Noterlik belgesi basvurusu nereye yapilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.105
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Noterlik belgesi başvurusu nereye yapılır?​

Noterler ve noterlik işlemleri hakkındaki şikâyetlerinizi disiplin yönünden incelenmek üzere Türkiye Noterler Birliğine veya buraya gönderilmek üzere Bakanlığımıza iletebilirsiniz. Suç teşkil ettiğini düşündüğünüz eylemlerle ilgili olarak ise Cumhuriyet başsavcılıklarına müracaat edebilirsiniz.

Noterde evraklar ne kadar saklanır?​

Madde 24 — Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik Hükümleri uygulanır. Geçici Madde 1 – (Ek:RG-17/3/2018-30363) Bu Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde tanımlanan D grubuna dâhil tüm noterlik işlem kâğıtları 75 yıl saklama süresine tabi olacaktır.
Noter olmak için ilk şart Hukuk Fakültesi mezunu olmalısınız. Hukuk Fakültesi mezunu olduktan sonra noterlik belgesi almanız gereklidir. Bu belgeyi almak için avukatlık stajı görevini yerine getirmelisiniz. Noterlik Belgesi Adalet Bakanlığı tarafından verilmektedir.
Noterlik başvurusu için sağlık raporu nereden alınır?
Noter Olabilmek İçin Noterlik görevini devamlı ve gereği gibi yapmaya engel vücut veya akılca malül olunmadığını açıkca gösterir, resmi tabip, sağlık ocağı veya hastaneden alınacak SAĞLIK RAPORU.
Noter evrakları kaç yıl geçerli?
Aynı kanunun 396.maddesi gereğince vekalet her hangi bir süre ile kısıtlanmıyor. Vekaletnameyi düzenleyen taraflar arasında süre yönünden bir sınırlama yoksa vekaletin süresiz olduğu kabul ediliyor. Buna karşın Yargıtay genel vekaletname süresini on yıl olarak kabul ediyor.

Aslı gibidir belgesi nasıl alınır?​

Diplomanın Aslı Gibidir Nerede Yaptırılır?
- Diplomanın fotokopisi ile birlikte mezun olunan okulun öğrenci işlerine gidilebilir. Öğrenci işlerinde bu işlem ücretsiz yapılmaktadır.
- Noterde belli bir ücret karşılığında aslı gibidir belgesi alınabilir.
- Kamu kurum ve kuruluşlarındaki yetkili kişilere gidilebilir.

Aslı gibidir onayı kim yapar?​

Verilen cevabi yazıda 2 yönetmeliğe atıfta bulunuldu. Atıfta bulunulan yönetmelik maddeleri şu şekildedir: 1- Hukuk ve Ticaret Mahkemeleri Yazı İşleri Yönetmeliğinin 43. maddesi: “Suretler yazı işleri müdürü tarafından aslına uygunluğu belirtilip onaylanarak verilir.”
 
Geri
Üst