AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Musteri haklari nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
131.704
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Müşteri hakları nelerdir?​

8 Temel Tüketici Hakkı
- Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı
- Güvenlik ve Güven Duyma Hakkı
- Bilgi Edinme Hakkı
- Seçme Hakkı
- Temsil Edilme (Sesini Duyurma) Hakkı
- Tazmin Edilme Hakkı
- Eğitilme Hakkı
- Sağlıklı Bir Çevreye Sahip Olma Hakkı

Tüketici Hakem Heyeti neleri kapsar?​

Tüketici hakem heyetleri, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketici işlemleri ve tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıklara çözüm bulmak amacıyla kurulan heyetlerdir.

Aldığımız ürün ayıplı ise bazı haklarımız vardır bunlar nelerdir?​

Aldığımız ürün ayıplı ise bazı haklarımız vardır bunlar nelerdir?
Aldığı malı vererek ödediği parayı geri alabilirler. Aldığı ayıplı malı vererek yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir. Maldaki ayıbın giderilmesini, yani tamirini isteyebilir. Ayıp oranında, ödediği ücretten indirim isteyebilir.

Tüketici hakları nasıl şikayet edebilirim?​

Tüketici hakları nasıl şikayet edebilirim?
TÜKETİCİ ŞİKAYETLERİ NEREYE YAPILIR? Tüketici şikayetleri, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nca, il ve ilçe merkezlerinde, tüketiciler ile satıcılar arasında çıkan uyuşmazlıklara çözüm bulmak amacıyla belediyelerle koordineli olarak oluşturulan tüketici sorunları hakem heyetine bildirilir.

Tüketici hakem Heyeti ücret alıyor mu?​

Başvurudan herhangi bir ücret alınmamaktadır. 2015 yılı için Uyuşmazlığınızın değeri; 2.200 TL’nin altında ise İlçe Tüketici Hakem Heyetine, 2.200 TL ile 3.300 TL arasında ise Büyükşehir statüsünde olan illerde İl Tüketici Hakem Heyetine.

Tüketici hakem Heyeti kararları kesin midir?​

Ancak 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu uyarınca gider avansı ödenmesi gerekmektedir. Tüketici hakem heyeti kararlarına karşı yapılan itiraz üzerine tüketici mahkemesinin vereceği karar kesindir.

Tüketici hakları ihlalinde ne yapılmalı?​

Tüketici hakları ihlalinde ne yapılmalı?
Alınan herhangi bir mal hatalı çıktığı zaman, ilk 15 gün içinde, değiştirilmesi, paranın geri verilmesi, ücretsiz tamir edilmesi, ayıbın neden olduğu değer kaybının malın bedelinden indirilmesi talep edilebilir. Eğer ayıp, gizli ise ve tüketici de bunu sonradan fark ediyorsa, o zaman 15 gün sınırı, 2 yıla çıkar.

Tüketici haklarına ne şikayet edilir?​

Tüketici haklarına ne şikayet edilir?
Eğer tüketici satın aldığı mal konusunda herhangi bir ayıplı ya da eksik söz konusu ise, tüketici hakem heyetine başvuru hakkına değerlendirebilir. Aynı zamanda elde edilen mal ya da hizmet üzerinden bir kusurlu durum var ise, yine aynı şekilde başvuru gerçekleştirilebilir.
Tüketici haklarına şikayet Nasıl Yapılır?​
Şahsen veya avukat aracılığıyla; elden, posta yoluyla veya elektronik ortamda e-Devlet kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) (https://tuketicisikayeti.ticaret.gov.tr) ile tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılabilir. Bu itibarla, tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru yapılamamaktadır.
Tüketici hakkımız nelerdir?​
a) Ayıplı malın değiştirilmesini, b) Ödediğiniz bedelin iadesini, c) Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini, d) Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.

Tüketicinin 8 temel hakkı nedir?​

Tüketicinin 8 temel hakkı nedir?
Bunlar; temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, seçme hakkı, sesini duyurma(temsil edilme) hakkı, tazmin edilme hakkı, eğitilme hakkı ve sağlıklı bir çevreye sahip olma hakkıdır.

Tüketici hakları ile ilgili sorun yaşadığımızda hangi kurumlara başvurulabilir?​

Tüketici hakları ile ilgili sorun yaşadığımızda hangi kurumlara başvurulabilir?
Tüketici hakları sorunlarında Tüketici Hakları Derneği, Tüketiciler Derneği sivil toplum kuruluşlarına başvuru yapılabilir. Ayrıca ilk önce ürünün satın alındığı kuruma gidilmelidir. Sonuç alınamazsa mahkeme yolu tercih edilmelidir.

Tüketici hakları ihlali için nereye başvurulur?​

(Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’dan kaynaklanan uyuşmazlıkların çözüm yerleri; tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri’dir.

Tüketici Hakem Heyetine kimler şikayet edilebilir?​

Tüketici Hakem Heyetine kimler başvurabilir? Şikayetin konusu tüketici işlemini kapsayan ve parasal sınırları ( İl ve İlçe ) dahilinde olan tüm tüketiciler ve şikayet edileni tüketici olan satıcı veya sağlayıcılar.

Alo 175 ne işe yarar?​

Alo 175 ne işe yarar?
Alo 175 Çalışma Saatleri Danışma Hattı ile tüketiciler; insan sağlığı, can ve mal güvenliği açısından risk taşıyan ürünleri ve firmaları ihbar edebiliyor, sorunlarıyla ilgili bilgi alabiliyor.

Aldığımız mal bozuk arızalı çıkmışsa ne yapmalıyız?​

Aldığımız mal bozuk arızalı çıkmışsa ne yapmalıyız?
Arızalı, bozuk, yırtık, kullanım tarihi geçmiş, defolu, özürlü mal ve hizmetlere (ayıplı mal ve hizmetler) karşı tüketici haklarını aramalı. Tüketici; arızalı veya bozuk malı iade edip parayı alabileceği gibi, bozuk ürünü verip yenisi ile değiştirebilir.

Aldığımız bir ürünle ilgili sorun yaşadığımızda ilk olarak hangi kuruma başvurmamız gerekir?​

Tüketici hakları ile ilgili bir sorun yaşadığımızda mahkemelere başvurabiliriz. Tüketici hakları sorunlarında Tüketici Hakları Derneği, Tüketiciler Derneği sivil toplum kuruluşlarına başvuru yapılabilir. Ayrıca ilk önce ürünün satın alındığı kuruma gidilmelidir. Sonuç alınamazsa mahkeme yolu tercih edilmelidir.

Ülkemizde yaşadığımız sorunlar karşısında hangi kurumlara başvurabiliriz?​

Ülkemizde Yaşadığımız Sorunlar Karşısında Başvurabileceğimiz Kurumlar
- Valilik.
- Tüketici Hakları Derneği.
- Muhtarlık.
- Tüketici Hakları Merkezi.
- Reklam Kurulu.
- Kaymakamlık.
- Tüketici Hakları Mahkemesi.
- Belediye.

Haklarımız ihlal edildiğinde hangi kurumlara başvurmalıyız 4 sınıf?​

Haklarımız ihlal edildiğinde hangi kurumlara başvurmalıyız 4 sınıf?
İdareden kaynaklı bir hak ihlaline karşı yargı organları ve Türkiye İnsan Hakları Kurumu dışında aşağıdaki merilere de başvurulabilir.
- Türkiye İnsan Hakları Kurumu.
- Kamu Denetçiliği Kurumu.
- Kamu Görevlileri Etik Kurulu.
- İl ve İlçe İnsan Hakları Kurulları
- TBMM İnsan Hakları İnceleme Komisyonu.
- İçişleri Bakanlığına Başvuru.
 
Müşteri hakları oldukça önemlidir ve tüketicilerin doğru bilgilendirilmesi ve korunması gerekmektedir. İşte müşteri haklarına ilişkin detaylar:

- **Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı:** Tüketicilerin temel ihtiyaçları karşılanmalı ve bu konuda her türlü hizmet sunulmalıdır.

- **Güvenlik ve Güven Duyma Hakkı:** Tüketicilerin sağlığı ve güvenliği her şeyden önce gelmeli ve bu konuda gerekli önlemler alınmalıdır.

- **Bilgi Edinme Hakkı:** Tüketiciler ürün ve hizmetler hakkında doğru ve eksiksiz bilgilendirilmelidir.

- **Seçme Hakkı:** Tüketicilere çeşitli seçenekler sunulmalı ve kendi tercihlerini yapma özgürlüğü tanınmalıdır.

- **Temsil Edilme (Sesini Duyurma) Hakkı:** Tüketicilerin sesi duyulmalı ve haklarını savunabilecekleri mekanizmalar oluşturulmalıdır.

- **Tazmin Edilme Hakkı:** Tüketiciler, aldıkları hizmet veya ürünlerde bir hata veya eksiklik olduğunda tazmin edilme hakkına sahiptir.

- **Eğitilme Hakkı:** Tüketicilerin hakları konusunda bilinçlendirilmeleri ve eğitilmeleri gerekmektedir.

- **Sağlıklı Bir Çevreye Sahip Olma Hakkı:** Tüketicilerin sağlıklı ve yaşanabilir bir çevrede yaşama hakkı vardır.

Aldığınız ürün ayıplı ise, bazı haklara sahipsiniz. Bu haklar şunlardır:

- Aldığınız malı geri vererek ödediğiniz parayı geri talep edebilirsiniz.
- Ayıplı malı geri vererek yeni bir ürünle değişim yapabilirsiniz.
- Malın tamir edilmesini talep edebilirsiniz.
- Ayıp oranında ödediğiniz ücretten indirim isteyebilirsiniz.

Tüketici hakem heyetleri ise tüketici haklarını korumak ve uyuşmazlıklara çözüm bulmak amacıyla kurulmuş heyetlerdir. Tüketici hakem heyetlerine başvuru yaparak haklarınızı aramanız mümkündür.

Tüketici haklarına ilişkin bir sorun yaşadığınızda şikayetlerinizi Tüketici Hakem Heyetleri'ne iletebilirsiniz. Ayrıca, Tüketici Hakları Derneği ve Tüketiciler Derneği gibi sivil toplum kuruluşlarına da başvurabilirsiniz.

Tüketici hakem heyetleri ücretsiz olarak hizmet verir ve kararlarına itiraz etmek mümkündür. Ancak itiraz üzerine tüketici mahkemesinin vereceği karar kesindir.

Tüketici hakları ihlali durumunda yapmanız gerekenler arasında, aldığınız mal hatalı çıktığında belirli süreler içerisinde değiştirilmesini, iadesini ya da tamir edilmesini talep etmek yer alır.

Tüketici haklarına ilişkin şikayetlerinizi ise şahsen, avukat aracılığıyla, elden, posta yoluyla veya e-Devlet kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) aracılığıyla tüketici hakem heyetlerine iletebilirsiniz.
 
Geri
Üst