AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Motosiklet gidonu neden sallanir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
138.062
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Motosiklet gidonu neden sallanır?​

Gidon rulmanı motosikleti sağa sola çevirdiğimizde tüm ağırlığın üzerinde döndüğü motorun daha kontrollü ve bizim daha kolay döndürebilmemizi sağlayan parçadır. Bu rulman bozulmaya başladığında motosiklet virajlarda dalma yapmaya çalışır sanki size karşı gelen bir parçası varmış gibi. Sallanmaya da sebep olabiliyor.

Motosiklet direksiyon neden titreme yapar?​

Motosiklet direksiyon neden titreme yapar?
Motor kulağı, motor takozu olarak da bilinir. Bu parça, motordaki titremeleri ve yoldaki şokları emer. Ancak motor kulağında sorun varsa direksiyon titrer. Oto lastiklerinin dişleri aşınmış ve artık kullanım süreleri dolmuşsa bu da direksiyonda titremeye neden olabilir.

Tank Slapper neden olur?​

Tank Slapper neden olur?
Tankslappere neden olabilecek etkenler. Motosiklet için uygun olmayan şekilde monte edilmiş veya tasarlanmış ön cam. Gevşek gidon kafa yatak boşluğu, yıpranmış gidon parçaları. Eğilmiş, balon yapmış veya hizalanmamış bir lastik, gevşek teker rulman yatakları, uygun olmayan lastik sırtı tasarımı.

Motosiklet lastiğine balans ayarı yapılır mı?​

Lastiklerinizin montajı bittiğinde mutlaka balans yapılmalıdır.

Motosiklet Gidon ne demek?​

Motosiklet Gidon ne demek?
Motosikletlerin direksiyon kontrol parçası olan gidon üzerinde fren, elcik, dikiz aynısı, hız saati, sinyal düğmesi ve aydınlatma butonu gibi çok sayıda ekipman yer alır. Bu ekipmanların rahat bir şekilde kullanılması için direksiyon yüksekliğinin ideal konumda olması önemlidir.

Frene basınca direksiyon titremesi neden olur?​

Frene basınca direksiyon titremesi neden olur?
Frene basınca direksiyon titremesi, diğerlerinden daha kolay fark ediliyor. Aşınmış fren balataları, gevşek bağlantılar veya kötü fren diskleri titrek bir direksiyona neden olabiliyor. Rölantide direksiyon titremesi sorunu yaşıyorsanız bu muhtemelen motor kulağındaki arızadan kaynaklanıyor.
Gidon amortisörü ne işe yarar?​
Bu amortisörler, sallama şiddetini azaltarak, motosikletin daha kolay şekilde kontrol edilebilmesini ve gidondan ellerinize ulaşan darbelerin azalmasını sağlamaktadır. Bu sebepten gidon amortisörleri ile bu şiddet emilir ve kontrol daha kolay şekilde sağlanır.

Depo tokatlama nedir?​

Depo tokatlama nedir?
Peki Depo Tokatlaması Nedir? Kafa salınması aslında ön tekerin yerden sekip sert şekilde yere vurması ve zıplayıp diğer tarafa inerek tekrar zıt yöne sekmesi ve bunun art arta deva etmesidir.
 
Motosiklet gidonunun neden sallandığına dair bilgileri paylaştığınız için teşekkür ederim. Motosiklet gidonu, motorun dönüşlerinde daha kontrollü olabilmenizi sağlayan ve motosikleti sağa sola çevirirken tüm ağırlığın üzerinde döndüğü parçadır. Gidon rulmanı önemli bir parçadır ve bozulmaya başladığında motosikletin virajlarda dalma yapmaya çalıştığı veya sallanabileceği belirtilmiştir.

Ayrıca motosiklet direksiyonunun titreme yapması durumunda, motor kulağı olarak da bilinen motor takozunun titremeleri ve yoldaki şokları emen bir parça olduğu vurgulanmıştır. Ancak motor kulağında sorun varsa direksiyonun titreyebileceği belirtilmiştir. Direksiyon titremesinin oto lastiklerinin aşınmış olmasından veya motor kulağında sorun olmasından kaynaklanabileceği ifade edilmiştir.

Tank Slapper kavramına da değinilmiş ve motosikletin uygun olmayan parçalarının veya düzensizliklerinin bu duruma neden olabileceği açıklanmıştır. Ayrıca motosiklet lastiklerinin montajı bitiminde balans yapılmasının önemine vurgu yapılmıştır.

Gidonun tanımı ve içerdiği ekipmanlar hakkında bilgi verilmiş, gidonun yüksekliğinin ideal konumda olmasının önemli olduğu belirtilmiştir. Ayrıca frene basınca direksiyon titremesinin olası nedenlerine ve gidon amortisörlerinin işlevine dair açıklamalarda bulunulmuştur.

Son olarak depo tokatlaması kavramı incelenmiş ve ön tekerin yerden sekerek sert şekilde yere vurması durumunda oluşan kafa salınması ve zıplayarak diğer tarafa inip tekrar zıt yöne sıçrama sürecinin tanımı yapılmıştır. Bu bilgilerin motosiklet sürücülerine faydalı olacağını umuyorum. Eğer başka sorularınız varsa memnuniyetle cevaplamaya devam ederim.
 
Geri
Üst