Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Motorun ana parcalari nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.232
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Motorun ana parçaları nelerdir?​

Motor bloğu, silindir kapağı, üst kapak (külbütör kapağı), emme manifoldu,egzoz manifoldu, karter. Hareketli motor parçaları: Piston, biyel kolu, krank mili, eksantrik (kam) mili, supaplar (emme ve egzoz). Motor Bloğunda: Piston, silindir, biyel kolu, krank mili gibi parçalar bulunur.

Araba motoru nasıl çalışır kısa bilgi?​

Araba motoru nasıl çalışır kısa bilgi?
Sübaplar açıldıktan sonra piston, motor silindirinin tamamen yakıt ve hava ile dolması amaçlı aşağı ve yukarı hareket eder. Piston bir çeşit pompalama işlevi görür. Benzin ne kadar çok hava ile dolarsa araç o kadar verimli çalışır. Pistonun “yukarı” hareketinde yakıt ve hava sıkıştığı için patlama gerçekleşir.

Araç motor içinde neler var?​

Araç motor içinde neler var?
İçerisinde silindirler, krank, mili, kam (eksantrik) mili, yağ pompası, dışarısında yakıt pompası, distribütör, yağ filtresi, şarz dinamosu, marş motoru gibi elemanlar bulunur. Motor kulakları vasıtasıyla şasiye bağlanır.

Motorun hareketsiz parçaları nelerdir?​

Motorun Sabit parçaları Motorun sabit parçaları : Silindir (Motor) Bloğu,Silindir Kapağı,Karter,Subap (Kûlbütör) Kapağı,Radyatör,Karbüratör,Hava Filitresi,Manifoltlar (Emme – Eksoz),Yağ Filitresi,Endüksiyon Bobini,Buji ve Regülatör (Konjektör) dür.

Hangisi motorun parçasıdır?​

Hangisi motorun parçasıdır?
İçerisinde silindirler, krank, mili, kam (eksantrik) mili, yağ pompası, dışarısında yakıt pompası, distribütör, yağ filtresi, şarj dinamosu, marş motoru gibi elemanlar bulunur. Motor kulakları vasıtasıyla şasiye bağlanır.

Motor nedir çalışma prensibi?​

Motor nedir çalışma prensibi?
İçten yanmalı motorların çalışma prensibi şu şekildedir, yanma odasında yüksek basınç ve sıcaklık altında püskürtülen yakıt hava ile karışır ve motor tipine göre dışarıdan ateşlemeyle veya kendiliğinden tutuşur ve bunun sonucunda yanma meydana gelir. Yanma sonucu ortaya çıkan enerji ise hareket enerjisine çevrilir.

Benzinli araba motoru nasıl çalışır?​

Benzinli motor, bir tür içten yanmalı motordur….Çevrim dört aşamadan oluşur.
- Emme: Karbüratörden gelen benzin-hava karışımı, emme supabının açılması ile silindir içine çekilir.
- Sıkıştırma: Piston yukarı çıkarak benzin-hava karışımını sıkıştırır.
- Yanma: Sıkışan ve ısınan karışım, bujiden çıkan kıvılcım ile tutuşur.

Araba motoru hangi maddeden yapılır?​

Araba motoru hangi maddeden yapılır?
Dizel araçlarda motor bloğu genellikle dökme demirden yapılır. Benzinli motorlarda ise çoğunlukla daha hafif olan ve ısıyı iletebilen alüminyum alaşım tercih edilir.

Tekerleklere ilk hareketi veren nedir?​

Tekerleklere ilk hareketi veren nedir?
MOTORA İLK HAREKETİ MARŞ MOTORU VERİR.MOTOR ÇALIŞTIKTAN SONRA HAREKET ŞANZUMANA GİRER. ŞANZUMANDAN DA İSTENİLEN TORK VE MOMENTLERDE ŞAFT VE DİFRANSİYEL YARDIMIYLA TEKERLEKLERE İLETİLİR VE ARAÇ YÜRÜR.

Jikle çekili unutulursa ne olur?​

Kısa vadede zararı olmaz, motor boğulur ve istop eder. Motor tam gazda Tekler, son sürat gidemezsin. Aşırı ısınır çünkü hava çok az gelir ve benzin patlar. Karışım azalır.

Sabit motor parçaları nelerdir?​

Sabit motor parçaları nelerdir?

Bir araba motoru kaç parçadan oluşur?​

Bir araba motoru kaç parçadan oluşur?
-Motor parça sayısı 26 adettir.
 
Motorun ana parçaları arasında motor bloğu, silindir kapağı, üst kapak (külbütör kapağı), emme manifoldu, egzoz manifoldu ve karter bulunmaktadır. Hareketli motor parçaları arasında ise piston, biyel kolu, krank mili, eksantrik (kam) mili ve supaplar (emme ve egzoz) yer almaktadır. Motor bloğunda ise piston, silindir, biyel kolu, krank mili gibi parçalar bulunmaktadır.

Araba motoru çalışma prensibi, sübapların açılması sonrasında pistonun aşağı ve yukarı hareket ederek motor silindirinin yakıt ve hava ile dolmasını sağlamasıyla gerçekleşir. Pistonun aşağı hareketiyle yakıt ve hava silindirde sıkışarak patlama gerçekleşir. Bu patlama sayesinde motorun içindeki enerji hareket enerjisine dönüşerek motoru çalıştırır.

Araç motoru içinde silindirler, krank mili, kam mili, yağ pompası, yakıt pompası, distribütör, yağ filtresi, şarj dinamosu, marş motoru gibi birçok parça bulunur. Bunlar aracın güvenli ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlayan önemli parçalardır.

Motorun hareketsiz parçaları arasında silindir bloğu, silindir kapağı, karter, supap (külbütör) kapağı, radyatör, karbüratör, hava filtresi, manifoldlar (emme-egzoz), yağ filtresi, endüksiyon bobini, buji ve regülatör (konjektör) gibi parçalar yer almaktadır.

Araba motoru, içten yanmalı motorlardan biridir ve çalışma prensibi yanma odasında yüksek basınç ve sıcaklık altında püskürtülen yakıt hava karışımının yanması sonucu ortaya çıkan enerjinin hareket enerjisine dönüşmesine dayanır.

Benzinli motorun çalışma prensibi çevrim dört aşamadan oluşur: Emme, sıkıştırma, yanma ve egzoz. Bu aşamalar sırasıyla yakıt-hava karışımının silindire çekilmesi, sıkıştırılması, tutuşturulması ve ardından eksik yanarak dışarı verilmesini sağlar.

Araba motoru genellikle dökme demir veya alüminyum alaşımlarından yapılmaktadır. Dizel araçlarda motor bloğu genellikle dökme demirden, benzinli araçlarda ise alüminyum alaşımlardan yapılmaktadır.

Tekerleklere ilk hareketi veren parça marş motorudur. Marş motoru motoru çalıştırdıktan sonra hareket şanzımana geçer ve istenen tork ve momentler tekerleklere şaft ve diferansiyel yardımıyla iletilir, böylece araç hareket eder.
 
Geri
Üst