Motor krank arizasi nedir?

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.115
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Motor krank arızası nedir?​

Krank mili arızalandığında motor arıza lambası yanabilir. Ayrıca krank milinin arızalanması durumunda ateşleme sistemi karışır ve araç doğru düzgün çalışmaz. Aracınızda tekleme ve stop etme görülüyorsa bu da krank milinin bozulduğuna işaret edebilir. Krank mili bozulduğunda genelde araç seyir halindeyken stop edebilir.

Krank mili neden değişir?​

Milin kırılması genellikle başka arızalardan kaynaklanıyor. Özellikle dizel motorlarda rulman aşınması, yetersiz yağlama ve deforme olmuş krank yatağı delikleri parçanın kırılmasına sebep olabiliyor. Dizel krank millerinin kırılmaya daha eğilimli olması ise son derece sert yapısından kaynaklanıyor.
Krank mili nereye bağlıdır?​
Krank mili, eksantrik yani dış merkezli olma özelliğine sahiptir. Motorun alt kısmında bulunmaktadır. Bu mil üzerine bağlı olan pistonların doğrusal hareketi sonucunda meydana gelen kuvvetin dönme hareketine çevrilmesine sebep olarak araçların ilerlemesine yardımcı olmaktadır. Krank mili motorun alt kısmında yer alır.

Krank mili kırılınca ne olur?​

Krank mili kırılınca ne olur?
Krank mili kırılmasının en önemli belirtisini motordan gelen gürültülü sesler oluşturuyor. Bu arıza motorun hareketli ve diğer parçalarında hasar meydana getireceği için en kısa zamanda yetkili bir servise başvurulması gerekiyor.

Motosiklet krank sorunu nasıl anlaşılır?​

Motosiklet krank sorunu nasıl anlaşılır?
Daha yaygın olan krank mili sensörü arızası belirtileri ise şunlar:
- Marşa basıldığında motoru çalıştırma sorunları görülüyorsa,
- Düzensiz aralıklarla motor stop ediyorsa,
- Gösterge panelinde motor kontrol sembolü yanıyorsa,
- Sürüş sırasında yavaş ve dengesiz hızlanmalarla sabit hızın korunması güçleşiyorsa,

Motosiklette krank sorunu neden olur?​

başında da dediğim gibi krank kesmesi kısa vadede olacak bir arıza değildir.her türlü kullanım yanlışlığı buna sebep olabilir.1.si birden fazla silindirli bir motorda 1 silindirin çalışmaması durumunda kranka hep tek yönlü yüklenileceğinden kısa süre içerisinde yataklar bozulur,boşluk yapar ve krank salınımlı çalışmaya …
 
Krank mili arızası, motorun önemli parçalarından biri olan krank milinin hasar görmesi durumunu ifade eder. Bu durumda araçta çeşitli belirtiler ortaya çıkabilir. Birincisi, motor arıza lambası yanabilir ve ateşleme sistemi etkilenebilir, bu da aracın doğru düzgün çalışmamasına sebep olabilir. Ayrıca araçta titreme, stop etme gibi sorunlar da krank mili arızası belirtileri arasında sayılabilir. Krank mili genellikle aracın seyir halindeyken stop etmesine de neden olabilir.

Krank milinin değiştirilmesi genellikle diğer arızaların sonucunda gerçekleşir. Özellikle dizel motorlarda rulman aşınması, yetersiz yağlama ve deforme olmuş krank yatağı delikleri gibi durumlar krank milinin kırılmasına yol açabilir. Dizel motorlarda krank mili, çok sert yapısı nedeniyle kırılmaya daha meyillidir.

Krank milinin motorla bağlantısı, motorun alt kısmında eksantrik olarak yer almasıdır. Pistonların doğrusal hareketini dönme hareketine çevirerek aracın ilerlemesine katkı sağlar. Krank milinin kırılması durumunda motor gürültülü sesler çıkarabilir ve diğer parçalara zarar verebilir, bu nedenle hemen servise başvurmak önemlidir.

Motosiklet krank sorunu genellikle krank mili sensörü arızası olarak ortaya çıkar. Bu durumda marşa basıldığında motorun çalışmaması, düzensiz stop etmeler, motor kontrol sembolünün yanması ve yavaş hızlanmalar gibi belirtiler görülebilir. Krank sorununun nedenleri arasında ise kullanım hataları ve silindirlerin eşit çalışmaması gibi durumlar sayılabilir. Bu tür arızaları önlemek için düzenli bakım ve kontrol önemlidir.
 
Geri
Üst