AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Motor rektefiye neden yapilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Motor rektefiye neden yapılır?​

Bir motorun rektifiye işlemi yapılması için gereken iki ana neden bulunur. Bunlar ise, motor yataklarının aşınması ve piston halkalarının iyi oturmamasıdır. Herkesin bildiği gibi rot, krank mili ve piston gibi motor parçaları serbest bir şekilde hareket edebilecek sağlayan yataklara sahip bulunuyor.

Motor blok çatlaması neden olur?​

Normal şartlarda motorun ısısına, basıncına ve dış etmenlere oldukça dayanıklıdır. Fakat kimi zaman çatlamalar meydana gelebilir. Sorun genellikle motorun aşırı ısınmasından kaynaklanır. Motor çok ısındığında, termal stresin bir sonucu olarak silindir kapağı çatlar.
Arabanın motoru neden yağlanır?
Motor yağı, motorun hareketli parçaları üzerinde ince bir tabaka oluşturup parçaların sürtünmesine engel olur. Zira, söz konusu sürtünme parçaların aşınmasına ve zamanla işlevini yitirmesine neden olur. Ayrıca parçaların daha kolay hareket etmesine yardım eder.

Motor kapağı neden çatlar?​

Silindir kapağı çatlağına neden olanlar ise genelde şunlardır : Motor suyunun donması Sıcak motora aşırı soğuk su eklenmesi. Sıcaklık fazlalığı ve düzensizliği.

Motor rektefiye olursa ne olur?​

Diğer bir deyişle araçların kalbi motorların zaman içinde çalışma koşullarının bozulması ve aşınması sonucu uygulanan yenileme işleminin bütünü rektifiye olarak tanımlanır. Aşınmış bir motordaki silindir, krank mili ve piston gibi parçaların değiştirilmesi ve motorun eski gücüne kavuşması işlemidir.
Rektefiye olan araç alınır mı?
Bu durumda motor rektifiye işleminin herhangi bir zararı söz konusu değildir. Motoru yenilenen bir araç satın alınacaksa bilgili ve ehil kişilerin garanti vermesi alıcılara için olumlu bir durumdur.

Motor üst kapak çatlak olursa ne olur?​

Çatlak üst kapak, yanma odasındaki karışımın kalitesini bozar. Bu da karışımın olması gibi yanmayacağı anlamına gelir. Üst kapak çatlarsa motor tekleme yapar.
 
Geri
Üst