Motorda ilk ateslemeyi ne yapar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
264.936
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Motorda ilk ateşlemeyi ne yapar?​

Birinci devrenin görevi; yüksek voltajı sağlaması gereken, ateşleme bobinine ihtiyaç duyduğu olanakların sağlanmasıdır. İkinci devrenin görevi ise; birinci devrenin görevini yerine getirerek ateşleme bobininde oluşmuş olan yüksek voltajlı akımdan yararlanarak bir kıvılcım oluşturmaktır.
Motosiklette valf ne demek?
Valf, bütün içten yanmalı motorlarda motorun farklı zamanlarında açılıp kapanarak o anda gerekli olan işlevi gerçekleştiren motor parçasının ismidir. Daha detaylı açıklamak gerekirse, araçlarda kullanılan motorlar genellikle dört zamanlı motorlardır. Bu zamanlar; emme, sıkıştırma, yanma ve egzoz.
Termik motorlarda zorunlu doldurma nedir?
Motorun devir sayısı ve hacmini değiştirmeden, gücünü belirli bir oranda artırmak zorunlu doldurma ile mümkündür . sağlanmaktadır. Egzoz gazı yardımıyla zorunlu doldurma (turbo-şarj) yapan motorlarda, egzoz gazı türbini çevirmektedir. Türbinin çevirdiği kompresör ise emme gazlarını manifolda sıkıştırmaktadır.

Ateşleme sırası nasıl bulunur?​

Ateşleme Sırası Nasıl Bulunur? Ateşleme sırası 4 silindirli motorlarda çok yaygın olarak 1-3-4-2 şeklindedir. Bazı motorlarda bu sıra değişebilir emin olmak gerekir.
8 valf 16 valf hangisi iyi?
Valf sayısı arttıkça motorun içerisine alabileceği hava ve tahliye edebileceği egzoz gazı artıyor ancak bunu düşük hızlarda doldurması da bir o kadar zorlaşıyor. O sebepel 8v motorlar düşük devirlerde atak, 16v motorlar yüksek hızlarda daha iyidir.
4 valf ne demek?
İterken de aynı şekilde itmeye karşı direnç gösterir. Bu sayede 4 sübaplı olan motorlar daha yüksek devirlere çıkabilirler ve aynı hacimde daha fazla güç üretirler. Ayrıca hava girişi sırasında hava yakıt karışımı daha hızlı ve homojen olur, bu da yanma verimini iyileştirir yani yakıt tüketimi de düşük olur.

Aşırı doldurmalı motor ne demek?​

Aşırı doldurmalı sistemlerde, küçük hacimli bir motor, daha büyük hacimli bir motorun işini yapabilmesi ve aynı zamanda düşük egzoz gazı değerleriyle birlikte, yakıttan tasarruf edilmesine olanak sağlar. Genel olarak türbo şarjlar 0.4 Bar’ dan 2.0 Bar’ a kadar güç üretebilmektedirler.
Buji sıralaması yanlış olursa ne olur?
Kabloların boylarının birebir eşleşmesinden daha önemli olan şey, buji kablolarının sırasını karıştırmamanızdır. Bu kabloları yanlış takılması, sürüşün bozulmasına ve motorun ciddi şekilde hasar görmesine neden olacaktır.
Bujiler biterse ne olur?
Çünkü bir buji bozulduğunda veya yetersiz kıvılcım ürettiğinde aracınızın bir silindiri güç kaybedecektir. Mantıken düşünürseniz eğer 1 silindirli bir motorda buji bozulursa motor hiç çalışmaz yada yetersiz şekilde buji ateşleme yaparsa tekleme yapar.

Ateşlemeyi ne yapar?​

İçten yanmalı motorlarda benzin ve dizel ile çalışan motorlu araçların aralarındaki en büyük fark ateşleme sistemleridir. Benzin ile çalışan motorlu araçlar bir buji yardımı ile yakıt ve hava karışımını çakmak çakma sistemi gibi ateşler.
Ateşleme bobini arızası yolda bırakır mı?
Eski araçlarda genelde 1 tane bobin bulunur. Yeni araçlar da her bujiye bir bobin bağlıdır. Bu şekilde üretildiğinde, bobinlerden biri ya da ikisi bile arızalanırsa araç yolda kalmaz.
Ateşleme sırası nedir?
Benzin / benzin) motorda ateşleme sırası, bujilerin çalıştırılma sırasına karşılık gelir. Bir Dizel motorda, ateşleme sırası yakıtın her bir silindire enjekte edildiği sıraya karşılık gelir. Valfler her strokta açılıp kapanmadığından, dört zamanlı motorlar da ateşleme sırasına göre valf açıklıklarını zamanlamalıdır.

Bujilerin değişmesi gerektiğini nasıl anlarız?​

Marşa basıldığında araç geç çalışıyor veya çalışmıyorsa, Ani hızlanmalarda gaz yememe, tekleme ve patlama sorunları görülüyorsa, Araç performansındaki düşüş ve yakıt tüketimindeki artış hissedilir seviyelerdeyse, aracınızın bujisinde bir arıza meydana gelmiş olabilir.
Buji ömrü ne kadardır?
Standart tip bujilerin 35.000 km ile 45.000 km arasında değişir. Platin bujiler 80.000 km ile 100.000 km arasında değişir. İridyum bujiler 80.000 km ile 100.000 km arasında değişir. Gümüş bujiler 10.000 km bir değiştirilmelidir.
Dizel araçta ateşlemeyi ne yapar?
Dizel motorlarda buji ile ateşleme olmamaktadır. Sıkıştırılan hava çok yüksek sıcaklığa ulaşarak yakıtı kendiliğinden tutuşturur.

Ateşleme sistemi arızası nasıl anlaşılır?​

Ateşleme bobini arızası nasıl belli olur?
- # 1 – Duman Atma ateşleme bobini arızasının küçük belirtisidir.
- # 2 – Aracın Daha Fazla Yakması
- # 3 – Motor Teklemesi.
- # 4 – Aracın Çalışmaması ateşleme bobini arızası belirtisidir.
- # 5 – Motor Sarsılması, Düşük Rölanti, Çekişin Azalması
Ateşleme bobini arızalı ise ne olur?
Ateşleme bobini arıza yaptığında belirli yöntemler ışığında sorunu anlamak mümkündür. Eğer ki bobin bozulursa aracın motoru titreşimli bir şekilde çalışır, rölantide kendiliğinden stop eder, marşa basıldığı anda motor geç ve zor çalışır, aracın kesinlikle çekişi düşer ve dolayısıyla da çok fazla yakıt tüketmeye başlar.
Distribütör yanlis Takilirsa ne olur?
Distribütör modülü arıza nedeni ile araçta ateşleme sırası bozulabilir ve bu durum tekleme, gaz yememe ve stop etme sorunlarına neden olabilir, Performans bariz bir şekilde düşecektir. Özellikle rampalarda güce ihtiyaç duyduğu anlarda bunu hissedebilirsiniz.

3 silindirli motor nasıl çalışır?​

Üç silindirli motorlarda silindirler birbirinden bağımsız olarak hareket eder. Yine krank farkı nedeniyle bütün silindirler bağımsız çalıştığı için silindir hareketleri sırasındaki patlamalarda ufak da olsa gecikmeler yaşanmaktadır. Yani güç üretiminde kesintiler yaşanmaktadır.
4 silindir hangisi?
Sıralı dört silindir motor (Inline-4, I4 veya L4), dört silindirin de aynı çizgi üzerinde yer aldığı bir içten yanmalı motor tipi. Sıralı dört silindir motorlarda tek silindir sırasında yan yana yer alan dört silindir, tek bir krank milini çevirir.
 
Geri
Üst