AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Motor yag kapagi acik kalirsa ne olur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Motor yağ kapağı açık kalırsa ne olur?​

Etrafa fışkırttırır. Yağ ısındıkça sıçrar ve motor yağsız kalır. Denildiği gibi içine toz, taş vb. şeyler girebilir.
Araba Motoru neden buhar yapar?
Motor üflemesi olayı kompresyon ya da diğer bir deyişle basınç kaybıdır. Bu durum sıkıştırılmış ve yanmış yakıt karışımı kartere geçtiğinden yağ çubuğu çıkartılarak ya da yağ doldurma kapağı açılarak anlaşılabilir.

Motor koruma kapağı olmazsa ne olur?​

Küçük motorlarda ise tek motor kapağı, motor bloğunu korumaya yeter. Motor suyunun donması ya da yetersiz soğutma, motor bloğunu koruyan bu kapağa zarar verebilir. Bu nedenle motor kapağının kırılmalara ve çatlamalara karşı düzenli şekilde kontrol edilmesi gerekir.
Sıkışan yağ kapağı nasıl açılır?
Ynt: Yağ Kapağım Açılmıyor Çok sıkı tutun ve üstüne bastırıp açın. Ben öyle açıyorum. Aynısı bende de oluyor bazen.
Yakıtın motor yağına karışmasının bir sebebi de yanma odasındaki ve karterdeki basınç farkı nedeniyle piston sagmanlarından sızan gaz halindeki yakıttır. Piston segmanlarından sızan gaz halindeki yakıt ile yağ filmi tarafından emilen yakıt, karterde birikmekte ve motor yağının viskozitesinin düşmesine neden olmaktadır.
Motor neden yağ atar?
Motorda yağ kaçağının oluşmasının en temel sebebi bakımsızlıktır. Yalnızca motor yağı, soğutma suyu ve filtreleri değiştirerek bakım yaptırmak, aracınızın yürümesini sağlasa da hava şartlarından etkilenen ve zamanla eskiyen plastik conta vb. aksamlar görevini yerine getiremez hale gelebilir.

Motorda hava kaçağı nasıl anlaşılır?​

Yanıcı sıkıştırılmış karışım, krank milini döndüren pistonları iter ve araba hareket etmeye başlar. Hava, motora küçük bir gaz kelebeği valfinden girer….Hava kaçaklarının başlıca belirtileri şunlardır:
- artan rölanti hızı
- yüzer rölanti hızı
- gaz pedalına basmaya / bırakmaya yetersiz motor tepkisi.
- artan yakıt tüketimi.
 
Geri
Üst