- Konu Yazar
- #1
Müşteri veri Yönetimi Nedir?
Veri yönetimi; verinin güvenli, verimli ve uygun maliyetli bir şekilde toplanması, saklanması ve kullanılması uygulamasıdır. Veri yönetiminin amacı; insanların, kurumların ve bağlantılı araçların, verilerin politika ve düzenleme sınırları kapsamında kullanımını optimize etmelerine yardımcı olmaktır.Veri tabanı Uygulamaları Nedir?
Veritabanı yazılımı dosya ve kayıt oluşturmayı, veri girişini, veri düzenlemeyi, güncellemeyi ve raporlamayı kolay hale getirerek veritabanı dosyalarını ve kayıtları oluşturmak, düzenlemek ve muhafaza etmek için kullanılır. Yazılım veri depolama, yedekleme ve raporlama, çok erişimli denetleme ve güvenlik de sağlar.Veri tabanı bileşenleri nelerdir?
Veri tabanı bileşenleri nelerdir?Veritabanının 5 ana bileşeni bulunmaktadır. Bunlar; donanım, yazılım, veri ve prosedürdür.
Müşteri ilişkileri yönetimi neden bu kadar önemli?
Mevcut müşterileri elde tutmak (customer retention) iyi bir müşteri ilişkileri yönetimi sayesinde ortaya çıkar. Müşteriler elde tutulduğunda da marka elçileri (brand advocate) haline gelirler. Ürün ve hizmetimizi geliştirmek için müşteri ilişkileri yönetimi çok önemli bir araçtır.Veri tabanı varlık ilişki modeli nedir?
Varlık ilişki modeli kavramsal tasarımda kullanılan popüler model. VTYS den bağımsız modelleme yapılır. ➢Var olan ve benzerinde ayıt edilen her şey varlık; öğrenci, ders, kitap, araba. ➢Birden fazla varlığın oluşturduğu kümeye varlık kümesi denir.Veri tabanı Yönetimi SQL Nedir?
Veri tabanı Yönetimi SQL Nedir?Structured Query Language kelimelerinin kısaltılmışı olan SQL bir veri tabanı uygulamasıdır. Türkçe karşılığı Yapılandırılmış Sorgu Dili anlamına gelmektedir. Birçok veriyi farklı boyutlarda ve farklı fonksiyonlarda barındıran veri tabanlarını yönetim sistemine verilen isimdir.