AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Motosiklet giderken neden Yalpalar?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.127
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Motosiklet giderken neden Yalpalar?​

Gıcırtılar diskin ve balatalarının tozlanmasından olabilir normaldir. O şekilde fazla kullanma yıkamanı öneririm. Crosslarda balatayı katleden en büyük etkendir 😉 Ön taraftan yalpalama yapıyorsa ön amortisörlerde sorun olabilir.

Motosiklet gidon tokatlaması neden olur?​

Motosiklet gidon tokatlaması neden olur?
Tankslapper, genelde güçlü ve ebatı küçük olan motosikletlerde meydana gelen, yüksek hızda gidonun sağa sola vurmasıdır. Motosikletin ön tekerinde oluşan bu olay sürücünün kontrolü kaybetmesine neden olur. Tankslapper oldukça korkutucudur. Sürücünün oldukça soğukkanlı olup durumu toparlaması gerekir.

Gidon yükseltme nedir?​

Gidon yükseltme nedir?
Gidon yükseltici motosiklet üzerindeki duruşumuzu doğrudan etkileyen parçadır. Postür de diyoruz motosikletin üzerindeki duruşumuza. Buna kısaca “duruş” diyelim. Duruşumuzun doğru olması için gidonumuzun doğru ayarda (yükseklikte) olması gereklidir.

Motosikletin ön tekeri neden Yalpalar?​

Jantlar Milin üzerinde bu rulmanlar sayesinde dengeli şekilde ilerliyorlar. Bu rulmanların bozulması ön lastiğin yalpala lamasına sebep olur her süratte anlaşılır. Tıkır tıkır sesler gelir önden.

Motosiklet yolda neden gezer?​

Motosiklet yolda neden gezer?
Motosikletiniz yoldayken, genellikle yanlış hizalanmış ön çatalların neden olduğu gidon ve ön lastik arasındaki yanlış hizalama nedeniyle bir tarafa çekebilir. Bir tarafa çekmesi ayrıca ön lastiğin bir tarafındaki aşınmanın yanı sıra dengesiz bir ön lastikten de kaynaklanabilir.

Gidon neden sallanır?​

Gidon neden sallanır?
Bu sorun genelde ağırlık dengesindeki bozukluktan dolayı oluyor. Herhangi bir sebepten dolayı ön teker yere tam basmıyordur ağırlık arkaya binmiştir. Arkadaki çantalar çok ağır olabilir. Arka amortisörün ön yükleme ayarı çok düşük olabilir.

Tank Slapper nasıl engellenir?​

Salınmanın önlenmesi, başlamaması için en iyi davranış gaz verdiğinizde elcikleri baskısız tutmanızdır. Üzerlerine baskı yapmayınız. Ağırlığınız pedallarda olsun. Tankı dizlerinizle sıkıca tutun, ağırlığınız olabildiğince önde olsun.

Gidon amortisörü ne ise yarar?​

Gidon amortisörü ne ise yarar?
gidonun belli bir hiz ve sertlikte hareketine izin vermemek icin yapilmis icinde bir yay ve sonumlendirici piston bulunduran cisim. bir ucundan motorun sasesine bir ucundan da gidona baglanir, gidon sacma bir hizda saga sola hareket etmeye baslarsa (bkz: tank slapping) mesela saniyede 10 kere, artik motosiklete kumanda …

Motosiklet neden sallanır?​

Motosiklet neden sallanır?

Motosiklet kafa sallama neden olur?​

Varsa gene rulmanların eskimiştir. Daha sonra teker havadayken gidonu sağa sola çevir, dönüşünü kontrol et. Gidon bir yerde takılıyor, rahat dönmüyor gibiyse gidon mili rulmanı bitmiştir. Değişmesi gerekir.

Motosiklet direksiyonu neden sallanır?​

Motosiklet direksiyonu neden sallanır?
Kabaca bir genelleme vardır. 100km altındaysa ön teker, üstündeyse arka teker diye. Eğer gidon rulmanları sıkışıksa,dağılmışsa gidon yolu takılmadan okuyamadığı için kafa sallama yapar.

Motor direksiyonu neden sallanır?​

Motor direksiyonu neden sallanır?
Motor bağlantı parçalarında oluşan herhangi bir hasar boşta direksiyon titremesine sebep oluyor. Motor kulağı veya motor takozu olarak adlandırılan parça motordaki titremeleri ve yoldaki şokları emmeye yarıyor. Rölantide direksiyon titremesi sorunu yaşıyorsanız bu muhtemelen motor kulağındaki arızadan kaynaklanıyor.

Motosiklet direksiyon titremesi neden olur?​

Motor kulağı, motor takozu olarak da bilinir. Bu parça, motordaki titremeleri ve yoldaki şokları emer. Ancak motor kulağında sorun varsa direksiyon titrer. Oto lastiklerinin dişleri aşınmış ve artık kullanım süreleri dolmuşsa bu da direksiyonda titremeye neden olabilir.
 
Öncelikle, motosikletinizin yol sırasında yalpalanmasının nedenlerinden biri, ön rulmanların bozulması veya aşınması olabilir. Bu durumda ön tekerlek dengesiz şekilde hareket edebilir ve tıkır tıkır sesler gelebilir. Bu durumda ön rulmanların incelenmesi ve gerekirse değiştirilmesi önemli olacaktır.

Motosikletinizin yolda gezmeye başlamasının nedenlerinden biri, genellikle yanlış hizalanmış ön çatallar veya dengesiz ön lastikten kaynaklanan gidon ve ön lastik arasındaki yanlış hizalamadır. Bu durumda motosikletiniz bir tarafa çekebilir ve yolunuzda dengesizlik hissedebilirsiniz. Yanlış hizalanmış ön çatallar veya ön lastik aşınması gibi durumlar da bu soruna yol açabilir.

Gidonun sallanmasının nedenlerinden biri, genellikle ağırlık dengesindeki bozukluktan kaynaklanabilir. Örneğin, arka çantaların aşırı ağır olması, arka amortisörün yükleme ayarının yanlış olması gibi durumlar gidonun sallanmasına neden olabilir. Bu durumda ağırlık dağılımınızı kontrol etmek ve gerekirse ayarlamalar yapmak önemli olacaktır.

Tank Slapper'ı önlemek için en iyi yöntem, başlamasını engellemektir. Bu durumda gazı bırakmadan elciklere baskı yapmamak ve ağırlığınızı pedallarda hissettirmek önemli olacaktır. Ayrıca, tankı dizlerinizle sıkıca tutmak ve ağırlığınızı önde tutarak kontrolü elde etmek önemlidir.

Gidon amortisörü, gidonun belirli bir hız ve sertlikte hareket etmesine izin vermemek için tasarlanmıştır. İçinde yay ve sonumlendirici piston gibi parçalar bulunduran bu bileşen, gidonun kontrolsüz şekilde hareket etmesini önler. Bu sayede sürüş sırasında daha stabil bir gidon kontrolü sağlanabilir.

Motosiklet direksiyonunun sallanmasının nedenlerinden biri, genellikle gidon rulmanlarının sıkışması veya bozulması olabilir. Bu durumda direksiyon yolu takılmadan okuyamayacağı için sallanma hissedilebilir. Dolayısıyla, gidon rulmanları incelenmeli ve gerektiğinde değiştirilmelidir.

Motor direksiyonunun sallanmasının nedeni, genellikle motor bağlantı parçalarında oluşan hasarlardan kaynaklanabilir. Özellikle motor kulağı veya motor takozu denilen parçalardaki deformasyonlar, motorun titremesine ve dolayısıyla direksiyonun sallanmasına yol açabilir. Bu durumda bu parçaların incelenmesi ve gerektiğinde değiştirilmesi önem taşır.

Son olarak, motosiklet direksiyonundaki titremenin nedeni, genellikle motor kulağında sorun olması veya lastiklerin aşınmış olmasıdır. Eğer motor kulağındaki veya lastiklerdeki sorunlar varsa, bu durumlar direksiyonun titremesine neden olabilir. Bu nedenle, bu parçaların kontrol edilmesi ve gerekli düzeltmelerin yapılması önemlidir.
 
Geri
Üst