- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.238
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Konu Yazar
- #1
Müşteri memnuniyetini bir tek cümle ile tanımlayınız nasıl tanımlarsınız?
Müşteri memnuniyeti kavramını en kısa ve net şekilde tanımlamak gerekirse şöyle ifade edebiliriz: “Müşterinin ihtiyacının giderilmesi ve isteğinin karşılanması sonrasındaki tatmin oranıdır. Müşteri memnuniyeti kavramını, müşterinin aldığı hizmetlerden memnun kalma düzeyi olarak da tanımlayabiliriz.”Müşteri memnuniyetinin ölçülmesi için hangi yöntemler kullanılmaktadır?
Günümüzde yaygın olarak kullanılan müşteri memnuniyeti ölçüm modelleri, NPS, CSAT, CES’tir.Müşteri beklentileri nelerdir?
Müşterileriniz Düzenli Olmanızı Bekler. Müşterinizle kurduğunuz ilk temastan satışı gerçekleştirene kadar geçen süreçte, hiç bir detayı kaçırmak istemezsiniz. Müşterileriniz, işlerinin her yönüyle bilmenizi ister: isimler, spesifik ihtiyaçları veya satış detayları… Her bilgi sizde düzenli bir şekilde saklanmalıdır.
Müşteri memnuniyeti sağlamak için neler yapılmalı?
Müşteri memnuniyeti sağlamak için yapmanız gerekenler ise şunlar:
- Müşterilerin sorunlarını samimi bir ilgiyle ifade etmelerine olanak tanımak ve problemlerine çözümler bulmak için çabalayın.
- Sosyal medya, akıllı telefonlar veya e-postalar kullanarak çeşitli kampanyalar, yarışmalar düzenleyin.
Müşteri tanımı nedir?
Müşteri, sunulan bir ürün ya da hizmetin tüketicisidir. Bir şirketin mevcut ve potansiyel müşterilerinin, şirket ile rakiplerinin ürün ve hizmetlerinden ne derece memnun olduklarını, varsa memnun olmadıkları konuların neler olduğunu öğrenmeye yardımcı olur.10002 müşteri memnuniyeti Yönetim Sistemi nedir?
ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi, şirketin potansiyel müşterileri ile daha karlı ve uzun dönemli ilişkiler kurulması ve bu ilişkileri geliştirmesini sağlayan bir yönetim yaklaşımıdır.Somut beklentiler nelerdir?
Somut beklentiler bellidir, üniversite kazanmak, işe girmek, terfi etmek, biriyle yuva kurmayı istemek ve bir çoğu, bunlar için belli çalışma, emek ve bir yol çizmek gerekir.
Müşteri beklenti ve algılarının belirlenip aradaki farkın hesaplanmasına ne ad verilir?
Bu fark müşteri beklentilerine uygun olarak işletme yönetimince belirlenen hizmet kalitesi standartları ile bu standartların müşteriye sağlanması arasındaki farktan kaynaklanmaktadır. Bu farka “hizmet performansı farkı” da denilmektedir.
Müşteri Nasıl Kazanılır ve Kazanılan Müşteri Nasıl Korunur?
- Müşteri odaklı olmalısınız.
- Kısa ve uzun dönemli stratejilere sahip olmalısınız.
- Müşteriyle iletişiminizde engeller olmamalıdır ve hızlı bir iletişime sahip olmalısınız.
- Dilek ve şikayet bölümüne ciddi derecede önem vermelisiniz.
- Yaptığınız hataları kabul edin.
Hastaların hemşirelerden beklentileri
- Güler yüzlü ve ilgili davranılması
- Bilgili, nitelikli ve becerikli olması
- Zamanında ve açık iletişim.
- Temiz ortam.
- Sessiz bir ortam.
- Hasta bakım süreçlerinin akıcı olması
Müşteriler kimlerdir?
Literatürde müşteri tanımı, ürün veya hizmet satın alan kişi olarak geçiyor olsa da, günümüzde bu kavramı bu kadar sade ve net olarak açıklanamadığını şüphesiz hepimiz görüyoruz. Her şeyin ticaretleştiği çağımızda, herkes müşteri olarak kabul ediliyor.
Müşteri ve tüketici arasındaki fark nedir?
Basit olarak ifade etmek gerekirse, tüketici bir ürün ya da hizmeti nihai kullanım amacıyla satın alan kişidir. Yani, tüketici son kullanıcıdır. Müşteri ise, belirli bir işletmeden düzenli aralıklarla alışveriş gerçekleştiren kişidir.