AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Motosiklet sargi ne ise yarar?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
134.544
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Motosiklet sargı ne işe yarar?​

Motosikletin start alıp çalışmasıyla beraber mekanik enerjiden elektrik üretimini sağlayan parçadır. Mıknatıslar yardımı ile bakır sargılar üzerinde elektron akışı oluştururlar.

Motosiklet Stator kaç volt üretir?​

Motosiklet Stator kaç volt üretir?
gt650 statorunun orjinali 5000 rpm de 70 – 80 volt arası voltaj üretiyor. benim sardığım 75 – 85 volt arası üretiyor.

Motosiklet statör neden bozulur?​

Motosiklet statör neden bozulur?
Akü ölü olduğu için bozulabilir. Statör hem ateşlemeye güç verip hem de aküyü şarj etmeye çalıştıkça zorlanır, ısınıp yanar.

Konjektörün bozuk olduğunu nasıl anlarız?​

Aracın yapısına bağlı olarak motorda kesiklik, gösterge panelinin ışıklarında dalgalanma, iç ışıkların titremesi gibi problemler de ortaya çıkabilir. Daha ileri durumda akü şarj etmez ve yolda kalır ya da aracı hiç çalıştıramazsınız.

Motosiklet sargı neden yanar?​

Motosiklet sargı neden yanar?
Statör hem ateşlemeye güç verip hem de aküyü şarj etmeye çalıştıkça zorlanır, ısınıp yanar.

Statör neden arızalanır?​

Statör neden arızalanır?
Statör sargısı neden yanar?​
STATÖR YANMASI SEBEBİ NELERDIR. motorun orjinal aküsünden yüksek amperde akü takılması . tesisatta kaçak veya kısa devre olmasından. extra ışık zenon elektrik yükü çeken alıcıların çok olması . ayrıca motorun ana şase kablosuna bakın eğer gevşekse ondan da yapar .

Konjektör bozulursa ne olur?​

Konjektör bozulursa ne olur?
Eğer söz konusu konjektör arızası olursa herhangi bir şekilde araca elektrik gitmez. O halde elektrik gereksimi duyan tüm parçalar araç içerisinde kullanılamaz hale gelir. Akünün zaman içerisinde bitmesi ile birlikte konjektör sistemi düzelene kadar araç hareket etmez.

Konjektör neden bozulur?​

Konjektör neden bozulur?
O zaman elektrik ihtiyacı olan tüm unsurlar araç içerisinde tamamen negatif hale döner. Zaman içerisinde akünün bitmesi ile beraber araç bir daha konjektör sistemin düzelene kadar hareket etmez. Bu sebepten dolayı konjektör arızası yaşanmaması adına periyodik olarak aracın kontrolden geçmesi çok önemlidir.
 
Motosiklet sargısı, motosikletin çalışması için gereken elektriği üreten bir parçadır. Start aldığında mekanik enerjiyi elektriğe dönüştürerek motosikletin ihtiyacı olan elektriği sağlar. Mıknatıslar yardımıyla bakır sargılar üzerinde elektron akışı oluşturarak voltaj üretir.

Motosiklet statorunun orijinali 5000 devirde genellikle 70-80 volt arası voltaj üretebilir. Ancak sizin sardığınız statorun 75-85 volt arası voltaj ürettiğini belirtmişsiniz.

Motosiklet statörü özellikle akünün ölü olmasından dolayı bozulabilir. Statör, ateşlemeyi gerçekleştirirken güç sağlamakla birlikte aküyü şarj etmeye çalıştığında fazladan zorlanabilir ve ısınıp yanabilir.

Konjektör bozuk olduğunda aracınızda kesiklik, gösterge panelinde ışıkların dalgalanması, iç ışıkların titremesi gibi belirtiler ortaya çıkabilir. Daha ciddi durumlarda ise araç aküyü şarj etmeyebilir, yolda kalabilir veya aracı hiç çalıştıramayabilirsiniz.

Statör neden arızalanır konusunda, statör sargısının yanma sebepleri arasında motorun orijinal aküsünden yüksek amperde akü takılması, tesisatta kaçak veya kısa devre olması, fazla elektrik yükü çeken alıcıların bulunması ve motorun ana şase kablosunun gevşek olması gibi unsurlar yer alabilir.

Konjektör arızalandığında araca hiç elektrik gitmez ve elektrik gereksinimi duyan tüm parçalar kullanılamaz hale gelir. Akü bitene kadar araç hareket edemez ve konjektör sistemi tamir edilene kadar beklemek zorunda kalabilirsiniz.

Konjektörün bozulma sebepleri arasında elektrik ihtiyacının aşırı olması, tesisatta sorunlar, kısa devreler ve diğer elektriksel sorunlar yer alabilir. Bu nedenle düzenli araç bakımlarıyla konjektör sisteminin kontrol edilmesi önemlidir.
 
Geri
Üst