- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 208.790
- Çözümler
- 15
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Nitrojen gazı dolu olan lastiğe normal hava basılır mı?
Nitrojen Dolu Lastiğe Hava Basmak Yanlışlık nitrojenli lastiğe hava bastığınızda zaten havada yeterince fazla olan azotu, oksijen ile birlikte lastiğe basmış olursunuz. Fakat bu durumda lastiğin içindeki saf azot azalır ve azot oksijen bir dağılım söz konusu olur.Lastiğe neden azot basılır?
Nitrojen hareketsiz bir gazdır. Tozdan yağdan, nemden etkilenmez. Havadan daha sabit olduğu için basınç kaybını azaltır. Bu nedenle lastiklerin nitrojenle şişirilmesi daha verimlidir; Nitrojen gazıyla şişirilen bir lastiğin inmesi, hava ile yapılan şişirmeye göre 4 kat daha yavaştır.
Sıcak lastiğe hava basılır mı?
Basınç, lastiklerinizin uzun ömür ve güvenlik faktörüdür. Lastik soğukken kontrol edilmelidir(en az 2 saattir kullanılmayan veya düşük hızda 3 km’den daha az yol almış lastikler). Sıcakken yapılan kontrolde, tavsiye edilen basınca 4-5 PSI eklenmesi yerinde olacaktır.Nitrojen gazı yanıcı mı?
Nitrojen Yanıcı mıdır? Başka gazlara maruz kaldığında reaksiyona girmemesi nedeniyle ‘Nitrojen’ yanıcı değildir, yanıcı olmadığı,güvenlik ve konfor için birçok sektörde yaygın olarak kullanılır.
Azot tüpü, kulanım alanı oldukça fazla olan azot ya da diğer adıyla nitrojenin bir yerden bir yere taşınmasında kullanılır.
Lastikler ısınınca ne olur?
ısınan cisimler genleşir. Genleşme nedeniyle kendilerini saran lastiğin her milimetre karesinden dışa doğru itmeye başlıyacaklardır. Araç hareket etmeye ve lastik içindeki sıcaklıkta artmaya devam ederse,lastiğe uygulayacakları güçte artacaktır.Bütün bu sürecin sonuda güvenlik anlamında risk demektir.