Musteri segmenti nasil belirlenir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
175.615
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Müşteri segmenti nasıl belirlenir?​

Dolayısıyla, müşteri segmentasyonu, farklı kriterlere göre kişisel veri analizi yaparak müşterileri segmentlere ayırmaktır. Analiz bilgileri, işinizin türüne bağlı olarak seçilir….2. Sosyo-demografik
- yaş
- cinsiyet.
- uyruk.
- medeni hal.
- eğitim.
- meslek.
- gelir düzeyi.
Segmentasyonun amacı nedir?
Segmentasyon, farklı öğeleri benzer kategorilere ve benzer özelliklere sahip gruplara ayırma sürecidir. segmentasyonun amacı, verileri uygun kategorilere yerleştirmektir. Segmentlerin uygunluğu, Pazarlama gibi belirli bir bölüm için kullanılabilecekleri anlamına gelir.

Müşteri grupları kimlerdir?​

Müşterileri 3 temel gruba ayırabiliriz; memnun, memnuniyetsiz ve önerileri olan müşteriler. Memnun (Sadık) müşteriler:
Müşteri için değer yaratma nedir?
Müşteri için değer yaratma, müşterinin neyi istedikleri ve ürünü satın alıp kullandıktan sonra neyi elde ettikleri ile ilgili bir yaklaşımdır. Müşteriye değer yaratma müşterinin ödediği karşılığında, beklediğinden fazlasını elde ettiği zamandaki anlamı ve durumu ifade etmektedir.
Müşteri değeri, müşteri tarafından algılanan değerdir. Müşteri değeri, toplam fayda ile toplam maliyetlerin müşteriler tarafından oransal olarak algılanmasıdır. Müşteri değerinin artırılmasında faydaların artırılması kadar maliyetlerin de minimize edilmesi önemlidir.
Segment nedir tanımı?
Segment, Analytics verilerinizin bir alt kümesidir. Örneğin, tüm kullanıcı grubunuz içinde bir segment belirli bir ülkedeki veya şehirdeki kullanıcılar, bir diğer segment ise belirli bir ürün grubunu satın alan veya sitenizin belirli bir bölümünü ziyaret eden kullanıcılar olabilir.
 
Geri
Üst