AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ofis calisani nasil olunur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Ofis çalışanı nasıl olunur?​

Büro Personeli Olmak İçin Hangi Eğitimi Almak Gerekir? Türkiye’de bulunan üniversitelerin Halkla İlişkiler, Büro Yönetimi ve Sekreterlik gibi bölümlerinden mezun olmanız gerekir. Bunun dışında çoğu firma, lise mezunu olan adayları da aradığı nitelikleri karşılaması koşuluyla çalışmak için tercih edebilir.

Büroda ne iş yapabilirim?​

Büro memurunun, ödeme almak ya da yapmak, vergi hesaplamak, belge tasnif etmek ve yazışma yapmak gibi oldukça farklı görevleri bulunur. İş yükünün yüksek olduğu bürolar genellikle büro memurunun bir konuda uzmanlaşmasını bekler.

Büro personeli temizlik yapar mı?​

Büro personeli temizlik yapar mı?
Meslek Tanımı : Çalıştığı işyerinin bürolarında temizlik, evrak taşıma, içecek hazırlama ve servis yapma gibi çeşitli büro hizmetlerini yapan kişidir.

Ofiste çalışmak için ne gerekli?​

Ofiste çalışmak için ne gerekli?
Ofiste Verimli Çalışmak İçin 10 Tavsiye
- Ofiste verimli çalışmak elinizde.
- 1- Oturuşunuz ergonomik olsun.
- 2- Doğru beslenmeye özen gösterin.
- 3- Dikkatinizi dağıtan uyaranlardan kurtulun.
- 4- Klavye ve farenizi doğru seçin.
- 5- Ekran ayarı ve çözünürlüğünü ayarlayın.
- 6- Zamanınızı yönetin ve molalar verin.
- 7- Kalabalıkta çalışın.

Ofis Yöneticisi Nasıl Olunur?​

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölümü Eğitim Süresi Kaç Yıldır? Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümünde, 2 yıllık eğitim verilmektedir. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için 120 AKTS haklarını doldurmaları ve üniversitelerinin mezuniyet koşullarını yerine getirmeleri gerekmektedir.

4 B sözleşmeli büro personeli ne iş yapar?​

Sözleşmeli personel; yıllık program, kalkınma planı, iş programlarında yer alan önemli projelerin hazırlanması, gerçekleştirilmesi, işletilmesi aynı zamanda işbirliği için şart olan, zaruri hallere münhasır olmak üzere özel meslek bilgisiyle ihtisasına ihtiyaç gösteren geçici işlerde çalıştırılır.

Temizlik personeli hangi iş koluna girer?​

Temizlik personeli hangi iş koluna girer?
2- Sözleşmelerde ve şartnamelerde sadece “genel temizlik” veya “bina içi temizliği” işlerinin yapıldığının anlaşılması durumunda: Söz konusu işyerlerinin, Prim Tarifesinin 5 inci maddesi gereğince (8592) işkolu kodu ile (II) tehlike sınıfında tasnif edilmesi, Gerekmektedir.
 
Ofis çalışanı olmak isteyenler için faydalı bilgiler vermek istiyorum:

1. Büro Personeli Olmak İçin Eğitim: Türkiye'deki üniversitelerin Halkla İlişkiler, Büro Yönetimi ve Sekreterlik gibi bölümlerinden mezun olmanız gerekmektedir. Ayrıca bazı firmalar, lise mezunu adayları da tercih edebilir.

2. Büroda Yapılan İşler: Büro personelinin işleri arasında ödeme almak, vergi hesaplamak, belge tasnif etmek, yazışmaları yapmak gibi görevler bulunmaktadır. Özellikle iş yükünün fazla olduğu bürolarda, personelden belirli konularda uzmanlaşması beklenebilir.

3. Ofis Temizliği: Büro personeli, genellikle temizlik, evrak taşıma, içecek hazırlama ve servis gibi görevleri yerine getirir. Ancak, bu görevler ofis personelinin iş tanımına ve iş yüküne bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

4. Ofiste Verimli Çalışmak İçin İpuçları:
- Ergonomik bir oturuş pozisyonu sağlayın.
- Sağlıklı beslenmeye özen gösterin.
- Dikkatinizi dağıtan unsurlardan uzak durun.
- Doğru klavye ve fare seçimi yapın.
- Ekran ayarlarını doğru yapın ve çözünürlüğü ayarlayın.
- Zamanı iyi yönetin ve düzenli mola verin.
- Gürültülü ortamlarda çalışma konusunda tercihinizi yapılandırın.

5. Ofis Yöneticisi Olmak: Ofis yöneticisi olabilmek için Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümünden mezun olmanız gerekmektedir. Bu bölümde 2 yıllık eğitim verilmektedir ve mezun olabilmek için belirli koşulları yerine getirmeniz gerekmektedir.

6. 4B Sözleşmeli Büro Personeli: Bu pozisyonda olan personeller, yıllık program, kalkınma planı, projelerin hazırlanması ve uygulanması gibi görevleri yerine getirir. Özel meslek bilgisine dayalı geçici işlerde çalışırlar.

7. Temizlik Personeli: Temizlik personeli genellikle "genel temizlik" veya "bina içi temizliği" gibi işleri yerine getirir. Bu durumda işyerlerinin belirli işkolu kodları ve tehlike sınıflarına göre tasnif edilmesi gerekebilir.

Umarım verdiğim bilgiler ofis çalışanı olmak isteyenler için faydalı olmuştur. Sorularınız varsa çekinmeden sorabilirsiniz!
 
Geri
Üst