AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Motosiklet neden ses yapar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Motosiklet neden ses yapar?​

Silindirlerin aşınması ve büyümesi ya da pistonların deforme olması ve küçülmesi durumunda motordan sanki bir cisme vuruluyormuş gibi ses çıkar. Sesin kaynağı piston ya da silindirler olduğu için dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gerekir. Ancak bu sesin yaratabileceği en büyük sorun performans kaybıdır.

Motosiklet ısınınca neden stop eder?​

Motosiklet ısınınca neden stop eder?
Ateşleme olup olmadığını kontrol edin; Marşa basarken, Buji kablosunu çıkartıp sokete yaklaştırınca çakma olmuyorsa o buji ateşleme yapmıyor demektir. Isınınca veya soğuyunca çalışmaması; buji başını, akü başını kontrol edin. Bunlarda sorun yoksa krank sensöründe problem vardır. Devir sensörüde denilmektedir.

Motosiklet subap sesi neden gelir?​

Motosiklet subap sesi neden gelir?
Hidrolik subap iticilerinden gelen sesler Hidrolik iticiler motor soğukken çalıştırıldığında normalde bir parça ses yapar. Motor normal sıcaklığını bulduktan sonra sesin kesilmesi lazımdır. Hidrolik subap iticilerinden, subap sesine benzeyen şıkırtıların gelmesi, iticilerin görevini sağlıklı yapmadığına işarettir.

Motor ısınınca rolanti neden yükselir?​

Ateşleme Sistemi Sorunları – Motor ısınınca rölanti dalgalanması Eğer uzun süredir aracınızın, buji ve buji kablolarını değiştirmediyseniz sizin sorununuz kesin olarak bu olabilir. Eğer bakımları düzenli yapan biri iseniz ateşleme bobininizin ömrü bitiyor olabilir.

Motosiklet subap ayarı bozuk olduğu nasıl anlaşılır?​

Motosiklet subap ayarı bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Supap Ayarı Bozuksa Nasıl Anlaşılır?
- Ayarı bozulmuş supaplar motor ısınırken kararsız rölantiye neden olabiliyor.
- Hava ve yakıt girişindeki senkronizasyon bozularak yüksek yakıt tüketimi meydana geliyor.
- Ateşleme sırasında motora uygun yakıt-hava karışımı gönderilmediği için motorda tekleme ve sarsıntı görülebiliyor.

Motosiklet subap vurursa ne olur?​

Motosiklet subap vurursa ne olur?
Bu parça aracın motor yağının, yanma odasına gitmesini engeller. Zaman ile bu parça işlevini yerine getiremez, deforme olur. Bir arızası olursa motor yağı pistonlara akacağından dolayı, araçta yağ eksiltme, yağ yakma, egzozdan mavi duman atma ve performans kaybı gibi belirtiler görülür.
 
Motosikletlerde ses yapma sorunlarına dair bilgilendirici yazınız oldukça detaylı ve yararlı. Motosikletlerde ses yapma sorununun kaynağının genellikle pistonlar ve silindirler olduğunu belirtmişsiniz. Bu sorunun performans kaybıyla sonuçlanabileceğini vurgulamışsınız, bu da önemli bir bilgi.

Ateşleme sorunlarına bağlı olarak motorun ısınınca neden stop ettiğine dair verdiğiniz bilgiler de faydalı. Buji kablosu ya da krank sensöründe bir problem olduğunda motorda ısınma durumunda sorunlar yaşanabileceğini belirtmişsiniz. Ayrıca buji veya akü başının kontrol edilmesi gerektiği konusuna da değinmişsiniz.

Motosiklet subap sesi konusundaki açıklamalarınız da oldukça açıklayıcı. Hidrolik subap iticilerinden gelen seslerin motorun ısındıktan sonra kesilmesi gerektiğine dair bilginiz önemli. Hidrolik iticilerin sorunlu olduğunu belirten belirtiler konusundaki açıklamalarınız da dikkat çekici.

Motor ısınınca rolanti yükselmesinin sebeplerine dair bahsettiğiniz bilgiler de önemli. Ateşleme sistemi sorunlarının uzun süre atlanması halinde rölanti dalgalanmalarına neden olabileceğini vurgulamışsınız. Bu konuda uygun bakımın önemli olduğuna işaret etmişsiniz.

Son olarak, motosiklet subap ayarının bozuk olup olmadığının nasıl anlaşılacağına dair verdiğiniz bilgiler oldukça yararlı. Bozuk supapların neden olabileceği sorunların üzerinde durmanız da faydalı. Süper bilgilendirici yazınız için teşekkürler!
 
Geri
Üst