- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.233
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Konu Yazar
- #1
Motor neden çok ısınır?
Su pompası, termostat veya soğutma suyu kaçağı nedeni ile sirkülasyon durursa sıcaklıklar yükselmeye başlar ve motor aşırı ısınır. Soğutma sıvısı ayrıca, motorun içine akım eden ısıdan kurtulmalıdır. Ayrıca, egzoz kısıtlamaları motorun aşırı ısınmasına neden olabilir. Egzoz, motordan çok fazla ısı taşır.Hangisi motor sıcaklığının aniden yükselmesine sebep olur?
Radyatörün hava yapması: Antifiriz veya su değişimi sonrası radyatör hava yapabilir. Silindir kapağının çatlaması veya kapak contasının yanması da hava yapmasına neden olmaktadır. hava yapan radyatör de motorun aşırı ısınmasına neden olarak hararet yapmasını tetikleyebilir.Egzoz neden çok ısınır?
Egzoz gazının aşırı ısınmasının ana nedenleri şunlardır: Dönüş havası sıcaklığı yüksektir, motor ısıtılır, sıkıştırma oranı yüksektir, yoğuşma basıncı yüksektir ve soğutucu doğru olmayan şekilde seçilir. Dönüş havası sıcaklığı buharlaşma sıcaklığına göredir.
BMW termostat arızası nasıl anlaşılır?
1-Aracınızla hareket halinde iken hararet göstergesi aşağı doğru düşüp motorun gereğinden fazla soğuduğunu gösteriyorsa termostat kesinlikle arızalı demektir. 2-Aracınız çalıştığında çok geç ısınıyorsa termostat arızalı demektir.
Aşağıdakilerden hangisi motorun harareti yükseldiğinde yapılması gereken Işlemlerdendir?
Araç belirli bir süre olduğunuz yerde çalışsın. Belirli bir seviyeye kadar su ekledikten sonra, motor suyu araç içerisinde devir daim etmesini bekleyin. Hararet seviye normal sınırlarında ise yolunuza devam edebilirsiniz.Egzos tıkalı olduğu nasıl anlaşılır?
Eksoz tıkanıklığı nasıl anlaşılır?- 1.emisyon testinde değerler çok yüksek çıkar veya test başarısız olur.
- 2.araç çekişten çok düşer.
- 3.alt devirler çok cansız olur 1500-3000 arası(dikkat edin şehiriçinde en çok kullanılan devir aralığıdır.)
- 4.yakıt tüketimi artar, rampa çıkmak eziyete dönüşür.
- 5.egzost sesi çok azalır.