AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Motorlar calisma zamanlarina gore nasil siniflandirilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
142.638
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Motorlar çalışma zamanlarına göre nasıl sınıflandırılır?​

Zamanlarına göre motor tipleri, dört zamanlı motorlar ve iki zamanlı motorlar şeklinde ikiye ayrılırlar. Otto çevirimi, dizel çevirimi, stirling çevirimi şeklinde de motorları gruplandırabiliriz. Ayrıca dizel, benzinli ve LPG’li şeklinde yaktığı yakıta göre de motorları adlandırmak mümkün.

Yanmalı motorlarda hangi yakıt kullanılır?​

İçten yanmalı motorlar yakıtta (benzin, motorin, LPG, doğalgaz, vs) bulunan kimyasal enerjiyi mekanik enerjiye çevirirler. Yakıt motorun içinde bulunan yanma odasında hava ile kimyasal reaksiyona girerek ısı enerjisi açığa çıkar.
Ilk içten yanmalı motoru kim icat etti?​
Nikolaus August Otto (14 Haziran 1832 – 28 Ocak 1891), içten yanmalı motoru bulan Alman makine mühendisidir.

Dizel motorunda yanmayı etkileyen ve devam ettiren koşullar nelerdir?​

Dizel motorunda yanmayı etkileyen ve devam ettiren koşullar nelerdir?
Dizel motorlarında yanmayı etkileyen yanan bölgedeki yerel koşullardır. Bunlara ek olarak yanma odası içerisinde ısı ve kütle transferi ile birlikte oluşan hava hareketleri de yanmayı etkileyen diğer bir faktördür.

L tipi motor nedir?​

L tipi motor nedir?
Bir motorun her silindirinde emme ve egzoz olmak üzere en az iki supap bulunur. L tipi supap mekanizması olan motorlarda supaplar yanma odası ve silindirlere ters dönmüş L harfi gibi konumlanmıştır. Bu tip supap mekanizması bütün supapların bir tek kam mili ile çalıştırılmasını mümkün kılar.

Içten yanmalı motorlar kaça ayrılır?​

İçten Yanmalı Motorlar: İçten yanmalı motorda yakıtın yanması motorun içinde gerçekleşir. İki zamanlı ve dört zamanlı benzinli ve dizel motor, içten yanmalı motorlara örnektir.

Ideal bir yanma varsa motor da hangi maddeler üretilir?​

Karışım karbondioksit (CO2) ve karbonmonoksit (CO)’e dönüşür. Bu reaksiyon hacim ve ısı yaratır. Bu da pistonların salınım hareketi krank mili yardımıyla mekanik enerjiye dönüştürülerek iş yapılmış olur.
Içten yanmalı motor hangi araçlarda kullanılır?​
Otomobil ve ticari araçlarda kullanılan içten yanmalı motorlar 4 zamanlı motorlardır. Küçük motosikletlerde, çim biçme makinalarında, ağaç kesme motorlarında 2 zamanlı benzinli motorlar kullanılmaktadır. Benzinli motorlar otto çevrimine göre, dizel motorlar dizel çevrimine göre çalışır.

4 zamanlı motor kim icat etti?​

4 zamanlı motor kim icat etti?
Nikolaus OttoWilhelm MaybachDört zamanlı motor/Yaratıcıları

Dizel motorda yanma nasıl sağlanır?​

Dizel motorda yanma nasıl sağlanır?
Hava sıcaklığı 500-700 °C’a ulaşır. Piston hareketinin en tepe noktasında, dizel yakıt yüksek basınçla atomizer memeden geçerek yanma odasının içine püskürtülür, burada sıcak ve yüksek basınçlı hava ile karışır. Bu karışım hızla tutuşur ve yanar.

Motor kaç sınıfa ayrılır?​

Temelde motorlar iki çeşittir: İçten yanmalı ve dıştan yanmalı motorlar. Dıştan Yanmalı Motorlar: Yakıtın yanması motorun dışında gerçekleşir. Motor yakıtı yakar ama enerji farklı bir akışkan maddeye iletilir ve akışkanın ısınması sayesinde elde edilen enerji ile hareket gerçekleşir.

Dıştan yanmalı motor nedir?​

Dıştan yanmalı motor, yakıtın yanması ile sistemde çalışacak olan farklı bir akışkanı ısıtarak o akışkan aracılığı ile enerji dönüşümünü yapan bir motordur (örneğin buhar makinesi ve Stirling motoru).
Motorda normal yanma nedir?​
Yanma olayı yanma odasında gerçekleşir. Yanma olayının sonucunda yakıttaki kimyasal enerji önce ısı enerjisine dönüştürülür. Ortaya çıkan ısı enerjisi piston biyel mekanizmasıyla da mekanik enerjiye çevrilir. Motorlarda genellikle yanma odası silindir kapaklarında bulunur.
 
Motorlar çalışma zamanlarına göre genellikle iki ana kategoriye ayrılırlar: dört zamanlı motorlar ve iki zamanlı motorlar. Dört zamanlı motorlar, emme, sıkıştırma, genişleme ve egzoz olmak üzere dört zamanlı bir işlem sırasıyla çalışırken, iki zamanlı motorlar emme ve sıkıştırma işlemlerini bir zaman diliminde gerçekleştirir. Bu zaman dilimi içerisinde çalışma sırası farklılık gösterebilir.

Ayrıca, motorlar kullanılan yakıta göre de sınıflandırılabilirler. Örneğin, benzinli motorlar benzinle çalışırken, dizel motorlar dizel yakıtla çalışır. LPG'li motorlar da LPG yakıtını kullanarak çalışır.

İçten yanmalı motorlarda kullanılan yanmalı motorlarda ise genellikle benzin, motorin, LPG, doğalgaz gibi yakıtlar kullanılır. Bu yakıtların içindeki kimyasal enerji, motorun içindeki yanma odasında hava ile reaksiyona girerek ısı enerjisine dönüştürülür ve mekanik enerjiye çevrilir.

Dizel motorlarında ise yanmanın sağlanması ve devam ettirilmesi için belirli koşulların oluşması gerekmektedir. Bu koşullar arasında yüksek basınç, yüksek sıcaklık, doğru hava-yakıt karışımı ve yanma odasındaki hava hareketleri önemli faktörlerdir.

Dizel motorda yanma, hava sıcaklığının belirli bir seviyeye ulaşmasıyla gerçekleşir. Yüksek basınç altında püskürtülen dizel yakıt, yanma odasındaki sıcak ve yüksek basınçlı hava ile karışarak hızla tutuşur ve yanma sağlanır.

Motorlar genel olarak içten yanmalı ve dıştan yanmalı olmak üzere iki ana sınıfa ayrılırlar. İçten yanmalı motorlarda yanma işlemi motorun içinde gerçekleşirken, dıştan yanmalı motorlarda ise yakıtın yanması motorun dışında gerçekleşir ve enerji farklı bir akışkan aracılığıyla iletilir.

İçten yanmalı motorlar arasında benzinli, dizel, LPG'li motorlar yer alırken, dıştan yanmalı motorlar arasında buhar makineleri ve Stirling motorları gibi örnekler bulunmaktadır. Bu motorlar farklı çalışma prensiplerine ve uygulamalara sahiptirler.
 
Geri
Üst