AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Motorda zaman ayari nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Motorda zaman ayarı nedir?​

Motorun uzun zaman çalışması sonucunda, zaman ayar zinciri ve zincir dişliler aşınır, boşluk yapar. Zaman ayar zincirini ve dişlilerini kontrol etmek için zaman ayar zinciri kapağı açılır. Zaman ayar zinciri içe doğru bastırılarak aşınma ve uzama kontrolü yapılır.

Eksantrik mili nasıl ayarlanır?​

Sente Ayarı Nasıl Yapılır?
- Triger kayışı sökülerek kam mili ile krank mili arasındaki bağlantı kesilir.
- Birinci piston silindirin en üstüne kadar çıkartılır ( ÜÖN) ve kilitlenir.
- Kam mili uygun pozisyona getirilir.
- Kontrol yapmak için kam mili uygun bir noktaya getirilir.
Zaman ayar kayışı nedir?
Triger seti olarak bilinen araç parçası, motorun doğru bir şekilde çalışması için gerekli olan bir parçadır. Zamanlayıcı kayışı olarak da bilinen bu set, aracın performans ve subap zamanlamalarını ayarlamaktadır.
Triger kayışı neden değişir?
Kauçuk kayış, yapısı gereği, motorun sıcaklığından dolayı şertleşir ve sonrasında çatlayabilir ya da kayışın dişleri kopabilir. Triger kayışının kopması durumunda supaplar tahrik edilemez, supapların açılma – kapanma zamanlaması bozulur ve motor durur.

Subapların motor performansına etkileri nelerdir?​

Diğer taraftan dinamik profile sahip değişken zamanlı supap sistemleri, motor devri ve yüküne göre motor performansını, yakıt ekonomisini, emisyonları ve relanti kararlılığını etkilemektedir.

Eksantrik mili arızası nasıl belli olur?​

Rölanti bozulması meydana gelir. Araç çekişi düşer. Yakıt sarfiyatı artar. Araç belirli bir süre sonra sesli çalışmaya başlar.
Kaç çeşit subap vardır?
Supaplar görevleri bakımından iki çeşittir, emme supapları ve egzoz supapları.
Subap nerede bulunur?
Motorun üst kısmında bulunan ve piston hareketlerine bağlı olarak yakıtla hava karışımının uygun anlarda yanma odasına alınmasını sağlayan parçalara subap adı verilir.

Supap bindirmesi neden olur?​

Yüksek devirlerde supaplar çok hızlı açılıp kapandığından silindirlere hava emmek için gerekli süre oldukça kısalır. Yüksek devirlerde silindirlere yeterli hava alabilmek için supap bindirmesine ihtiyaç duyulur. Bu sayede silindirlerdeki yanma için gerekli olan hava alınmış olur.

Subap parçaları nelerdir?​

Yağ haznesi. Gövde. Bilyeli supap.
 
Geri
Üst