AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Motorlarda meydana gelen asinmalarin sebepleri nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Motorlarda meydana gelen aşınmaların sebepleri nelerdir?​

Yanma odasında ve piston-segman etrafında karbon partikülleri toplanır. Bu partiküllerin bir kısmı kartere geri döner, geri kalan kısmı ise yanma bölümünde kalır. Bütün bu kirlenmeler neticesinde asit konsantrasyonu fazla olan yağ, yatakların korozyonuna ve motorlarda aşınmaların artmasına sebep olur.

Motosiklette kompresyon nedir?​

Kompresyon, motordaki pistonun havayı ve karışımı sıkıştırdığında herhangi bir sızdırma olmadan istenen basınca yükseltmesidir.

Kompresör kaçırması nasıl anlaşılır?​

Kompresör kaçırması nasıl anlaşılır?
Kompresyon Kaçağı Nasıl Anlaşılır? Motorun kompresyon kaçırdığı motor gücünün azalmasından (Performans ve çekişin düşmesi), yakıt maliyetinin aşırı artması motorun yağ yakmasından – yağ eksiltmesinden, egzozdan gri-mavi ve beyaz duman atmasından motor sıcak iken yag çubuğundan duman atmasından anlaşılabilir.

Kompresyon testi kaç bar olmalı?​

Kompresyon test basıncı 270psi – 18 bar değerinin altına düşmemelidir. Ayrıca silindirler arası kompresyon basınç farkı 75 psi – 5 bar’dan fazla olmamalıdır.

Kompresyon kaçağı silindir nerelerde olur?​

%20-25 civarı düşük basınç okunan silindirlerde kompresyon kaçağı mevcuttur. Bazı motorlarda, silindirler arası basınç farkının 1,5 barı geçmemesi gerekir. Kuru kompresyon testi sonuçlarında, tüm silindirler için ölçülen basınç değerleri birbirine eşit veya çok yakın ise motor sağlam olup kompresyon kaçağı yoktur.

Motor kompresyon testi zararlı mi?​

Motor kompresyon testi zararlı mi?
Tüm Yorumlar. Bursa Oto Galericiler Odası Başkanı Hakan Yanık, ikinci el araç alırken yaptırılan ekspertiz testlerine karşı tüketicileri uyardı. Yanık, motor ölçümü yapılan testlerin motora, özellikle de otomatik vitesli araçlarda şanzımanlara ciddi zarar vererek binlerce liralık masrafa neden olabileceğini söyledi.
Kompresör kacagi nedir?​
Bu kaçak silindir kapak contasından meydana gelmektedir. Silindir kapağı veya silindir bloğunda (gömleklerde – silindirlerde) çatlak olması durumunda da kompresyon kaçağı meydana gelebilir, böyle bir durumda genellikle motor hararet yapar veya yağ eksiltir veya su eksiltir. Egzozdan beyaz veya mavi duman atabilir.
Motor kompresyon testi kaç olmalı?​

Motor kompresör basıncı kaç olmalı?​

Motor kompresör basıncı kaç olmalı?
-Kompresyon testi sırasında, test cihazında okunan değer yaklaşık 8-12 bar (110-175 psi) civarındadır ( bu değer her motora göre değişir).

Piston Segman arızası nasıl anlaşılır?​

Segmanları aşınmış motor eğer çok aşınma varsa yağ çubuğu ve motor yağ kapağı testiyle hemen anlaşılır.Yağ çubuğu çekildiğinde gözle görülür bir duman varsa yağ çubuğu tam yuvasına oturmadan takıldığında yerinden çıkacak gibi zıplıyorsa ve motor yağ kapağı yerinden çıkartılıp deliğin üzerine koyulduğunda zıplıyorsa o …
 
Motorlarda meydana gelen aşınmaların sebepleri çeşitli faktörlere bağlı olabilir. Örneğin, karbon partiküllerinin birikmesi ve kartere geri dönmesi gibi durumlar asit konsantrasyonunu artırarak yağın korozyona uğramasına ve motordaki aşınmaların artmasına neden olabilir. Bu durum, piston ve segman gibi motor parçalarının ömrünü kısaltabilir. Ayrıca, kompresyonun düşük olması da motor aşınmalarının bir göstergesi olabilir.

Kompresyon, motordaki pistonun havayı veya karışımı sıkıştırarak silindirdeki basıncı arttırması işlemidir. Doğru bir kompresyon, pistonun herhangi bir sızdırma olmadan istenen basıncı yükseltmesini ifade eder. Bu durum, motordaki performans ve verimliliğin sağlanması için oldukça önemlidir.

Kompresör kaçağı, motordaki kompresyonun sızdırılmasına neden olan bir durumdur. Bu durum genellikle motorun gücünün azalmasına, yakıt tüketiminin artmasına, yağ yakmasına, egzozdan duman çıkmasına ve diğer sorunlara yol açabilir. Kompresör kaçağının tespit edilmesi ve giderilmesi, motorun verimliliğinin ve performansının artırılması açısından önemlidir.

Kompresyon testi, motordaki silindirlerin basınç seviyelerini ölçerek motorun genel durumu hakkında bilgi veren bir testtir. Kompresyon testi sonucunda elde edilen basınç değerleri belirli aralıklarda olmalıdır. Örneğin, test basıncı genellikle 270psi - 18 bar değerinin altına düşmemelidir ve silindirler arasındaki basınç farkı belirli bir sınırlar içinde olmalıdır.

Piston segman arızası, motorun önemli parçalarından biridir ve aşınması durumunda motor performansını etkileyebilir. Segmanların aşınması durumunda yağ çubuğu ve motor yağ kapağı testleri yapılabilir. Eğer segmanlarda önemli bir aşınma varsa yağ çubuğundan veya motor yağ kapağından duman çıkması gibi belirtiler gözlemlenebilir.

Motor kompresyon testinin zararlı olup olmadığı konusu, doğru şekilde yapılması ve uygun ekipman kullanılması durumunda genellikle zararlı olmaz. Ancak, uygun olmayan ekipman veya yanlış uygulamalar sonucunda motora zarar verebileceği unutulmamalıdır. Kompresyon testi, motorun genel durumu hakkında önemli bilgiler sağlayarak gerekli önlemlerin alınmasına yardımcı olabilir.
 
Geri
Üst