AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Motorda rotor nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
136.592
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Motorda rotor nedir?​

Rotor, otomatik makinelerin döner bölümlerine denmektedir. Endüvi olarak da bilinen rotor bölümleri, genellikle mil etraflarında kendinden ayrı bir başka mekanik düzeneği anlatmaktadır. Asenkron motorlarda da yer alan ve dönen düzeneği oluşturan bir parça olarak da bilinmektedir.

Rotor Çeşitleri Nelerdir?​

Asenkron motorlarda, rotorun yapısına göre iki çeşit olarak karşımıza çıkmaktadır.
- Sargılı rotor (bilezikli rotor)
- Kısa devreli rotor (sincap kafesli rotor)

Rotor sistemi nedir?​

Rotor sistemi nedir?
Genellikle bir aks veya mil etrafında yapılanmış başka mekanik düzenekleri anlatır. Örnek Helikopterlerin pervanelerini sağa, sola, arkaya ve ileriye doğru hareket ettiren karmaşık sistem bir rotordur.

Yardımcı sargılı motorlar nerede kullanılır?​

Bir yay yardımı ile yeniden eski konumuna gelerek kontağı kapatır. Bir fazlı yardımcı sargılı asenkron motor, başlatma, durma gerektirmeyen yol alma momenti düşük olan yükler için uygundur. El aletleri, aspiratör, çamaşır makinası, brülör, kurutucu ve pompa gibi kullanım alanları vardır.

Statör bozulursa ne olur?​

Akü ölü olduğu için bozulabilir. Statör hem ateşlemeye güç verip hem de aküyü şarj etmeye çalıştıkça zorlanır, ısınıp yanar.

Bisiklet rotor nedir?​

Bisiklet rotor nedir?
Rotor, disk fren ya da diskin İngilizcesidir. Farklı özellik ve boyutlarda rotorlar bulunur. Kullanılan rotor bisikletin fren sistemine, kalipere uygun olmalıdır.

Asenkron motorlar rotor yapısı olarak kaça ayrılır?​

Yapılarına Göre; Kısa devre rotorlu (Sincap Kafesli) Asenkron Motorlar, Rotoru sargılı (Bilezikli) Asenkron Motorlar. Sincap kafesli asenkron motorların rotorunda kısa devre edilmiş baralar, bilezikli asenkron motorların rotorlarında ise sargılar olur.

Statör nedir ne ise yarar?​

Statör, asenkron motorun duran parçasıdır. Bu parçanın iç kısmında izoleli bakır telden bobin kangalları ile bobinaj yapılmış sarımlar bulunur. Sarımların görevi statöre alternatif gerilim uygulandığında manyetik alan oluşturmasıdır. Manyetik alan oluşturarak rotorun dönmesini sağlamaktır.

Tail rotor ne ise yarar?​

Tail rotor ne ise yarar?
Kuyruk rotoru, ana rotorun neden olduğu kendi etrafında dönme hareketini engellemek için bir kuvvet uygular ve pilotun helikopteri döndürmesini sağlar.

Bir fazlı asenkron motor nerelerde kullanılır?​

Bir fazlı motorların çoğu küçük güçlü motorlardır. Bir fazlı asenkron motorlar, küçük el tezgâhları ile buzdolabı, çamaşır makinesi, küçük su pompaları, mikser, vantilatör, aspiratör, teyp, pikap, tıraş makinesi vb. yerlerde kul- lanılır.

Motora neden kondansatör bağlanır?​

Bir fazlı asenkron motorlarda kalkış momentinin oluşması için ana ve yardımcı sargıdan faz farklı alternatif akımların geçmesi gerekir. Bunu gerçekleştirmek için yardımcı sargı devresine seri kondansatör bağlanır.

Statörün bozuk olduğu nasıl anlaşılır?​

Statörün bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Arızalı statör nasıl tespit edilir? Lambayla da anlaşılır, her ateşleme uyarısında kısık kısık yanar söner. Kontrol kalemini alın veya o kabloyu şasiye değdirin her marş yaptığında haif bir kıvılcım atacaktır.

Statör neden arızalanır?​

 
Statör, asenkron motorun sabit parçasıdır ve içinde izoleli bakır telden bobin kangalları ile bobinaj yapılmış sarımlar bulundurur. Statörün görevi, alternatif gerilim uygulandığında manyetik alan oluşturarak rotorun dönmesini sağlamaktır. Statörün arızalanmasının birkaç nedeni olabilir:

1. **Aşırı Isınma**: Statör, yüksek akım geçişi nedeniyle aşırı ısınabilir. Bu durum, izolasyon malzemesinin zarar görmesine ve sarımların erimesine yol açabilir.

2. **Yüksek Gerilim**: Statöre beklenenden daha yüksek bir gerilim uygulanması durumunda, izolasyon kırılabilir ve sarımlar hasar görebilir.

3. **Nem ve Kir**: Nemli veya kirli ortamlarda kullanılan motorlarda, statörün sarımlarına nem nüfuz edebilir ya da kir yapışabilir, bu da arızaya neden olabilir.

4. **Faz Kaymaları**: Asenkron motorlarda faz kaymaları yaşanması durumunda, statör zarar görebilir ve arızalanabilir.

5. **Kısa Devre**: Devre içerisinde oluşabilecek kısa devreler, statörün zarar görmesine ve arızalanmasına sebep olabilir.

Statörün arızalanıp arızalanmadığını anlamak için belirtileri şunlar olabilir:
- Motorun aniden durması veya düşük verimle çalışması.
- Motorun normalden daha fazla ses çıkarması.
- Motorun normalden daha fazla ısınması.
- Motorun titreme yapması.

Eğer motorunuzda bu gibi belirtileri görüyorsanız, statörün arızalanmış olma ihtimali yüksektir. Bu durumda motorunuzu bir uzmana göstererek gereken onarımları yaptırabilirsiniz.
 
Geri
Üst