AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Navlun piyasasinda denge kavrami nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
59.884
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Navlun piyasasında denge kavramı nedir?​

Denge, bir mal ya da hizmetten talep edilen miktarın o mal ya da hizmetten arz edilen miktara eşit olması olarak ifade edilmektedir.

Gemiyi kiralayan kişiye ne denir?​

Gemiyi kiralayan kişiye ne denir?
Armatör kelimesi Fransızcadan dilimize geçmiş bir kelime olup, asıl kullanılması gereken ”donatan” dır, ancak sektörde armatör kelimesi yer etmiştir.

Gemi Brokerlığı nasıl yapılır?​

Gemi Brokerlığı nasıl yapılır?
Yurt dışında deniz brokerı olmak için gerekli kriterler şunlardır:
- Deniz Brokerliği Bölümü’nden mezun olmak.
- Deniz brokerliği alanında yurt dışında geçerli bir diplomaya sahip olmak.
- Deniz ticareti hukuku hakkında bilgi sahibi olmak.
- Mevzuat hakkında bilgili olmak.
- Yurt dışında çalışma izni almak.
- Yabancı dil bilmek.

Bir geminin yük taşıma işiyle elde edeceği kazanca ne ad verilir?​

Kelime olarak navlun, bir yerden bir yere taşınacak eşyanın tümü; denizde mal taşıması karşılığı olarak, navlun mukavelesine veya yasaya dayanılarak verilen ücret olarak tanımlanmaktadır. “Navlun” ifadesi yerine “eşya-yük taşıma” ifadesi de kullanılabilmektedir.

Navlun kavramı nedir?​

Navlun kavramı nedir?
Navlun, deniz ve nehir yolu ile taşınan eşya için, taşıma hizmeti karşılığında gemi şirketine ödenen ücret. Navlun bedeli resmî bir tarifeye veya sözleşmeye göre tahakkuk eder. Teslim şekline göre navlun satıcıya veya alıcıya ait olabilir.

Deniz taşımacılığında taraflar kimlerdir?​

Deniz taşımacılığında taraflar kimlerdir?
Taşıma sözleşmelerinde sözleşmeye konu olan taşıma işinin gerçekleşmesini sağlayan asıl taraflar yük sahibi ile gemi sahibidir. Bu nedenle taşıma sözleşmesine konu olan taraflar taşıyan ve taşıtan olarak isimlendirilir. Taşıtan taraf kiracı (charter), taşıyan taraf ise armatör (owner)’dür.
Gemi Brokerleri ne kadar kazanır?​
2022 Deniz Brokerı/Gemi ve Yük Brokeri Maaşları Deniz Brokerı/Gemi ve Yük Brokeri maaşı ortalama olarak aylık 10150_TL’dir. En düşük Deniz Brokerı/Gemi ve Yük Brokeri maaşı 8850_TL, En yüksek ise 11450_TL’dir.

Çarterer kimdir?​

Çarterer kimdir?
tahsis olunana (çarterer) belli bir süre için ücret karşılığında tahsis eder. Tahsis olunan, geminin ticari yönetimine sahip olur. Geminin teknik yönetimi tahsis edende kalsa da bu kişi eşya taşıma yüküm- lülüğü altına girmez, bu nedenle tahsis olunanın ödediği ücret navlun olarak adlandırılamaz.

Konişmentonun tarafları kimlerdir?​

Konişmentonun tarafları kimlerdir?
Taşıma belgeleri taşıtan ile taşıyıcı arasında yapılan taşıma sözleşmesine dayanır ve iki tarafın hak ve yükümlülüklerini gösterir. Gönderen (shipper), taşıma sözleşmesi yapıldıktan sonra, bu sözleşmeye istinaden malı taşıyıcıya teslim eder. Taşıma sözleşmesinde alıcı da (consignee) belirtilir.

Navlun ne demek TDK?​

Navlun sözcüğünün anlamına TDK sözlüğünden bakıldığında şu karşılık görülür. Navlun, geminin yük taşıma ücretidir. Navlunu Kim Öder, Navlun Faturasını Kim Düzenler? Navlun, deniz taşımacılığında taşınan eşya için taşıma hizmeti karşılığı, gemi şirketine ödenen ücrete verilen isimdir.

Havayolu navlun nasıl hesaplanır?​

Havayolu navlun nasıl hesaplanır?
Hava yolu navlunu nasıl hesaplanır?
- Hava Yolu Navlunu Nasıl hesaplanır?
- Bir örnekle gidelim:
- Adet: 100.
- Ölçü: 60x40x40 (her biri)
- Ağırlığı: 15 kg (her biri) olan tekstil kargomuz olsun.
- Hacim ölçüsü hesaplama:
- Normal ağırlık: 100×15 = 1500 Kg.
- Hacim ağırlık: 100 x 40 x 60 x 40 = 9.6000.000 / 6.000 = 1600 Kg.
 
Navlun piyasasında denge kavramı, talep edilen mal veya hizmet miktarının arz edilen miktarla eşit olduğu durumu ifade eder. Bu durumda, talep ve arz dengede olduğundan, fiyatlar genellikle sabit kalır ve taraflar arasında denge oluşur.

Gemiyi kiralayan kişiye "armatör" denir. Ancak asıl kullanılması gereken terimin "donatan" olduğu belirtilmektedir. Deniz taşımacılığı sektöründe ise terim olarak "armatör" daha yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.

Gemi brokerliği yapabilmek için yurt dışında belirli kriterlerin sağlanması gerekmektedir. Bu kriterler arasında deniz brokerliği bölümünden mezun olmak, yurt dışında geçerli bir diploma sahibi olmak, deniz ticareti hukuku ve mevzuat konularında bilgi sahibi olmak, çalışma izni almak ve yabancı dil bilgisi bulunmak gibi şartlar yer almaktadır.

Bir geminin yük taşıma işinden elde edeceği kazanca "navlun" denir. Navlun, taşıma hizmeti karşılığında gemi şirketine ödenen ücreti ifade eder. Aynı zamanda "navlun" yerine "eşya-yük taşıma" ifadesi de kullanılabilmektedir.

Deniz taşımacılığında taraflar genellikle yük sahibi ve gemi sahibi olarak karşımıza çıkar. Taşıma sözleşmelerinde taşıma işini gerçekleştiren taraflar genellikle kiracı (charter) ve armatör (owner) olarak adlandırılır.

Gemi brokerlerinin maaşları 2022 yılına göre aylık ortalama olarak 10,150 TL civarındadır. En düşük maaş 8,850 TL iken en yüksek maaş ise 11,450 TL olarak belirtilmektedir.

Çarterer, bir gemiyi belli bir süre için ücret karşılığında tahsis eden kişidir. Çarterer, geminin ticari yönetimine sahip olur fakat eşya taşıma yükümlülüğü altına girmez. Bu nedenle çarterer ödediği ücreti navlun olarak adlandırılamaz.

Konişmento, taşıma belgeleri taşıtan ve taşıyıcı arasında yapılan taşıma sözleşmesine dayanır. Gönderen (shipper) taşıyıcıya malı teslim eder ve alıcı (consignee) ise taşıma sözleşmesinde belirtilen alıcıdır.

Navlun kelimesinin Türk Dil Kurumu (TDK) sözlüğünde anlamı geminin yük taşıma ücretidir. Deniz taşımacılığında taşınan eşyanın taşıma hizmeti karşılığında gemi şirketine ödenen ücrete navlun denir.

Havayolu navlunu hesaplamak için adet, ölçü ve ağırlık gibi faktörler dikkate alınır. Örneğin, hacim ölçüsü hesaplamak için adet, ölçü ve ağırlık bilgileri kullanılarak normal ağırlık ve hacim ağırlığı hesaplamaları yapılabilir. Bu hesaplama süreci, taşınacak yükün özelliklerine göre değişebilir.
 
Geri
Üst