AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ogrencilerin 6 7 yasindan itibaren kullanmaya basladiklari ve cogunlukla temel ogrenmeler icin kullanilan ogrenme stratejisi nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.723
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Öğrencilerin 6 7 yaşından itibaren kullanmaya başladıkları ve çoğunlukla temel öğrenmeler için kullanılan öğrenme stratejisi nedir?​

Temel öğrenmeler için kullanılır. Öğrenciler yineleme stratejilerini ana sınıfında öğrenmeye başlar. Öğrenciler 6-7 yaşlarında yineleme stratejilerini kendilerine öğretildiğinde ve söylendiğinde kullanırlar. 11-12 yaşlarından itibaren de öğrenciler yineleme stratejilerini kendiliğinden kullanma eğilimi gösterirler.

Öğrenme yaklaşımları nelerdir?​

Bu modele göre öğrenme, gözlenebilen davranışlara dayalıdır (davranışçı yaklaşım) ve zihinde gerçekleşir (bilişselci yaklaşım). Okulda öğrenilenler; zihinsel beceriler, sözel beceriler, psikomotor beceriler, tutumlar, bilişsel stratejilerdir. Bunlar arasında en önemlisi zihinsel becerilerdir.

Yöntem ve Teknikler ne demek?​

Yöntem ve Teknikler ne demek?
Yöntemi, dersi uygulamak için yapılan bir tasarım olarak da tanımlamak mümkündür. Teknik: Bir yöntemi uygulamaya koymak için sınıfta yapılan etkinlik ya da etkinlikler olarak tanımlanabilir. Öğretmenin sınıfta öğretime başlandığı andan itibaren gerçekleştirdiği uygulamalar teknik kapsamı içinde yer alır.

Öğrenim stratejileri nedir?​

Öğrenme stratejisi, “öğrenen kişinin öğrenme sırasında gerçekleştirebileceği ve onun kodlama sürecini etkilemesi umulan davranışlar ve düşünceler”dir (1).

Yineleme stratejisi ne demek?​

Yineleme stratejileri, öğrencilerin bilgiyi seçmelerini ve edinmelerini sağlayan temel etkinliğin zihinsel yineleme şeklinde gerçekleştirilmesidir (Tuncer ve Güven, 2007). Sıklıkla öğretim basamaklarında kullanılan bu yöntem, sesli okuma, değiştirmeden yazma, not alma, altını çizme gibi etkinlikleri içerir (Özer,1998).

Öğrenme yaklaşımı ne demek?​

Öğrenme yaklaşımı ne demek?
Sınıflarda çok farklı özelliklere sahip öğrenciler bir arada öğrenim görmektedirler. Her bir öğrencinin sınıfa getirdiği farklı öğrenme alışkanlıkları ve stratejileri, farklı bilgi/beceri düzeyleri, farklı güdülenme seviyeleri ve farklı kişilik özellikleri bulunmaktadır.

Öğrenme stilleri nelerdir?​

Genel olarak öğrenme stilleri: Görsel öğrenme, işitsel öğrenme, kinestetik öğrenme ve sözel öğrenme olarak gruplandırılır.

Öğrenme süreci ne demek?​

Öğrenme, kısaca “yaşantı sonucu meydana gelen kalıcı davranış değişikliği” olarak tanımlansa da öğrenme sürecimiz ve bellek oluşumu çeşitli psikolojik ve biyolojik süreçlerin etkileşim içinde bulunduğu karmaşık bir düzen içinde işliyor.

Anlatım yönteminin teknikleri nelerdir?​

Anlatım yönteminin teknikleri nelerdir?
DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ Bilgileri öğretmen tarafından öğrencilere aktarıldığı, öğrencilerin pasif dinleyici konumunda oldukları geleneksel bir yöntemdir.

Öğrenme stratejileri ne işe yarar?​

Öğrenme stratejileri; Öğrenciyi bilinçli öğrenici durumuna getirir. Öğrencinin öğrenmedeki verimliliğini artırır. Öğrenciye bağımsız öğrenebilme niteliği kazandırır.

Öğretim strateji türleri nelerdir?​

ÖĞRETİM STRATEJİLERİ
- q Sunuş yoluyla öğretim stratejisi.
- q Buluş yoluyla öğretim stratejisi.
- q Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi.
- q Tam öğrenme ve etkili öğretim stratejisi.
- q İşbirliğine dayalı öğretim stratejisi.
- q Tartışma stratejisi.
 
Öğrencilerin 6-7 yaşından itibaren kullanmaya başladıkları ve genellikle temel öğrenmeler için kullandıkları öğrenme stratejisi yineleme stratejileridir. Yineleme stratejileri, öğrencilerin bilgiyi seçmelerini ve edinmelerini sağlayan temel etkinliğin zihinsel tekrar şeklinde gerçekleştirilmesidir. Bu strateji, sesli okuma, değiştirmeden yazma, not alma, altını çizme gibi etkinlikleri içerir. Öğrenciler 6-7 yaşlarında yineleme stratejilerini kendilerine öğretildiğinde ve söylendiğinde kullanmaya başlarlar; 11-12 yaşlarından itibaren ise bu stratejileri kendiliğinden kullanmaya eğilim gösterirler.

Öğrenme yaklaşımları ise öğrenme sürecinin davranışçı ve bilişselci yaklaşımlarla ele alındığı öğretim modelleridir. Öğrenme sürecinde zihinsel becerilerin, sözel becerilerin, psikomotor becerilerin, tutumların ve bilişsel stratejilerin önemli olduğu vurgulanır. Zihinsel beceriler özellikle önemlidir çünkü öğrenme sürecinde temel bir role sahiptirler.

Yöntem ve Teknikler ise öğretim sürecinde kullanılan araçlardır. Yöntem, dersi uygulamak için yapılan bir tasarımı ifade ederken, teknik ise bir yöntemi uygulamak için sınıfta yapılan etkinlikleri ifade eder. Öğretmenin sınıfta öğretime başladığı andan itibaren gerçekleştirdiği uygulamalar teknik kapsamı içinde yer alır. Bu sayede öğrencilerin öğrenme süreci desteklenir ve daha etkili hale gelir.

Öğrenme stratejileri, öğrenen kişinin öğrenme sürecinde gerçekleştirebileceği ve kodlama sürecini etkileyebilecek davranışlar ve düşüncelerdir. Bu stratejiler, öğrencilerin bilinçli öğrenici hale gelmelerini sağlar, öğrenme verimliliğini artırır ve öğrencilere bağımsız öğrenebilme yeteneği kazandırır. Öğretim stratejileri de farklı yaklaşımlarla öğrencilere öğretim sağlamayı amaçlar, bunlar arasında sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, araştırma-inceleme yoluyla öğretim, işbirliğine dayalı öğretim ve tartışma stratejileri yer alır. Bu stratejiler öğrencilerin öğrenme sürecini destekler ve çeşitlendirir.
 

Similar threads

Geri
Üst