- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 213.672
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Motor kompresyon düşüklüğü nasıl anlaşılır?
Motorun kompresyon kaçırdığı motor gücünün azalmasından (Performans ve çekişin düşmesi), yakıt maliyetinin aşırı artması motorun yağ yakmasından – yağ eksiltmesinden, egzozdan gri-mavi ve beyaz duman atmasından motor sıcak iken yag çubuğundan duman atmasından anlaşılabilir.Silindir basıncı neden düşer?
Silindir, hava ve yakıt karışımından aşırı sıcaklıklara maruz kaldığından, çok fazla ısınma meydana gelebilir. Piston üzerinde sıcak noktalar oluşturur, deliklere veya çatlaklara neden olabilir. Piston ve duvar arasındaki delikler ve boşluklar, gazların sızmasına neden olarak düşük motor kompresyonu oluşturur.Kompresyon testi kaç bar olmalı?
Kompresyon test basıncı 270psi – 18 bar değerinin altına düşmemelidir. Ayrıca silindirler arası kompresyon basınç farkı 75 psi – 5 bar’dan fazla olmamalıdır.
Piston kaçağı nasıl anlaşılır?
Şimdi bu kaçağın nereden kaynaklandığını bulmak için ıslak test yapılır. Islak testle piston segmanları (alt taraf) sızdırmaz hale getirilir. Eldeki basınç 100 psi’ydı. Islak test sonucu basınç 150 psi çıkarsa, kaçağın piston segmanlarından olduğu sonucuna varılır.
Motor kompresyon testi kaç olmalı?
Kompresyon basıncı nasıl ölçülür?
Motor kompresyon ölçümü için aracı ısıttıktan sonra benzin pompasının sigortası sökülür ve devamında bujiler sökülür. Bujiler alındıktan sonra kompresyon test göstergeleri buji yuvalarına takılır ve marş basılır. Kısa marş sonunda göstergedeki değerlere bakılarak silindirlerdeki basınç dağılımı bulunur.Kompresyon kaçağı silindir nerelerde olur?
%20-25 civarı düşük basınç okunan silindirlerde kompresyon kaçağı mevcuttur. Bazı motorlarda, silindirler arası basınç farkının 1,5 barı geçmemesi gerekir. Kuru kompresyon testi sonuçlarında, tüm silindirler için ölçülen basınç değerleri birbirine eşit veya çok yakın ise motor sağlam olup kompresyon kaçağı yoktur.
Kompresyon Kaçağı Nasıl Anlaşılır? Aracın kompresyon kaçırdığı, motor gücünün azalmasından (çekişin düşmesi), yakıt sarfiyatının aşırı artmasından, motorun yağ yakmasından – yağ eksiltmesinden, egzozdan gri-mavi duman atmasından vb. anlaşılabilir.
Kompresyon düşükse ne olur?
Kompresyon kaybı, normal motor aşınması ve yıpranmasının neden olduğu bir veya daha fazla silindirdeki sızıntının bir sonucudur. Motorun bir silindirinde kompresyon kaybı yaşarsanız, teklemeye ve kötü araç performansına neden olabilir. Güç çıkışındaki azalma, yıpranmış iç parçaların bir işaretidir.
Kompresyon, motordaki pistonun havayı ve karışımı sıkıştırdığında herhangi bir sızdırma olmadan istenen basınca yükseltmesidir.
İşlevini tam olarak yerine getiremeyen ve uzun süredir kontrol edilmeyen motorlara rektifiye işleminin uygulanması gerekir. Zaman içinde aşınan ve performansı düşen motorlarda uygulanan rektifiye, araç ve motor sağlığı açısından son derece önemlidir.
Kompresör kaçırması nasıl anlaşılır?
Kompresyon Kaçağı Nasıl Anlaşılır? Motorun kompresyon kaçırdığı motor gücünün azalmasından (Performans ve çekişin düşmesi), yakıt maliyetinin aşırı artması motorun yağ yakmasından – yağ eksiltmesinden, egzozdan gri-mavi ve beyaz duman atmasından motor sıcak iken yag çubuğundan duman atmasından anlaşılabilir.
Motor kompresyon testi zararlı mi?
Tüm Yorumlar. Bursa Oto Galericiler Odası Başkanı Hakan Yanık, ikinci el araç alırken yaptırılan ekspertiz testlerine karşı tüketicileri uyardı. Yanık, motor ölçümü yapılan testlerin motora, özellikle de otomatik vitesli araçlarda şanzımanlara ciddi zarar vererek binlerce liralık masrafa neden olabileceğini söyledi.
Motor rektefiye ne kadar tutar?
Dizel Motor Rektefiye Fiyatları 2022 Örnek olarak çok kullanılan 1.3 Multijet motorunun tüm parçalarının yenilenmesi ile 5-7 8-15 bin lira aralığında, rektefiye işleminde ise 4-5 10 bin lira dolaylarında tutabilmektedir. 2022 benzinli motor rektefiye fiyatları ise ortalama 10-20 bin lira aralığında olmakta.Dizel bir motor kaç bin km yapar?
Dizel motorlu araçların ortalama ömrü 400.000 ila 500.000 kilometre arasındadır.Kompresör kacagi nedir?
Bu kaçak silindir kapak contasından meydana gelmektedir. Silindir kapağı veya silindir bloğunda (gömleklerde – silindirlerde) çatlak olması durumunda da kompresyon kaçağı meydana gelebilir, böyle bir durumda genellikle motor hararet yapar veya yağ eksiltir veya su eksiltir. Egzozdan beyaz veya mavi duman atabilir.
Motor kompresör basıncı kaç olmalı?
-Kompresyon testi sırasında, test cihazında okunan değer yaklaşık 8-12 bar (110-175 psi) civarındadır ( bu değer her motora göre değişir).