AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Musteri iliskileri yonetimi surecleri nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Müşteri ilişkileri yönetimi süreçleri nelerdir?​

CRM diğer adı ile MİY (Müşteri İlişkileri Yönetimi) aşamaları 4 evreye ayrılır.

Satıcı müşteri ilişkileri ya da meslektaşlar arasındaki diyaloglar insan için oluşturduğu değere göre hangi mesafe türüne örnektir?​

“Sosyal mesafe”, genelde seksen santimle iki metre arasında değişmektedir. İşlerin rahatça konuşulduğu, resmi ilişkilerin sürdürüldüğü bölge, bu çemberdir. 80-110 santim arasında, satici- müşteri ilişkileri ya da meslektaşlar arasındaki diyaloglar sürdürülür.
Müşteri ilişkileri yönetimi ne iş yapar?
Müşteri ilişkileri sorumlusu, şirket ürün veya hizmetleri hakkındaki sorulara cevap vermek, şikayetleri ele almak ve çözmek için müşterilerle iletişime geçen kişidir.
Müşteri yolculuğundaki aşamalar nelerdir?
Hızlı bir inceleme olarak, haritanızdaki (ve pazarlama dönüşüm huninizin) aşamaları şunlar olacak:

Müşteri ilişkileri yönetim sistemi nedir?​

CRM, müşterilerimiz ve müşterilerimizle sahip olduğumuz her etkileşimi ve iletişimi izleme ve inceleme sistemiyle ilgilidir. Temel olarak müşteri ilişkileri yönetimi sistemi şirkete, müşteri ile olan etkileşimleri basitleştiren, güvenli hale getiren ve ölçeklendiren merkezi bir havuz sağlar.

Kişiler arası mesafe nedir?​

Kişisel samimi mesafe: 40-80cm arasında değişir. Birbirini tanıyan ve rahat konuşan iki insan, bu mesafede kendilerini rahat hissederler. Sosyal mesafe: 80-200cm arasında değişir. İşlerin rahatça konuşulduğu, resmi ilişkilerin sürdürüldüğü bölgedir.
Kişisel alan kaç cm?
Kişisel alan: Aile üyeleri ve arkadaşlar için belirlenen alandır. Kişilere fiziksel olarak 120 santim ve aşağısındaki mesafelere girildiğinde kişisel alanına girmişsiniz diyebiliriz. Artık mahrem alanına 45 santim kalmıştır. 45 santim ile 120 santim (1,2 metre) arasındaki 75 santimlik alana kişisel alan diyoruz.
Müşteri ilişkileri yönetimini nasıl tanımlarsınız?
Müşteri ilişkileri yönetimi özellikleri, müşterilerle kârlı bir ilişki geliştirmek, yönetmek ve sürdürmek için organize bir yaklaşım olarak tanımlanabilir. CRM, müşterilerimiz ve müşterilerimizle sahip olduğumuz her etkileşimi ve iletişimi izleme ve inceleme sistemiyle ilgilidir.

Müşteri yol haritası nedir?​

Müşteri yolculuğu haritası, müşterinin ürün denemesine kaydolma veya bültene abone olma gibi bir eylemi tamamlamak için gerçekleştirdiği adımların görsel temsilidir. Belirli bir eylemi tamamlamak için ne kadar çok adım eklenirse müşteri yolculuğu haritası o kadar ayrıntılı olur.

Müşteri Deneyimi yol haritası nedir?​

Müşteri Deneyimi haritası, müşterilerin şirketinizle yaşadığı tüm etkileşimlerin, müşterinin gözüyle baştan sona kadar tüm süreci ve duygusal durumları da içerecek şekilde resmedilmesidir.
 
Geri
Üst