- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 215.591
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Mühür beyannamesi nereden alınır?
Mali mühür başvuru süreci Mali mührü, Kamu SM’nin internet sayfası üzerinden başvuru formunu doldurarak ve mali mühür ücretini TUBİTAK’a ileterek alabilirsiniz. İlgili ödemeyi banka şubelerinden, bankaların internet ya da mobil şubelerinden vergi kimlik numaralarınız ile sorgulatarak yapabilirsiniz.Mali mühür sertifikası nasıl kullanılır?
Mali Mühür Şifre(Pin) Alma KamuSM //www.kamusm.gov.tr/ adresinden Online İşlemler bölümünden sertifikanızı seçin. Gelen sayfasan sayfada “Şifreli Giriş” seçiniz. Eğer başvuru yetkilisinin e-imza sı var ise “E-imzalı Giriş”‘e tıklayarak da giriş yapılabilir.Mali mühür sertifikası ne işe yarar?
Mali mühür e-fatura başvurusu aşamasında firmayı sisteme tanımlamak amacıyla kullanılır. Böylelikle kuruma ilişkin bilgiler doğrulanır. Mali mühür kurumun yetkilendirdiği şahıslar tarafından kullanılır ve 3 senede bir yenilenmesi gerekir. Eğer bir değişiklik söz konusu olursa yetkili birimlere aktarılmalıdır.
Mali mühür yenileme nasıl yapılacak?
No:16 Dışkapı/ANKARA” adresine başvurması gerekmektedir. Mali mührün 3 yılda bir yenilenmesi gerekmektedir. Firma unvanında bir değişiklik olduğu takdirde; eski unvan ile alınan mühür, geçerliliğini yitirdiği için yeni unvan ile tekrar mali mühür başvurusu yapılmalıdır.
Mühür beyanı nasıl yapılır?
İlgilinin parmak izinin önce mavi mürekkepli ıstampaya basılması ve ardından yan yana 3 kez işlem evrakına ad ve soyadının altına basılması sağlanır. Ayrıca işleme hangi parmağın izinin alındığı yazılır. İlgilinin kimlik belgesine göre işlemin onaylanması ve tamamlanması yeterlidir, başka dayanak eklenmez.Mali mühür aldıktan sonra ne yapmalıyım?
Mali Mühür uygulamasının açılması bekleyiniz. Uygulama açıldıktan sonra Kilit Çözme ekranındaki doğrulama kodunu ilgili alana yapıştırınız veya ikonuna tıklayarak kodun ilgili alana gelmesini sağlayıp İleri( ) butonuna basınız. Kilit Çözme Bilgilendirme alanındaki talimatları dikkatlice okuyarak eksiksiz takip ediniz.Mali mühür sertifika tipi nedir?
Mali Mühür Sertifikası (MÜS): Sertifika sahibinin Vergi Kimlik Numarası ve unvanı bilgilerini içerir. Bu sertifika kullanılarak e-fatura ve ilgili mevzuatla izin verilen diğer belgeler mühürlenir. Güvenlik Hizmetleri Sertifikası (GÜS): Sertifika sahibinin Vergi Kimlik Numarası ve unvanı bilgilerini içerir.
Mali mühür süresi dolunca ne olur?
Cevap:Yenileme başvurusunda bulunulması gerekiyor.E Defter yükleme zaman geldiyse entegratör aracılığıyla zaman dalgalı mühür yapılması gerekiyor. Soru: Mali mühürümün süresi bitti E Defteri yükleyemedim ceza yermiyim. Cevap:Vuk 355 İnci Maddesi belirtilen özel usulsüzlük cezası hükümleri uygulanır.
Mali mühür yenileme ücreti nereye yatırılıyor?
Talep edilen ürün ve hizmete uygun bedel, kredi kartı ile ödenebilir ya da Kamu SM banka hesap numarasına yatırılır. Havale/EFT yapılacak ise; VakıfBank Gebze Şubesi / IBAN TR 19 0001 5001 5800 7302 8234 68 numaralı TÜBİTAK-BİLGEM hesabına ödeme yapılır.Mühür beyannamesi kaç yıl geçerli?
İmza sürküleri 3 yıl boyunca geçerlidir. Kaybolma durumunda ise noterden yeni bir başvuru yapılması gerekmektedir.Mali mühür ücretli mi?
2022 Yılı Mali Mühür Ücreti Ne Kadar? Mali mühür sertifikası (MÜS) ve güvenlik hizmetleri sertifikası (GÜS) 3 yıllık olarak oluşturulmaktadır. Sertifika fiyatları aşağıdaki gibidir: Tüzel Kişi, 3 (üç) Yıllık Mali Mühür Sertifikası (MÜS+GÜS) ve Akıllı Kart Okuyucu Ücreti 395,30 TL (335 TL + KDV)
Mali mühür kaç yıl geçerli?
3 yıl geçerliliği bulunan bu sertifikalar bir adet akıllı kart içinde yer almaktadır.