AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Motor efektif gucunden anlasilan nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Motor efektif gücünden anlaşılan nedir?​

Efektif güç, motorun krank mili ucundan ölçülen gerçek gücüdür. Efektif güç Pe sembolü ile gösterilirse Pe=Pi.- Pm olur. Pm: sürtünmelere harcanan güçtür. Efektif güce; faydalı güç, etkin güç veya fren gücü de denilmektedir.

Indike basınç ne demek?​

İndike ortalama efektif basınç (IMEP), sırasıyla piston hareketinden dolayı silindir hacim değişimi ve silindir duvarlarındaki ısı kaybı, yanma işleminden serbest kalan ısı oranı gibi çeşitli faktörleri belirleyen silindir basıncı ile ilgili bir parametredir.

Piston yastıklama nedir?​

Piston yastıklama nedir?
Yastıklama Akışkan gücü ile hareket eden silindirlerin strok sonunda yavaşlayarak etkili bir şekilde durdurulması. (Bu çalışma çerçevesinde yastıklama ve frenleme ifadeleri aynı işlevi tanımlamak için kullanılmaktadır.)

Motor çıkışından alınan kullanılabilir güce ne denir?​

Silindire girmiş oaln karışımın yanması ile meydana gelen ısı enerjisinin, mekanik enerjiye dönüşmesi motorun silindirleri içinde olmaktadır. Bu nedenle, motorun silindirleri içinden veya piston üzerinden alınan güce indike güç (İç Güç) denir. İndike gücün ölçümü indikatör adı verilen cihazlarla yapılmaktadır.

Aşırı doldurma ne demek?​

Aşırı doldurmalı sistemlerde, küçük hacimli bir motor, daha büyük hacimli bir motorun işini yapabilmesi ve aynı zamanda düşük egzoz gazı değerleriyle birlikte, yakıttan tasarruf edilmesine olanak sağlar. Genel olarak türbo şarjlar 0.4 Bar’ dan 2.0 Bar’ a kadar güç üretebilmektedirler.

Pnömatik piston ne demek?​

Pnömatik piston ne demek?
Pnömatik piston, basınçlı olan hava enerjisinin kontrolünü gerçekleştirerek doğrusal itme ya da çekme hareketine dönüştürmeyi sağlayan elemanlardır.
Piston hesabı nasıl yapılır?​
Hidrolik Sistem Hesabı aşağıdaki formüller yarımıyla yapılır.
- Piston Bölümü Alanı: A1 = π x D² / 4.
- Piston Kolu Bölüm Alanı: A2 = π x (D²-d²) / 4.
- Strok Hızı: V = h / t.
- Kuvvet: F = p x A.
- Gerekli Debi: Q = A x V x 3 / 50.
- Tahrik Gücü: P = p x Q / (600 x ų ) Hidrolik Sistem Hesabı Tanımları F = Kuvvet (daN)
Efektif basınç ne demek?​
Bir akışkanın değdiği yüzeye uyguladığı itme kuvvetinin birim yüzeye düşen tutarı.

Hidrolik yastıklama nedir?​

Hidrolik yastıklama nedir?
Standart hidrolik silindir yastıklaması, herhangi bir veya her iki uçta son inç veya daha fazla strok sırasında silindirden dönüş akışının basit bir şekilde kısıtlanmasını sağlar. Silindirin piston çubuğunun ucuna sabitlenmiş bir mızrak, silindirin uç kapağında sıkıca oturan bir delikle temas eder.

Motorun indike gücü nedir?​

Endike güç; endikatör diyagramından bulunan ortalama endike iç basınç yardımıyla hesaplanan, silindir içindeki motor gücüdür. Effektif güç ise, motorun güç çıkış noktası olan volandan alınan güç olmaktadır.

Motorda termik verim nedir?​

Termik verim; yakıtın yanması sonucunda oluşan ısı enerjisine karşılık, motorun bu enerjiyi faydalı iş haline sokma oranıdır. Aşın doldurma olmayan bir motorda, emme zamanında silindire alınan havanın hakiki hacminin pistonun silindirde boşalttığı hacme oranı hacimsel verimi verir.

Aşırı doldurma nedir çeşitleri nelerdir?​

Aşırı doldurma nedir çeşitleri nelerdir?
 
Aşırı doldurma, bir motorun çalışma prensiplerinden biridir ve genellikle turboşarj ya da süperşarj gibi sistemlerle gerçekleştirilir. Aşırı doldurma sayesinde, motorun daha fazla hava emmesi ve bu durumda daha fazla yakıt yakması sağlanarak daha fazla güç elde edilir. Bunun sonucunda da motorun daha efektif çalışması ve daha yüksek performans göstermesi sağlanır. Aşırı doldurmalı sistemler genellikle yakıttan tasarruf etmeyi ve egzoz gazı emisyonlarını düşürmeyi de sağlar.

Aşırı doldurma genellikle turboşarj ve süperşarj gibi sistemler aracılığıyla gerçekleştirilir. Turboşarjlar ve süperşarjlar, motora daha fazla hava sıkıştırarak itme gücünü arttırır. Bu sayede motor daha fazla güç üretebilir.

Aşırı doldurmada yaygın olarak kullanılan sistemler şunlardır:
1. Turboşarj: Egzoz gazlarından güç alan bir tür turbo-sıkıştırıcıdır. Turboşarj, motora daha fazla havayı zorlayarak itme gücünü artıran ve dolayısıyla performansı artıran bir sistemdir.
2. Süperşarj: Motorun emme manifolduna bağlı bir tür sıkıştırıcıdır. Süperşarj, motora daha fazla hava vererek silindirlerin daha fazla sıkışmasını sağlar ve dolayısıyla daha fazla güç üretir.
 
Geri
Üst