Norm temelli degerlendirme nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
253.170
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Norm temelli değerlendirme nedir?​

Norm dayanaklı (Bağıl) değerlendirme: Ölçüt grup ortalaması gibi ölçme sonuçlarından çıkarılır. Bireyin değerlendirilmesinde grup performansı ya da sınıfın başarı ortalaması da dikkate alınarak yapılan değerlendirme bağıl değerlendirmedir.
Norm dayanaklı test ne demek?
Norm dayanaklı testler başarı, tutum, kişilik, ilgiler açısından bireyler arası farkları ölçmeye yönelik olarak hazırlanmaktadır. Ölçüt dayanaklı testlerde ise öğrencinin belli bir alanda hazırlanmış başarı testinden aldığı puan ölçüt olarak kullanılır.
Norm referans güvenirliği nedir?
(Norm-Referenced Test) Öl- çeğin güvenirliği bir ölçek bir kez uygulanarak, bir ölçek iki kez uygulanarak veya iki eşdeğer ölçek bir kez uygulanarak incelenebilir. Bir ölçeğin bir kez uygulanması durumunda iç tutarlılık güvenirliliği incelenir. Güvenirlik katsayısı sayısal olarak 0 ile 1 arasında değişmektedir.

Norm nedir eğitim?​

Norm, grup üyelerinin belirli bir bağlamda nasıl davranmaları gerektiğini belirleyen kurallar veya ilkeler bütünü. Toplumbilimciler normları yazılı olmayan ve toplumun davranışlarına hükmeden anlayış olarak tanımlarken, ruhbilimciler ise daha genel bir tanımı benimserler.
Düzey belirlemeye yönelik değerlendirme nedir?
Düzey Belirlemeye Yönelik Değerlendirme (Summatif Değerlendirme, Değer Biçmeye Yönelik Değerlendirme, Durum Muhasebesine Yönelik Değerlendirme, Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi): Birkaç ünite sonunda yapılan ara sınavlar ya da dönem sonunda yapılan değerlendirmelerdir.
Ölçüt dayanaklı geçerlik ne demek?
Ölçüt dayanaklı geçerlilik, test puanının bireyin bir veya birden fazla ölçüte dayalı performansını tahmin gücünü gösterir. Ölçüt dayanaklı geçerlilik; uygunluk ve yordama geçerliliği olmak üzere ikiye ayrılır.
öğrencilerin bilgi seviyelerini, eksikliklerini ve kavram yanılgılarını ölçmek amacıyla yapılan, genellikle 9, 12 ya da 16 kutucuktan oluşan alternatif ölçme aracı.
 
Geri
Üst