AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Observer Design nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.319
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Observer Design nedir?​

Observer tasarım deseni, birden fazla nesneyi takip ettikleri başka bir nesnede gerçekleşen olaylarla ilgili bilgilendirmeyi sağlayan bir abonelik mekanizması oluşturmayı amaçlar.

Observer Design Pattern Java nedir?​

Observer Design Pattern Java nedir?
Observer pattern en popüler design patternlerden birisidir. «Notification» ve «Achivement» sistemleri için kullanılanır. Observer pattern, bir sistem içerisindeki farklı bölümlerin birbirine engel olmadan çalışmasını sağlar.

Observer desenin diğer adı nedir?​

Bu yazımızda Behavioral Patterns(Davranışsal Kalıplar) kategorisine giren Observer Design Pattern üzerine konuşacağız. Observer adı üzerinde gözlemci, izleyici, gözcü yahut gözetmen diye nitelendirilen, anlamı gibi işlev gören bir tasarım desenidir.

State pattern C# nedir?​

State pattern C# nedir?
State Design Pattern, bir nesnenin o anki durumuna bağlı olarak çalışma zamanında(runtime) davranışını tamamen değiştirmesini sağlayan bir tasarım desenidir. Bu desen sayesinde herhangi bir davranışı herhangi bir duruma bağımlı hale getirip yönetilebilir kıvama getirebilmekteyiz.
Observer design pattern C# nedir?​
Tasarım desenleri kod çokluğunu ve kod tekrarını önlemek amacıyla aynı zamanda bellekte nesnelerin daha az yer kaplamasını sağlamak gibi amaçlar için kullanılmaktadır. Observer Deseni Nedir? Observer deseni, istenilen şartlara gerçekleştiğinde yapılması gereken işlemlerin tamamlanmasını sağlayan tasarım desenidir.

Android Observe nedir?​

Android Observe nedir?
Observer (Gözlemci) Design Pattern Observer Design Pattern ile, bir yapıdaki değişiklikle beraber farklı yapıların bu değişiklikten haberdar olup, değerlerinde veya işlemlerinde değişikliğe gitmesidir.

State Pattern nedir java?​

State design patterni, nesnenin iç durumundaki değişikliklere göre çalışma zamanında farklı davranışlar sergilemesini sağlayan tasarım kalıbıdır. Yani biraz daha açarsak nesne belli özelliklerindeki değişimlere göre farklı davranışlar, fonksiyonellikler sergilemesi gibi düşünebiliriz.

Design Patternler nelerdir C#?​

Design Patternler nelerdir C#?
Design Pattern, yazılım geliştiricilerinin yazılım geliştirirken karşılaştıkları sorunların genel çözümleridir. Yazılım tasarımında ortaya çıkan yaygın sorunlara karşı en basit ve en efektif biçimde yeniden kullanılabilir çözümler sağlar.

LiveData ne işe yarar?​

LiveData Nedir? LiveData, bir verideki değişiklikleri izlememezi sağlayan Observable veri tutucudur. LiveData, lifecycle aware’dir. Yani Activity, Fragment ya da Servis gibi bileşenlerin yaşam döngülerine karşılık hareket edebilir.

MediatorLiveData nedir?​

MediatorLiveData nedir?
MediatorLiveData, diğer LiveData nesnelerini (kaynakları) gözlemleyebilir ve bunların onChange olaylarına tepki verebilir; bu, olayı ne zaman yaymak istediğinizi veya belirli bir şeyi yapmak istediğinizi kontrol etmenizi sağlar.
 
Observer Design Pattern, yazılım geliştirme sürecinde kullanılan bir tasarım desenidir. Bu desen, bir nesnenin durumunda meydana gelen değişiklikleri diğer nesnelerin bu değişikliklerden haberdar olmasını ve buna göre belirli işlemleri gerçekleştirmesini sağlayan bir yapı sunar. Observer Design Pattern, genellikle bildirim sistemleri, başarı sistemleri gibi bir olayın gerçekleştiğinde birden fazla nesnenin buna tepki vermesi gereken durumlarda kullanılır.

Observer pattern, yazılım geliştirmede sıklıkla karşılaşılan kod tekrarını önlemek, kod çokluğunu azaltmak ve bellekte daha az yer kaplamak gibi amaçlar için tercih edilir. Bu tasarım deseni, farklı bölümlerin birbirinden bağımsız olarak çalışmasını ve bir olay gerçekleştiğinde ilgili nesnelerin güncellenmesini sağlar.

Observer deseninin diğer adı, "gözlemci" veya "izleyici" olarak da adlandırılabilir. Bu desen, Behavioral Patterns (Davranışsal Kalıplar) kategorisine aittir ve bir nesnedeki değişikliklerin diğer nesneler tarafından takip edilmesini sağlar.

State Design Pattern ise bir nesnenin durumuna bağlı olarak davranışını değiştirmesini sağlayan bir tasarım desenidir. Bu desen sayesinde nesnelerin farklı durumlarına göre farklı davranışlar sergilemesi ve yönetilmesi mümkün hale gelir.

Android Observe, Observer Design Pattern'in Android platformunda kullanımına olanak sağlayan bir yapıdır. Bu yapı sayesinde bir yapıdaki değişiklikler diğer yapılar tarafından takip edilebilir hale gelir ve buna göre işlemler gerçekleştirilebilir.

LiveData ise bir verideki değişiklikleri izleyebilmemizi sağlayan Observable bir veri tutucusudur. Bu yapı, yaşam döngüsüne duyarlıdır ve bileşenlerin yaşam döngüsüne uyum sağlayarak veri değişikliklerini takip edebilir.

MediatorLiveData ise diğer LiveData nesnelerini gözlemleyebilen ve bu nesnelerdeki değişikliklere tepki verebilen bir yapıdır. Bu sayede olayların yayılması kontrol edilebilir ve istenildiğinde belirli işlemler gerçekleştirilebilir.
 
Geri
Üst