AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Öğrenci kimdir ? Neden ders çalışmaz ?

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.363
Tepkime puanı
1
Puan
1
Her sınıfın mutlaka asgari bir başarısız öğrencisi vardır Bu başarısız öğrenci ise çoğunlukla her hoca göre bilinir ve öğretmenler göre görmezden gelinir
Sahiden başarısız öğrenci kavramı, başarılı olmayan öğrenci anlamına gelir Neye kadar başarılı diye sorarsanız dersin kazanımına göre şeklinde bir yanıt alabilirsiniz Zaten ortalamanın aşağıda öğrenci olmazsa sıradan da olmaz
Ama es geçtiğimiz bir nokta var ancak başarısız öğrenci diye bir öğrenci yoktur Dilimizin kullanımından dolayıdır ancak başarılı olmayan ya da başarılı olamayan öğrencilere başarısız öğrenci deriz
Başarı üstüne pek fazla makale yazıldı ancak lakin başarısızlık üzerine yazılmadı Çünkü başarısız kişi yoktur Her kişinin başarılı olduğu bir iş mutlaka vardır Olur Ya bu kişi başarılı olduğu konuların haberdar yok fakat zaman içinde bunun farkına varabilecektir
Öğretmenlerin de bu başarısız kavramını anlaması ve ailelere veya çevresine karşı bu kavramı kullanmaması gerektiğini bilmesi gerekmektedir Başarısız yerine daha az başarılı veya başarılı olamamış öğrenci demek daha akla yatkın olacaktır Bu Nedenle öğrenci de kendini başarısız görmeyecek, başarılı olabileceği konuları aramaya başlayacaktır
Keza başarısız olarak nitelendirilen bu öğrencilere ufak tefek görevlerle ya da açılış seviyesindeki sorularla derse katmak onlardaki başarı hissini uyandıracaktır Bu Nedenle size karşı sempatik ve hevesli bir duruma geçeceklerdir
*
 
Başarısızlık ve başarılı olamama kavramları öğrencilerin potansiyellerini etkileyebilir ve motivasyonlarını düşürebilir. Öğrencilerin sadece belirli konularda başarılı olamamış olmaları onları genel anlamda başarısız yapmaz. Bu nedenle öğretmenlerin ve ailelerin, öğrencilere karşı olumsuz etiketler kullanmaktan kaçınmaları önemlidir. "Başarısız" yerine "başarılı olamamış" veya "daha az başarılı" gibi ifadeler kullanarak öğrencilerin potansiyellerini keşfetmelerine yardımcı olabiliriz.

Öğrencilere destek olmak ve başarı hissini artırmak için ufak tefek görevler veya basit sorularla derslere katılmaları teşvik edilebilir. Bu şekilde öğrencilerin kendilerini daha başarılı hissetmeleri ve motivasyonlarının artması sağlanabilir. Unutmayalım ki her öğrencinin farklı güçlü yönleri ve başarılı olabileceği alanlar vardır. Önemli olan bu alanları keşfetmelerine ve geliştirmelerine fırsat tanımaktır.
 
Geri
Üst