdir. Bir öğrencinin programdan mezun olduğunda kazanmış olması öngörülen ve gereken yetkinlikler program öğrenme çıktılarıdır.
Öğrenme hedefleri nelerdir?
Öğretim hedefi ise, öğrencinin dersi başarılı olarak tamamladığında sahip olması beklenen özellikler olarak açıklanmıştır. Dersin amacına kıyasla öğretim hedefleri öğrencinin ders sonunda sahip olması beklenen özelliklere yönelik yazılmış özel ifadelerdir.

Program Çıktıları ne demek?​

Program Çıktıları (Program Yeterlilikleri): Öğrencilerin programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri tanımlayan ifadelerdir.

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ne demek?​

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ), Türkiye’deki yeterliliklerin sınıflandırılmasını sağlayan bütünleşik tek bir yapı olarak, kalite güvencesi sağlanmış ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim dâhil, eğitim öğretim programları ve diğer öğrenme yolları ile kazanılan tüm yeterlilikleri kapsayacak şekilde …
Bilişsel kazanım ne demek?
Bireyin bilgiyi işlemesine ve zihinsel süreçleri öğrenmeye yoğunlaşan bir taksonomidir. Bilişsel alanda hedeflenen kazanımlar 6 farklı alt basamakta sınıflandırılır. Değerlendirme basamağına doğru ilerledikçe üst düzey düşünme becerileri ortaya çıkar.
Öğrenme hedefleri nasıl yazılır?
(HEDEF YAZMADA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR)
Olası program çıktılarını ölçütlere göre değerlendirdikten sonra kesinleşmiş program çıktılarını yazınız.
Öğrenme kazanımları yazılırken AŞžAĞžIDAKİLER YAPILMALIDIR;
- “Öğrencim, dersin sonunda hangi bilgi, beceri ya da tutumlara sahip olmalıdır?” sorusu sorulmalı ve öğrenme kazanımları verilecek bu cevaba göre belirlenmelidir.
- Öğrenci tarafından ulaşılabilir ve öğretim üyesi tarafından gözlemlenebilir/ ölçülebilir olmalıdır.
Tyyç ne demek?
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ), Avrupa Birliği tarafından 2000 yılında yayınlanan Lizbon Stratejisi hedefleri ve ülkemizin 2001 yılında dahil olduğu Bologna Süreci hedeflerine yönelik olarak, Türk yükseköğretim kurumlarında şeffaflık, tanınma ve hareketliliği artırmak amacıyla yürütülen …
Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi kaç Seviyeli?
Yeterlilik türleri ise yeterlilik türü belirleyicileriyle tanımlanmaktadır. TYÇ’de seviyeler, çerçevenin temelini oluşturmakta olup, seviye tanımlayıcıları sekiz (8) seviyeli bu yapının tanımlayıcı unsurlarıdır.

Kazanımları ne demek?​

a. 1. Kazanma işi. 2. Bir iş yerinde çalışanlara sağlanan hukuksal, sosyal ve mali her türlü hak, avantaj.

Bilişsel alan davranışları nelerdir?​

Bilişsel alan; düşünce, zihinsel etkinlikler, yorum yapma gibi davranışları içerir. Duyuşsal alan; duyarlılık, inanç, tutum, ilgi, dünya görüşüne sahip olma gibi içsel davranışları içerir. Devinişsel alan; hareket, spor, kaslarla ilgili beceri gerektiren davranışları içerir.
 
Geri
Üst