SoruCevap
Yeni Üye
- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 350.999
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 17
- Puan
- 308
- Yaş
- 36
Namazdaki Kıraat Hatalarımız
Kur'an okuma
ayetleri yanlış telafuz etme
Kur'an okuma alışkanlığımızın zayıflamasının bir tezahuru olacak ki, namazda kıyam esnasında, yapmış olduğumuz kıraat noktasında eksiklerimiz vardır
Kur'an okuma alışkanlığımızın zayıflamasının bir tezahuru olacak ki, namazda kıyam esnasında, ayakta iken yapmış olduğumuz kıraat noktasında eksiklerimizin olduğu aşikardır
İmandan sonra Allah Teala'ya karşı en onemli vazifemiz namazdır Namaz, sayısız lutuflarından dolayı Allah Teala'ya şukran ve tazimlerimizi sunmak, kusurlarımızı affettirmek icin kalbimiz, dilimiz ve bedenimizle birlikte yaptığımız bir ibadettir Rasulullah'ın (sav) ifadesiyle dinin direği olan namaz, sıkıntılı zamanlarda sığınak, sevincli zamanlarda şukur makamıdır
Namaz bu denli onemli bir konumda olduğundan fıkıh kitaplarında namaz konusunun uzerinde cok fazla durulmuş ve namazın on şartı olan temizlik bahislerinden hemen sonra bu konuya gecilmiştir Bunun sebebi, namazın muminin ve sahip olduğu imanın bir şiarı, sembolu oluşundandır Kur'anı Kerim'de muminlerin ozelliklerinin bahsedildiği ayetlerde, onların namazlarını huşu icerisinde ve tastamam kılmaları bildirilmiştir Namazı tastamam kılmak, kıyam, kıraat, ruku, secde gibi rukunlerini, Rasulullah Efendimiz'in (sav) tarif ettiği uzere yani sunnet uzere eda etmek keyfiyetinde olur
KIRAATİMİZ DOĞRU OLMALI
Ruku, secde ve oturuş gibi rukunleri eda noktasında cok fazla sıkıntı yaşanmaz Cunku bu yerlerde okunan tespihler hem kısadır hem de buralarda riayet edilmesi gereken duruş şekilleri hemen hemen herkes tarafından uc aşağı beş yukarı doğru yapılmaktadır Ancak Kur'an okuma alışkanlığımızın zayıflamasının bir tezahuru olacak ki, namazda kıyam esnasında yani ayakta iken yapmış olduğumuz kıraat yani Kur'an okuma noktasında eksiklerimizin olduğu aşikardır
Hatalı Kur'an okunmanın ilk ortaya cıkışı Rasulullah Efendimiz (sav) zamanında gorulmuştur Adamın biri Hz Peygamber'in huzurunda bir dil hatası yapmış ve bunun uzerine Efendimiz (sav) Kardeşiniz hata yaptı, onun yanlışını duzeltiniz buyurmuştur(İbn Cinni, elHasais, 1108)
AYETİ YANLIŞ OKUYUCUNCA
Hz Omer (ra) doneminde bedevinin biri sahabilerin yanına gelip, Bana, Hz Muhammed'e (sav) indirilenden bir parca okuyacak olan var mı?deyince oradakilerden biri, Berae suresinin ilk ayetlerinden okumaya başlamış ancak daha ilk ayette Rasulehudiyecekken bu kelimeyi Rasulihidiye esreli okumuştur Bunun uzerine Arapcayı fasih bilen ve konuşan bu bedevi, kelimeyi bu şekilde okumadan kaynaklanan mana kaymasını anlayarak, Allah Teala Peygamberinden de mi uzak?! Eğer Allah Peygamberinden beri ise ben de beriyim!demiştir
Bu haber Hz Omer'e (ra) ulaşınca bedeviyi yanına cağırtmış ve ona, Ey bedevi! Sen Allah'ın peygamberinden uzak mı olduğunu soyluyorsun?demiş bunun uzerine bedevi ona şoyle cevap vermiştir: Ey muminlerin emiri! Kur'anı Kerim'den ezberimde de bir şey yoktu, yani bilmiyordum Kur'an'dan bir parca bir şey okuyabilecek olan var mı?diye sordum, adamın biri bana Berae suresinden okumaya başladı ve ilk ayette Rasulkelimesini esreli olarak ve Rasulihişeklinde okudu Ben de, ortaya cıkan manadan oturu Eğer Allah, rasulunden uzaksa ben de uzağımdedim Bunun uzerine Hz Omer (ra), Ey bedevi, bu senin zannettiğin gibi değil!dedi Bedevi, Peki ya nasıl?diye sorunca Hz Omer (ra) ayeti kerimeyi doğru şekliyle okudu Bedevi de, Vallahi ben de Allah ve Rasulu'nun uzak olduklarından (muşriklerden) uzağımdiye karşılık verdi Bu hadiseden sonra Hz Omer (ra) Kur'anı Kerim'i ancak lugati yani dili iyi bilen kişilerin okumasını istemiş ve ayrıca Ebu'lEsved edDueli'ye de (ra) kelimelerin cumle icindeki konumlarını belirleyecek olan ilmi yani nahiv ilmini oluşturmasını emretmiştir
Semerkand Aile Dergisi Huseyin Okur Kasım 2019 74sayı
Kur'an okuma
ayetleri yanlış telafuz etme
Kur'an okuma alışkanlığımızın zayıflamasının bir tezahuru olacak ki, namazda kıyam esnasında, yapmış olduğumuz kıraat noktasında eksiklerimiz vardır
Kur'an okuma alışkanlığımızın zayıflamasının bir tezahuru olacak ki, namazda kıyam esnasında, ayakta iken yapmış olduğumuz kıraat noktasında eksiklerimizin olduğu aşikardır
İmandan sonra Allah Teala'ya karşı en onemli vazifemiz namazdır Namaz, sayısız lutuflarından dolayı Allah Teala'ya şukran ve tazimlerimizi sunmak, kusurlarımızı affettirmek icin kalbimiz, dilimiz ve bedenimizle birlikte yaptığımız bir ibadettir Rasulullah'ın (sav) ifadesiyle dinin direği olan namaz, sıkıntılı zamanlarda sığınak, sevincli zamanlarda şukur makamıdır
Namaz bu denli onemli bir konumda olduğundan fıkıh kitaplarında namaz konusunun uzerinde cok fazla durulmuş ve namazın on şartı olan temizlik bahislerinden hemen sonra bu konuya gecilmiştir Bunun sebebi, namazın muminin ve sahip olduğu imanın bir şiarı, sembolu oluşundandır Kur'anı Kerim'de muminlerin ozelliklerinin bahsedildiği ayetlerde, onların namazlarını huşu icerisinde ve tastamam kılmaları bildirilmiştir Namazı tastamam kılmak, kıyam, kıraat, ruku, secde gibi rukunlerini, Rasulullah Efendimiz'in (sav) tarif ettiği uzere yani sunnet uzere eda etmek keyfiyetinde olur
KIRAATİMİZ DOĞRU OLMALI
Ruku, secde ve oturuş gibi rukunleri eda noktasında cok fazla sıkıntı yaşanmaz Cunku bu yerlerde okunan tespihler hem kısadır hem de buralarda riayet edilmesi gereken duruş şekilleri hemen hemen herkes tarafından uc aşağı beş yukarı doğru yapılmaktadır Ancak Kur'an okuma alışkanlığımızın zayıflamasının bir tezahuru olacak ki, namazda kıyam esnasında yani ayakta iken yapmış olduğumuz kıraat yani Kur'an okuma noktasında eksiklerimizin olduğu aşikardır
Hatalı Kur'an okunmanın ilk ortaya cıkışı Rasulullah Efendimiz (sav) zamanında gorulmuştur Adamın biri Hz Peygamber'in huzurunda bir dil hatası yapmış ve bunun uzerine Efendimiz (sav) Kardeşiniz hata yaptı, onun yanlışını duzeltiniz buyurmuştur(İbn Cinni, elHasais, 1108)
AYETİ YANLIŞ OKUYUCUNCA
Hz Omer (ra) doneminde bedevinin biri sahabilerin yanına gelip, Bana, Hz Muhammed'e (sav) indirilenden bir parca okuyacak olan var mı?deyince oradakilerden biri, Berae suresinin ilk ayetlerinden okumaya başlamış ancak daha ilk ayette Rasulehudiyecekken bu kelimeyi Rasulihidiye esreli okumuştur Bunun uzerine Arapcayı fasih bilen ve konuşan bu bedevi, kelimeyi bu şekilde okumadan kaynaklanan mana kaymasını anlayarak, Allah Teala Peygamberinden de mi uzak?! Eğer Allah Peygamberinden beri ise ben de beriyim!demiştir
Bu haber Hz Omer'e (ra) ulaşınca bedeviyi yanına cağırtmış ve ona, Ey bedevi! Sen Allah'ın peygamberinden uzak mı olduğunu soyluyorsun?demiş bunun uzerine bedevi ona şoyle cevap vermiştir: Ey muminlerin emiri! Kur'anı Kerim'den ezberimde de bir şey yoktu, yani bilmiyordum Kur'an'dan bir parca bir şey okuyabilecek olan var mı?diye sordum, adamın biri bana Berae suresinden okumaya başladı ve ilk ayette Rasulkelimesini esreli olarak ve Rasulihişeklinde okudu Ben de, ortaya cıkan manadan oturu Eğer Allah, rasulunden uzaksa ben de uzağımdedim Bunun uzerine Hz Omer (ra), Ey bedevi, bu senin zannettiğin gibi değil!dedi Bedevi, Peki ya nasıl?diye sorunca Hz Omer (ra) ayeti kerimeyi doğru şekliyle okudu Bedevi de, Vallahi ben de Allah ve Rasulu'nun uzak olduklarından (muşriklerden) uzağımdiye karşılık verdi Bu hadiseden sonra Hz Omer (ra) Kur'anı Kerim'i ancak lugati yani dili iyi bilen kişilerin okumasını istemiş ve ayrıca Ebu'lEsved edDueli'ye de (ra) kelimelerin cumle icindeki konumlarını belirleyecek olan ilmi yani nahiv ilmini oluşturmasını emretmiştir
Semerkand Aile Dergisi Huseyin Okur Kasım 2019 74sayı