- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 175.615
- Çözümler
- 15
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
NGK buji hangi ülkenin malı?
İlk bujiler 11 Kasım 1936 tarihinde Japonya’nın Nagoya kentinde bir milyon yen sermayeli NGK SPARK PLUG CO., LTD. şirketi kuruldu.NGK buji ömrü ne kadar?
Gaz-hava karışımının ateşlenmesi daha zordur, çünkü daha yüksek ateşleme voltajı gerekir ve ateşleme bobininin arıza riski artar. NGK LaserLine bujileri 60.000 km ömür süresiyle sunulur ve bu şekilde “normal” bujilerin çok üzerine çıkan performansa sahiptir.NGK buji nin orjinal olduğunu nasıl anlarız?
– Orijinal NGK’da tepedeki bağlantı dişleri pürüzsüz(çapak vs. yok) ve metrik 4 standartındadır. Sahtelerinin ise pürüzlü bir yapısı vardır(kalitesiz işçilik). Ayrıca bu kısım orijinal NGK’da Nikel’den imal edildiği için koyu renktedir. Sahteleri ise normal demirden yapılmıştır ve parlaktır.
NGK buji hangi araçlarda kullanılır?
Otomotiv endüstrisinin lider markası NGK bujileri hemen her tür motor için sunulmaktadır – otomobiller, motosikletler, denizcilik uygulamaları, küçük motorlar ve güç araçları.
Bujiye benzin gelir mi?
İçten yanmalı motorlarda benzin ve dizel ile çalışan motorlu araçların aralarındaki en büyük fark ateşleme sistemleridir. Benzin ile çalışan motorlu araçlar bir buji yardımı ile yakıt ve hava karışımını çakmak çakma sistemi gibi ateşler.LPG bujisi farklı mı?
Görüldüğü gibi NGK da olsa Bosch da olsa LPG bujisi özeldir. Benzin bujisinin aralığını daraltarak kullanmak yerine aracınıza uygun LPG bujisini kullanın. LPG için özel olarak platin ve iridiumdan üretilen bu bujilerle daha uzun süre daha sorunsuz ateşleme sağlarsınız.Çakma buji nasıl anlaşılır?
Bujinin C-Oyuk kısmına bakın, Eğer metal kabuk üzerinde bir makine kesik izi görüyorsanız, bu işaret sahte bir ürün olduğunu göstermektedir. kabuk üzerinde makine kesiği izleri görülmektedir (sahte üründür). Son olarak elektrotların şekline dikkat ediniz.
Eski buji nasıl anlaşılır?
Buji Arızası Nasıl Anlaşılır?
- Marşa basıldığında araç geç çalışıyor ya da çalışmıyorsa,
- Motordan vuruntu sesi geliyorsa,
- Birden yapılan hızlanmada gaz yememe, patlama ve tekleme sorunları oluyorsa,
- Araç performansında düşüş ve yakıt tüketimindeki artış görülüyorsa,
İridyum bujiler, mükemmel aşınma özelliklerini korurken son derece ince elektrotlara sahiptir. Gücü sayesinde, iridyum bujiler, benzer platin bujilerden %25’e kadar daha uzun süre dayanabilir. Elektrik enerjisini daha iyi iletmek ve ateşleme verimliliğini artırmak için tasarlanmış ince tel merkez elektrota sahiptir.
Bujilerin tırnak yapıları, kıvılcımın güçlü veya zayıf olmasında etkilidir. Bujilerde kıvılcım ne kadar güçlü olursa, motorda yanma o kadar iyi olacak, motor performansı ve yakıt tasarrufu iyileşecektir. Buji tırnakları ne kadar ince-sivri yapıda olursa, kıvılcım da o kadar iyi olur.