AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Motor subap ayari bozuksa ne olur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Motor subap ayarı bozuksa ne olur?​

Ayarı bozulmuş supaplar motor ısınırken kararsız rölantiye neden olabiliyor. Hava ve yakıt girişindeki senkronizasyon bozularak yüksek yakıt tüketimi meydana geliyor. Ateşleme sırasında motora uygun yakıt-hava karışımı gönderilmediği için motorda tekleme ve sarsıntı görülebiliyor.

Subap ayarı kaç olmalı?​

Örneğin emme supaplarının olması gereken supap boşluğu katalog değeri 0,1 mm olsun. Ölçülen gerçek değer 0.07 mm ise, supap boşluğunu supap ayarıyla arttırmak gerekir. Ölçülen değer 0,14 mm ise supap boşluğunu azaltmak gerekir.
Subap yakan araba nasıl anlaşılır?
Supap Arızası Belirtileri: Motor supapları eridiğinde motor kompresyon kaçıracaktır, çekişi düşecektir, yakıt sarfiyatı artacaktır, motor rölanti devri düzensizleşecektir, hızlanmada kesiklikler ve gaz yememe sorunu meydana gelecektir.

Subaplar performansı etkiler mi?​

Supaplar eridiğinde, silindirde kompresyon kaçağı meydana gelir çünkü basınçlı hava buradan dışarı kaçar. Çekiş düşer, hızlanmada kesiklik yaşanır, rölanti bozulur (stop bile edebilir), yakıt aşırı artar.

Motorda subap ayarı neden yapılır?​

Subapların ayarı eski model araçlarda manuel olarak yapılır. Yeni nesil araçlar subap ayarını otomatik olarak kendisi yapar. Aracınızın silindir kapağının üstünden şık-şık gibisinden ses geliyorsa, performansında azalma var ise, yakıt tüketimi arttıysa, aracınız geç çalşıyorsa subap ayarı yaptırmanız gerekebilir.
Subap vurması neden olur?
Triger Kayışı Kopması Aracın düzenli olarak yapılması gereken triger bakımı zamanında yapılmadığında aracın triger kayışı-zinciri kopar belirli bir süre çalışmaya devam eden pistonlar açık kalan subaplara vurur. Sonuç olarak subaplar ya yamulur ya da kırılır. Yapılması gereken aracın silindir kapağı sökülür.
Sentil takımı kullanımı ilk olarak, kullanım alanındaki aralığa veya delik ölçümünde ölçülecek aralığa kadar sentil yaprakları yerleştirilir. Geride kalan en son sentil takımındaki yaprak veya farklı bir tabir ile son sentil teli, ölçüm yapılan alanın kalınlığının veya deliğin çapını ortaya çıkarır.
servis kitabı tam olarak şunu diyor: sıcak motor 2 saat soğuyacak sonra 0.20 emme, 0.40 eksoz ayarlanacak diyor.
Araç neden subap yakar?
Yine subap aralıklarının yanlış ayarlanması, subap yaylarının güçlü olmaması, subap başlarının aşırı incelmesi ve subap iteceğinin tutukluk yapıyor olması da subapların yanmasına neden olduğu bilinmektedir.

Çelik sibop mu lastik sibop mu?​

Lastik değişimleri sırasında sibop modeli seçimlerinizi de kesinlikle çelik sibop modellerinin tercih edilmesi gerekir. Lastiklerde çelik sibop kullanımı ile daha uzun süreli kullanım ve daha güvenli sürüş imkanına kavuşabilirsiniz.
 
Geri
Üst