AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Motosiklet ateşleme bobini arızası nasıl anlaşılır

SoruCevap

Yeni Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
350.999
Çözümler
1
Tepkime puanı
17
Puan
308
Yaş
36
Ateşleme bobinleri, en son teknoloji kullanılarak üretilen direkt ateşlemeli benzinli motorlarda, her bir silindir için ayrı ayrı buji kafalarına takılmış olan ve 30 bin voltluk gerilim üreterek bujilerde kıvılcım oluşmasını sağlayan elektronik parçalardır Her bujinin tepesinde kendi ateşleme bobini vardır

Elektronik (bağımsız) ateşleme sisteminde kullanılan ateşleme bobinleri temel çalışma prensibi olarak, klasik ateşleme sistemindeki endüksiyon bobini gibi çalışır

Klasik ateşleme sisteminden ve distribütörsüz ateşleme sisteminden farklı ve gelişmiş olarak, bu sistemde her silindir için (yani her buji için) ayrı bir ateşleme bobini bulunmaktadır Ateşleme bobinleri, motor kontrol ünitesinin kumandasıyla, ateşleme sırası gelen silindirin bujisinde kıvılcım oluşturacak şekilde çalışır


Her ateşleme bobininin içinde iki adet sargı bulunur, primer (birincil) sargı ve sekonder (ikincil) sargı Bu iki sargı iç içedir ve en içte bir demir nüve (çekirdek) vardır, bu da manyetik alanın güçlenmesini sağlar ECU(motor kontrol ünitesi), ateşleme bobininin primer sargısına aküden gelen 12 voltluk elektrik akımını verir ve tam ateşleme yapılması anında bu akımı keserek, sekonder sargıda 30 bin volt oluşmasını sağlar

Yani ateşleme bobini 2030 bin volt üretir Ateşleme bobini buji kulesine sıkıca geçmiş durumdadır ve sekonder sargı bujini orta elektrotuna bağlıdır 30 bin voltluk (+) pozitifi yüklü gerilim bujinin orta elektrotundan girer ve yanma odasına bakan uçtan buji tırnaklarından atlayarak (şasilenerek) kıvılcım oluşturur Böylece yanma odasına alınan havayakıt karışımı yakılır (patlatılır)

Kalem tip ateşleme bobinlerinde (bağımsızdirekt ateşleme sisteminde) motor verimi daha yüksek olurken, daha düşük egzoz emisyonları elde edilir

Ateşleme bobini arıza yaptığında belirli yöntemler ışığında sorunu anlamak mümkündür Eğer ki bobin bozulursa aracın motoru titreşimli bir şekilde çalışır, rölantide kendiliğinden stop eder, marşa basıldığı anda motor geç ve zor çalışır, aracın kesinlikle çekişi düşer ve dolayısıyla da çok fazla yakıt tüketmeye başlar Ateşleme bobini kontrolü yapılmadan önce motorsun soğuması beklenmelidir
 
Geri
Üst