Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Motosiklet karburator bozuk olursa ne olur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.132
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Motosiklet karbüratör bozuk olursa ne olur?​

Karbüratöre pislik gelirse Motor sıkıştırma ve ateşleme düzeni bozulduğu için silkeler, çekişi düşer, rölantisi düşerek stop eder. Fazla benzin karbüratörden de taşarak hava filtresinin haznesine gider, Benzin haznenin altını doldurunca hava filtresinden benzin taşar, aşağıya akar. Motor durur, çalışmaz.

Motor neden gaz keser?​

Motor neden gaz keser?
Hava filtreniz tıkanmışsa veya çok fazla kirliyse motor gaz yemeyebilir. Hava filtresinin bağlı olduğu hortumda tıkanmalar meydana geldiyse motor gaz yememe problemi yaşamaktadır. Motorun vakum diyaframında sorun bulunuyorsa karbüratöre gaz gitmeyebilir.

Motosiklet subap ayarı bozukluğu nasıl anlaşılır?​

Supap Ayarı Bozuksa Nasıl Anlaşılır?
- Ayarı bozulmuş supaplar motor ısınırken kararsız rölantiye neden olabiliyor.
- Hava ve yakıt girişindeki senkronizasyon bozularak yüksek yakıt tüketimi meydana geliyor.
- Ateşleme sırasında motora uygun yakıt-hava karışımı gönderilmediği için motorda tekleme ve sarsıntı görülebiliyor.

Motorda karbüratör arızası nasıl anlaşılır?​

Motorda karbüratör arızası nasıl anlaşılır?
Karbüratör Arızası Nasıl Anlaşılır?
- Egzoz patlamaları olması
- Egzozdan çiğ yakıt atma ve koku olması
- Aracın devirlenmede zorluk yaşaması
- Aracın teklemesi, stop etmesi ve çalışmaması
- Aracın lpg de normal çalışırken benzinde çalışmaması
- Aracın performansında düşüklük.
- Yakıt tüketiminde artış
- Rölantide dalgalanma.

Karbüratör arızalı olursa ne olur?​

Karbüratör Arızası Belirtileri Hava ile alakalı bir sorun olması halinde ise patlamalar yaşanabilir. Egzozdan işlenmemiş halde yakıt atılımı da yaşanabilir. Aracınız rölanti halinde iken devir vermeye çalıştığınızda da arıza hissedebilirsiniz.

Motosiklet neden kendi kendine gaz veriyor?​

Motosiklet neden kendi kendine gaz veriyor?
Eğer set oluşmuş ise iğneyi yenisi ile değiştirip tekrar denemelisiniz. Bunun haricinde karbüratörünüzde yakıt kanalında pislik nedeni ile tıkanma olabilir. Veya manifold ve karbüratör hortum veya bağlantılarında çatlak vardır, titreşim nedeni ile değişken olarak hava alıyordur ki bu da benzer bir şekilde sonuçlanır.

Motor neden tekleme yapar?​

Düşük devirdeyken ve rölantide motorda tekleme sorunu buji arızasına işaret ediyor olabilir. Buji tırnak aralıkları çok kapalı olabilir. Distribütör kapağı çatlak veya içindeki çevresel elektrot uçları yanmış yahut aşınmış olabilir. Karbüratör hava filtresi kirli olabilir.

Subap ayarı bozuk olduğu nasıl anlaşılır?​

Subap ayarı bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Motosiklet subap ayarı neden bozulur?​

Subap ayarının bozuk olması ayrıca; ayar vidasının gevşemiş ya da aşınmış olması ihtimalinden, külbütör kapağının aşınmış olmasından, subap itici parçaların gevşemiş olmasından, subap yuvalarındaki gevşemelerden, subap yaylarındaki dirençsizlikten, yüksek ısıyla yanma gibi durumlarda subapların birbirine yapışmasından.
 
Motosiklet karbüratör bozuk olduğunda genellikle birkaç belirti ortaya çıkar. Bu belirtiler arasında motorun sıkışması, çekişin düşmesi, rölantinin düşerek durması ve benzini fazla taşıması sayılabilir. Karbüratörden taşan fazla benzin hava filtresinin haznesine gidebilir, bu da motorda çalışamama durumuna yol açabilir.

Motor neden gaz keser sorusuna gelirsek, hava filtresinin tıkanmış olması veya çok kirli olması durumunda motorun gaz yememesi söz konusu olabilir. Ayrıca hava filtresine bağlı hortumda tıkanma veya motorun vakum diyaframında sorun olduğunda da karbüratöre gaz gitmeyebilir.

Motosiklet subap ayarı bozukluğu genellikle motorun ısınırken kararsız rölantiye neden olabilir. Ayrıca senkronizasyon bozulduğunda yakıt tüketimi artabilir, uygun yakıt-hava karışımı sağlanamadığında ise motor sarsıntı yapabilir.

Motorda karbüratör arızası varsa egzoz patlamaları, egzozdan çiğ yakıt atma, aracın zor devirlenmesi, teklemesi, stop etmesi, performans düşüklüğü, yakıt tüketiminde artış ve rölantide dalgalanma gibi belirtiler ortaya çıkabilir.

Karbüratör arızalı olduğunda hava ile ilgili sorunlar yaşanabilir, bunun sonucunda patlamalar ve işlenmemiş yakıt atılımı meydana gelebilir. Rölantide giderken arıza hissedilebilir.

Motosikletin kendi kendine gaz vermesinin sebepleri arasında karbüratördeki pislik nedeniyle tıkanma, manifold veya hortum çatlakları, değişken hava alımı gibi durumlar sayılabilir.

Motorun tekleme yapması durumunda buji arızası olabilir, buji tırnak aralıkları kapalı olabilir veya distribütör kapağı çatlak veya içindeki elektrotlar aşınmış olabilir. Karbüratör hava filtresinin de kirli olması bir diğer sebep olabilir.

Subap ayarı bozukluğu genellikle motorun ısınırken kararsız rölantiye neden olabilir. Subap ayarının bozulmasının çeşitli sebepleri arasında ayar vidasının gevşemesi, subap itici parçaların gevşemesi, subap yaylarındaki sorunlar ve yüksek ısı nedeniyle subapların yapışması sayılabilir.
 
Geri
Üst