Odev yapmak istemeyen 2 sinif cocuga nasil davranilmali?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
259.147
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Ödev yapmak istemeyen 2 sınıf çocuğa nasıl davranılmalı?​

Ödevlerini yapmayan çocuğa nasıl davranılmalı?
- Çok ödev verilmemeli. Çocuğunuzun öğretmeniyle bu konuda hem fikir olmanız çok önemli.
- Bırakın kendi yapsın ve hataları kalsın. Siz de hata yaparak doğruları öğrendiniz.
- Ödevleri siz yapmayın. Bu en büyük hatalardan biri.
- Eve gelir gelmez ödevlerini yapmaya zorlamayın.
Neden ödev yapıyoruz?
Sorumluluk: Okulda verilen ev ödevleri, çocuklara sorumluluk almayı ve sorumluluklarını yerine getirmeyi öğretir, alıştırır. Bu yönüyle verilen ödevler oldukça önemlidir.
Çocuklara neden ödev verilir?
· Ödevler, öğretmenin çocuğun yardıma ihtiyacı olan alanları belirlemesine yardımcı olur. · Ödevler okul ve ev arasında bir köprü oluşturur. ÖDEVLERİN SİZİN İÇİN DE YARARLARI VARDIR! · Ödevler sayesinde çocuğunuzun eğitimini, kişisel gelişimini ve geleceğini paylaşma fırsatını yakalarsınız.

Ödev yapmak nasıl eğlenceli hale getirilir?​

Ayrıca mola verdiği zaman 10-15 dakikalık oyunlar oynayabilirsiniz. Hafıza kartları, dama gibi oyunlar ödev yapmasını eğlenceli hâle getirecektir. Ödevlerini yarım bırakmasının onun için sıkıntı oluşturacağını söyleyin. “Ödevleri cumadan yaparım, hafta sonu eğlenirim.” mottosuna alışmasını sağlayın.
Ilkokulda ödev verilmeli mi?
İlkokul 1, 2 ve 3. sınıflarda çok yoğun ödevler uygulanmamalı, 10-15 günlük eğitim süreçlerini ölçen ödevler verilmelidir. 4. sınıf gibi akademik öğrenme sürecinin başladığı daha üst sınıflarda bireysel proje ödevlerine geçilebilir. Öğretmen ve ailenin işbirliği içinde olması da çok önemlidir!
Ev ödevinin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Düzenli ev ödevi yapmak ders çalışma alışkanlığı ve becerisi kazanılmasını sağlar. Ödev yapmak, öğrencinin derslerine olan ilgisini yükseltir. Ödevler bilgilerin tazelenmesine ve beyinde kalıcı olmasına sebep olur. Kişiyi değişik kaynaklara yöneltir ve bilgiyi tam olarak öğrenebilmesini sağlar.
 
Geri
Üst