Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Ogrenci merkezli ogretim ne demek?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.238
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Öğrenci merkezli öğretim ne demek?​

öğrenci merkezli eğitim(student-centered learning):okulda, derslikte, bahçede yani tüm öğrenme, uygulama ortamlarında her etkinliğin, her çalışmanın odağına öğrenciyi yerleştirmek ve her çalışmayı öğrencinin eğitimi, öğrenmeyi öğrenmesi için düzenlemektir.

Öğrenci merkezli yaklaşımlar nelerdir?​

Öğrenci merkezli yaklaşımlar nelerdir?
Öğrenci merkezli eğitim
- Odak noktanın öğreten ve öğretme sürecinden öğrenen(öğrenci) ve öğrenme sürecine kayması,
- Öğretenin kolaylaştırıcı hale dönüşmesi ve öğrenme sorumluluğunun paylaşılması,
- Derslerin aktif, etkileşimli yöntemlerle yürütülmesi,

Öğrenci merkezli öğrenme ortamı koşulları nelerdir?​

Öğrenci merkezli öğrenme ortamı koşulları nelerdir?
Öğrenci merkezli bir sınıf veya öğrenme ortamı, güven ve açık iletişim olmadan olamaz. Güven ve açık iletişim, öğrencilere karşı her zaman adil olmak, onları dinlemek ve konuşmalarına izin vermek suretiyle sağlanmaktadır.

Öğrenci öğretmen merkezli öğretim yöntemleri nelerdir?​

Öğrenci Merkezli Öğrenme-Öğretme: Dersin öğrenme kazanımlarının/çıktılarının gerçekleştirilmesi için öğrenme-öğretme süreçlerinde öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmesini sağlayan yaklaşımları, yöntem-teknikleri ve öğretim teknolojilerini kullanarak aktif öğrenme uygulamalarının gerçekleştirilmesidir.

Öğrenci merkezli eğitim ne zaman başladı?​

Öğrenci merkezli eğitim ne zaman başladı?
Acat ve Dönmez (2009)’e göre ülkemizde öğrenci merkezli eğitime geçiş 2005 yılında yeni öğretim programlarının uygulamaya konmasıyla başlamıştır.

Öğrenci Merkezli eğitim Neden Önemlidir?​

Öğrenci Merkezli eğitim Neden Önemlidir?
Öğrenci merkezli eğitimde, öğrencilerin ilgi alanları, becerileri ve yeteneklerini ortaya çıkaracak rehberlik hizmetlerinin etkin bir şekilde okul içi ve dışı uygulanacak. Uyulama sonucu aile, öğrenci ve öğretmen işbirliğinin daha çok güçlenmesi sağlanacak.
Öğretim yaklaşımı nedir?​
Buluş yoluyla öğretim yaklaşımı Amacı; öğrencilerin konunun yapısını keşfetmelerini sağlayacak problem durumlarını vererek öğrencinin bilişsel gelişimini sağlamaktır. Yapı, bir konu hakkındaki fikirler, kavramlar ve bunların arasındaki ilişkilerdir.
 
Öğrenci merkezli eğitim, geleneksel öğretim yaklaşımlarının aksine öğrencilerin öğrenme sürecinin merkezine yerleştirildiği bir pedagoji anlayışıdır. Bu yaklaşım, öğretim sürecinin sadece öğretmenin verdiği bilgileri öğrenciye aktarmak olmaktan çıkıp, öğrencinin kendi öğrenme yolculuğunu şekillendirmesine ve sorumluluk almasına olanak tanır.

Öğrenci merkezli yaklaşımların temel özellikleri arasında öğrenme sürecinin öğrenciye odaklanması, öğretmenin rehberlik rolünde olması, derslerin etkileşimli ve katılımcı olması gibi unsurlar bulunmaktadır. Bu yaklaşımın amaçları arasında öğrencilerin kendi öğrenme tarzlarını keşfetmelerine yardımcı olmak, aktif katılımlarını teşvik etmek ve öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek yer almaktadır.

Öğrenci merkezli öğrenme ortamı koşulları arasında güvenin önemi büyüktür. Öğrencilerin açık iletişim kurabildiği, duygularını ifade edebildiği ve kendilerini rahat hissedebildikleri bir ortamda öğrenmeleri daha etkili olacaktır. Bu ortamda öğrencilere saygı duyulmalı, onların fikirlerine değer verilmeli ve katılımları teşvik edilmelidir.

Öğrenci merkezli eğitimin önemi, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak eğitim sürecine katılımlarını artırmak, öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim ve işbirliği becerilerini geliştirmek ve öğrenmeye karşı motivasyonlarını artırmak olarak özetlenebilir. Bu yaklaşım sayesinde öğrencilerin özgüvenleri artar, özgün fikirler geliştirme yetenekleri desteklenir ve öğrencilerin aktif rol almaları teşvik edilir.

Öğretim yaklaşımlarından biri olan buluş yoluyla öğretim yaklaşımı, öğrencilerin problem durumlarına dayalı keşif yapmalarını sağlayarak bilişsel gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlar. Bu yaklaşım, öğrencilerin yapıları keşfetmelerine olanak tanır ve konular arasındaki ilişkileri anlamalarını destekler.

Öğrenci merkezli eğitim, günümüz eğitim sistemlerinde giderek daha fazla önem kazanan bir yaklaşım olup, öğrencilerin bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunarak daha nitelikli bir öğrenme deneyimi sunmayı hedefler.
 
Geri
Üst