AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Ogrenim stratejileri nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
57.993
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Öğrenim stratejileri nedir?​

Öğrenme stratejisi, “öğrenen kişinin öğrenme sırasında gerçekleştirebileceği ve onun kodlama sürecini etkilemesi umulan davranışlar ve düşünceler”dir (1).

Kaybedilen toprakları geri alma umudu hangi antlaşma?​

Kaybedilen toprakları geri alma umudu hangi antlaşma?
Sonuçlar. Karlofça Antlaşması Osmanlı İmparatorluğu’nun batıda büyük çapta toprak kaybettiği ilk antlaşmadır. Karlofça Antlaşması’ndan sonra Osmanlı İmparatorluğu kaybettiği toprakları geri alma siyaseti izlemeye başlamıştır.

Tekrar stratejileri ne demek?​

Tekrar stratejileri, öğrenilen bir listeyi yinelemek ya da bir metini aynen tekrar etmek gibi bilginin uzun süreli belleğe daha uygun işlenmesine yardım eder. Ayrıca tekrar stratejileri ezberleme için de kullanılır.

Öğrenme stratejileri ne işe yarar?​

Öğrenme stratejileri ne işe yarar?
Öğrenme stratejileri; Öğrenciyi bilinçli öğrenici durumuna getirir. Öğrencinin öğrenmedeki verimliliğini artırır. Öğrenciye bağımsız öğrenebilme niteliği kazandırır.
Osmanlı’nın kaybettiği toprakları geri alma ümidi hangi savaş?​
1715-1718 Osmanlı-Avusturya-Venedik Savaşı, Osmanlı İmparatorluğu’nun Karlofça Antlaşması’yla kaybettiği toprakları geri almak amacıyla savaştığı ancak başarısızlıkla sonuçlanmış bir savaşlar dizisidir. Kanuni döneminde başlayan Osmanlı-Avusturya ilişkilerinin temelinde Macaristan’a hakim olma isteği yatıyordu.

Osmanlı Devleti hangi savaştan sonra kaybettiği toprakları tekrar geri alabileceği düşüncesine kapıldı?​

Osmanlı Devleti hangi savaştan sonra kaybettiği toprakları tekrar geri alabileceği düşüncesine kapıldı?
Sakız Adasının geri alınmasından sonra, 1696 yılında Sultan II. Mustafa’nın girişmiş olduğu II. Avusturya seferi kazanıldı. Bu zaferin verdiği cesaretle, kaybedilen yerleri geri almak üzere, Nisan 1697 tarihinde III. Macaristan seferine çıkıldı.

Kümülatif tekrar stratejisi nedir?​

4 – Kümülatif Tekrar Stratejisi: Söylenen bilgi birimlerine yenisi eklendikçe öğrencinin listeyi hatırlamasını sağlamak için yapılan bir uygulamadır.

Eklemlemeli tekrar nedir?​

Eklemlemeli tekrar nedir?
Bilginin uzun süreli bellekte depolanmasını sağlamak için, bilginin anlamlı kılınması, eklemlemeli tekrar (elaborative rehearsal) ile olanaklıdır. Tekrar stratejisini kullanırken öğrenen kişi, olguları zihinsel ya da sesli yineler, bir metini aynen kopya eder ya da önemli tümceleri tekrarlar.

Izleme stratejileri nelerdir?​

Anlamayı izleme stratejileri; öğrencilerin bir öğrenme görevine yönelik amaç ve hedef tayin etmesi, bu amaç ve hedeflerden hangilerine ne ölçüde ulaşıldığının belirlenmesi ve gerekli durumlarda bu amaç ve hedeflere yönelik belirlemiş olduğu stratejileri değiştirebilmesini kapsamaktadır (Weinstein & Mayer, 1986).

Kaç tane öğretim stratejisi vardır?​

Kaç tane öğretim stratejisi vardır?
Başlıca Öğretim Stratejileri: 1- Sunuş yoluyla öğretim stratejisi. 2- Buluş yoluyla öğretim stratejisi. 3- Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi.
 
Öğrenim stratejileri, bireyin öğrenme sürecinde kullandığı davranış ve düşünce yöntemleridir. Bu stratejiler, kişinin bilgiyi daha etkili bir şekilde işlemesini, hatırlamasını ve anlamasını sağlar. Tekrar stratejileri, öğrenilen bilginin uzun süreli belleğe aktarılmasına yardımcı olur. Örneğin, bilgiyi tekrarlamak, özetlemek, ilişkilendirmek gibi yöntemler tekrar stratejilerine örnek olarak verilebilir.

Öğrenme stratejileri ise öğrenciyi bilinçli bir öğrenici haline getirerek öğrenme verimliliğini artırır ve bağımsız öğrenme becerilerini kazandırır. Öğrenme stratejileri genellikle öğrenciler tarafından bilinçli olarak kullanılan yöntemlerdir ve öğrenme sürecindeki başarılarını önemli ölçüde etkiler.

Kümülatif tekrar stratejisi, öğrencinin öğrenilen bilgileri hatırlamasını sağlamak için bilgi parçalarına yenilerini ekleyerek yapılan bir tekrar yöntemidir. Eklemlemeli tekrar ise bilginin uzun süreli bellekte depolanmasına yardımcı olan bir tekrar stratejisidir. Burada bilginin anlamlı hale getirilmesi ve zihinsel olarak tekrarlanması önemlidir.

İzleme stratejileri ise öğrencilerin öğrenme sürecinde hedef ve amaçlar belirlemesini, bu hedeflere ulaşıp ulaşmadıklarını takip etmelerini ve gerektiğinde stratejilerini değiştirebilmelerini kapsar. Bu stratejiler, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini kontrol etmelerine yardımcı olur.

Toplamda üç temel öğretim stratejisi bulunmaktadır: Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, buluş yoluyla öğretim stratejisi ve araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi. Bu stratejiler öğretim sürecinde farklı yaklaşımların kullanılmasını ve öğrencilerin farklı öğrenme stillerine uygun bir şekilde bilgi aktarımını sağlar.
 
Geri
Üst