- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.241
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Konu Yazar
- #1
Motosiklet Eksantrik zinciri kaç bin km de değişir?
Triger zincir değiştirme zamanı yaklaştığında aracın motor çalışma durumundan bunu anlayacaksınız. Triger zincir değişim km’sini ortalama olarak 200.000 km. diyebiliriz.Mazda 3 triger zinciri ne zaman değişir?
Triger zincirinin gergi rulmanının 100,000 de bir değişmesi öneriliri.
Motosiklet Eksantrik zinciri ne zaman değişir?
Koruyucu bir kapakla kaplıdır ve motorun dışında çalışır. Araca bağlı olarak 60.000 ila 120.000 km. arasında veya 4-5 yılda bir değiştirilir. Zincire nispeten daha ucuz parça ve işçilik gideri vardır.Eksantrik zinciri ne zaman değişir?
Triger kayışının değişimi sadece ömrünü doldurduğu zaman gerçekleştirilmez. 3 yıldan kısa süre içerisinde 90 bin kilometre katedildiyse triger kayışı kontrol edilir ve çoğunlukla değiştirilir. Kısacası 90 bin kilometre ya da 3 yıl içerisinde kayış değiştirilmelidir.
Egzantrik zinciri koparsa ne olur?
Triger zincirinin kopma ihtimali vardır. Böyle bir ihtimal aracın motorunda büyük problemlere yol açabilmektedir. Yani bu milin kopması ile birlikte krank mili ile triger milinin dönme zamanı bozulur motorun yanma sistemi bozulur. Böyle bir durum ile karşılaşıldığında ise piston ile valfler birbirine çarpabilir.Motosiklet egzantrik zinciri koparsa ne olur?
Yani bu milin kopması ile birlikte krank mili ile triger milinin dönme zamanı bozulur motorun yanma sistemi bozulur. Böyle bir durum ile karşılaşıldığında ise piston ile valfler birbirine çarpabilir. Bu nedenle zamanında değiştirilmeyen triger zinciri kopabilir ve çok ciddi hasarlar çıkmasına sebep olur.
Triger zinciri değişim zamanı nasıl anlaşılır?
Zincirin Değişmesi Gerektiği Nasıl Anlaşılır? Triger zinciri genelde kopmadan değişimi geldiğini size sesli olarak hissettirir. Başlarda ufak metal sesi ile başlar ve daha sonra ise şıkır şıkır ses gelir. Daha da inat ederseniz muhtemelen ses artacak ve bir zaman sonra kopacaktır.Eksantrik Zinciri neden kopar?
Araba Motor Kayışı (Triger Zinciri) Neden Kopar? Arabalarda motor triger kayışı veya zinciri kopmasının en büyük nedeni uzun yıllar boyunca kullanılmış olması ve aşınmasıdır. Genellikle motor kayışı koptuğunda motordaki Krank mili, eksantrik mili ve supaplar gibi birçok önemli parçaya da zarar verebilir.