Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Motorun sarsintili calismasinin sebebi nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
44.637
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Motorun sarsıntılı çalışmasının sebebi nedir?​

Kalitesiz yakıtlar motorunuzun kısa sürede arızalanmasına neden olur. Motor bağlantıları da sarsıntıyı etkiler. Yaşanan bir bağlantı eksikliği sarsıntıyı arttırırken, eksiklikten kaynaklı çürümeler de yaşanabilir. Bağlantı hortumlarının çürümesi, motorun sarsıntısını iyice arttıracaktır.

Dizel motor neden sarsıntılı çalışır?​

Podye ile motor arasında bulunan takozların arasında kauçuk malzeme bulunur. Zamanla bu kauçuk işlevini yitirdiğinde motor hareket etmeye dolayısıyla titreşime sebep olur. Yakıt pompası veya enjektör arızası: Enjektörlerin senkronize olmadan çalışması, düzensiz ateşlemeye ve sarsıntılı çalışmaya sebep olabilir.
Araç rolantide neden titreme yapar?​
Eğer yakıt gerektiği gibi yakılmıyorsa araç bu yakıttan istediği verimi alamaz. Bu da rolantide titreme sorununun ortaya çıkmasına sebep olur. Yakıtın rolantiye etkisi net bir şekilde bilindiğinden, aracın sıklıkla kullandığı yakıtta değişiklik de kısa süreli titremelere sebep olmaktadır.

Dizel araç stop ederken neden sallanır?​

Dizel araç stop ederken neden sallanır?
Dizel motorlarda bir havanın ayarlanması için gaz kelebeği bulunmaz. Bu sebeple kontağı kapatıp aracı stop ettiğinizde kısa bir süre daha çalışıp sarsıntılı bir şekilde stop ederler. İşte bu sarsıntılı stop etmeyi önlemek amacıyla dizel motorların emme manifoldu girişinde bir açılır kapanır kapak yani klape bulunur.

Araba Motoru neden çok gürültülü çalışır?​

Araba Motoru neden çok gürültülü çalışır?
Aşınmış, sızdıran veya kirlenmiş iticiler, supapların ses yapmasına neden olabilir. Tıkalı yağ haznesi veya düşük yağ basıncı sebebi ile iticiler düşükse, supaplar arasındaki boşluklar artacaktır. Aşırı supap boşluğu motorun gürültülü çalışmasına sebep olur.

Motor vibrasyon neden yapar?​

Bazen titreşim veya zangırdama aracınızın motor kaputundan geliyor olabilir. Çünkü aracınızın düzgün çalışması için gerekli olan hava, yakıt veya ateşleme yetersiz kalıyordur. Bir diğeri ise kirli hava veya yakıt filtresi olabilir.

Dizel araçlarda ateşlemeyi ne sağlar?​

Dizel motorlarda buji ile ateşleme olmamaktadır. Sıkıştırılan hava çok yüksek sıcaklığa ulaşarak yakıtı kendiliğinden tutuşturur. Dizel motor ile benzinli motor arasındaki en büyük fark; enjeksiyon sürecinin yapılış şeklidir. Hava ve yakıt karışımı, motorun sıkıştırma oranına uygun olarak sıkıştırılmaktadır.
Devir dalgalanması neden olur?​
Dalgalanma ve Titremede Temel Sebepler Buji , buji tırnakları ayarsız ve aralıkları bozuk yağlanma olabilir. Buji kabloları ve ateşleme bobini arızası olabilir. Avans ayarında bozulma sente atlatma (trigerin yanlış takılması) ateşleme zamanlamasının zoulmasına sebep olabilir. Rölanti valfinin bozuk olması.

Vites titremesi neden olur?​

Vites titremesi neden olur?
Vites kolunun sallanması veya titremesi, vites kolunun bulunduğu noktaya tam oturmamasından dolayı oluşan bir durumdur. Vites değiştirmek veya boşa almak için vites kolunu kullanırken, boşluktan etkilenen vites kolu sallantı ve titreşim yaptığı için bu işlemleri zorlaştırır.

Motor sesi neden çok gelir?​

Motor sesi neden çok gelir?
Bozuk bujiler, silindirler içerisinde karbon birikmesi, yüksek oktanlı benzin, yakıt-hava karışımının yanlış olması, motorda hararet ve ateşleme zamanlarında hata olması oluşabilecek bu sesin sebeplerinden olabilir. En ileri safhada ise motorda vuruntulu çalışma meydana gelir ve büyük masrafa neden olabilir.

Arabada ugultu neden olur?​

Gelen uğultu sesi eğer vitesle alakalı değilse yani araç seyir halinde gaza basınca veya bırakınca gelen seste değişiklik olmuyorsa ve vitesi giderken boşa atınca dahi ses gelmeye devam ediyorsa bu yüksek ihtimalle tekerlek bilyalarından geliyodur. Diğer adı da porya bilyası diye de bilinir.
 
Motorun sarsıntılı çalışmasının sebepleri genellikle bağlantı hortumlarındaki çürümeler, bağlantı eksiklikleri, kalitesiz yakıt kullanımı ve motor bağlantılarının etkisidir. Bağlantı eksiklikleri ve hortum çürükleri sarsıntıyı artırabilirken, bazen motorun düzgün çalışması için gerekli olan hava, yakıt veya ateşleme yetersiz kalabilir. Bu durum da motorun sarsıntılı çalışmasına yol açabilir.

Dizel motorların sarsıntılı çalışmasının sebepleri arasında ise podye ile motor arasındaki kauçuk malzemenin işlevini yitirmesi, yakıt pompası veya enjektör arızaları yer almaktadır. Kauçuk malzemenin işlevini yitirmesi durumunda motor titreşime sebep olabilir ve enjektörlerin düzensiz çalışması da sarsıntılı bir çalışmaya neden olabilir.

Araç rolantide titreme yapması genellikle yakıtın düzgün yakılmamasından kaynaklanır. Yakıtın verimli yanmaması durumunda araç istediği gücü üretemez ve bu da rolantide titreme sorununu ortaya çıkarabilir. Bu durum genellikle yakıtın kalitesiz veya farklı bir yakıtın kullanılmasından kaynaklanabilir.

Dizel araçların stop ederken sallanmasının sebebi genellikle motorun dizel özelliğinden kaynaklanır. Dizel motorlarda gaz kelebeği olmadığı için motor, kontağı kapattığınızda dahi kısa bir süre daha çalışır ve bu da sallantılı bir durum oluşturabilir. Bu durumu önlemek için dizel motorlarda emme manifoldu girişinde bir açılır kapanır kapak bulunur.

Motorun çok gürültülü çalışmasının sebepleri arasında aşınmış veya kirlenmiş iticiler, sızdıran supaplar, tıkalı yağ haznesi veya düşük yağ basıncı yer alabilir. Bu durumlar supapların sızdırmasına veya arasındaki boşlukların artmasına neden olabilir, bu da motorun gürültülü çalışmasına yol açabilir.

Motorun vibrasyon yapmasının sebepleri arasında hava, yakıt veya ateşlemenin yetersiz olması, kirli hava veya yakıt filtresi bulunabilir. Bu durumlar motorun düzgün çalışmasını engelleyerek titreşim veya zangırdama seslerine neden olabilir.

Dizel araçlarda ateşlemeyi buji ile değil, sıkıştırılan havanın yüksek sıcaklığa ulaşarak yakıtı kendiliğinden tutuşturması sağlar. Bu durum dizel motorların çalışma prensibini oluşturan en önemli farklardan biridir.

Devir dalgalanmasının sebepleri arasında buji ayarlarının bozulması, yağlama problemleri, buji kabloları veya ateşleme bobini arızaları, avans ayarında bozulmalar veya rölanti valfinin bozuk olması yer alabilir. Bu durumlar motorun devir dalgalanması yaşamasına neden olabilir.

Vites titremesinin sebebi genellikle vites kolunun tam oturmamasından kaynaklanır. Vites kolu tam olarak yerine oturmadığında titreme veya sallanma hissedilebilir ve vites değiştirme işlemleri zorlaşabilir.

Motor sesinin yüksek gelmesinin sebepleri arasında bozuk bujiler, silindirler içerisinde biriken karbon, yakıt-hava karışımının yanlış oranı, hararet veya ateşleme zamanlama sorunları yer alabilir. Bu durumlar motorun sesinin yüksek olmasına ve vuruntulu çalışmasına neden olabilir.

Arabada oluşan uğultu genellikle tekerlek bilyalarından kaynaklanabilir. Eğer araç seyir halindeyken gaza basınca veya bıraktığınızda değişiklik olmuyorsa, sesin kaynağı büyük ihtimalle tekerlek bilyalarıdır. Tekerlek bilyalarının bozulması durumunda uğultu sesi duyulabilir.
 
Geri
Üst