Musteri Briefi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
224.665
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Müşteri Briefi nedir?​

Brief, ajans ve müşteri arasındaki iletişimin bir parçasıdır. Proje hayata geçmeden amaçların, detayların, beklentilerin ve taleplerin karşılıklı olarak anlaşılmasını sağlayan dokümandır. Bir başka ifadeyle, hayata geçirilmesi planlanan projenin yazılı özetidir denilebilir.

Brief almak ne demek?​

Brief bir marka, kampanya ya da proje için çalışacağınız reklam ajansına iletmiş olduğunuz kısa bilgiler demektir. Sözcük anlamı olarak “özet” olarak çevirilen “brief” çoğu zaman markanızın pazarlama faaliyetleri için ajansınızdan taleplerinizi ve markanız, ürününüz ya da hizmetiniz hakkında detayları içerir.
Briefi kim verir?
Brief’i Kim Hazırlar? Ajans yönetiminde stratejik planlamacılar, müşteri tarafında marka yöneticileri yazabilir. Stratejik planlamacılar müşteri ilişkilerinden, yaratıcı ekipten; marka yöneticileri araştırmacılardan destek alabilir ve brief, ekibin ortak çalışmasıyla son halini alır.
Briefing nedir nasıl yapılır?
Marka ya da ürün özelindeki çalışmaların şekillenmesini sağlayan briefing, yapılması istenen iş için gerekli olan tüm detayları üreticiye iletir. Markayı öne çıkarmak ve ürünü en iyi şekilde tanıtmak için gerek duyulan tanıtımın temelini oluşturan yaratıcı özet, planlanan işten beklenen sonucun alınmasını sağlar.

Brief vermek ne demek?​

Kelime anlamıyla; “kısaca anlatmak, anahtarı çıkarmak, ön anlatım” anlamlarına gelmektedir. Yani işi yapacak olanların işe başlamadan önce; sektörünüzle, rakiplerinizle, beklentilerinizle ilgili bilmesi gereken bilgileri içeren özet dokümandır.

Brief nedir nasıl yazılır?​

Briefin dilimizdeki karşılığı ‘öz tanım, kısaca anlatmak, özetin özeti’ şeklindedir. Brief, özellikle reklam çalışmalarının başlangıç noktası olarak hayatımızda yerini alıyor. Yapılması istenen çalışmanın temellerini oluşturan Brief, proje ile ilgili karşınızdaki kişiye ya da kuruma verebileceğiniz bir yol haritasıdır.
Brief uygunluğu nedir?
Brief, işe başlamadan, iş sırasında ve iş bitip sonuçlar değerlendirilirken en kritik araçtır. Bir iş iyi olabilir ama brief’e uygun değilse hiç bir anlamı yoktur. Brief’e uygun olmak “acı”yı görmek, doğru reçeteyi yazmaktır. İşte bu yüzden her müşteriye aynı proje sunulmaz.
Brief yazmak nedir?
Brief Nedir? Kelime anlamıyla; “kısaca anlatmak, anahtarı çıkarmak, ön anlatım” anlamlarına gelmektedir. Yani işi yapacak olanların işe başlamadan önce; sektörünüzle, rakiplerinizle, beklentilerinizle ilgili bilmesi gereken bilgileri içeren özet dokümandır.
 
Geri
Üst