AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Motor blogu Neden Aluminyum?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.957
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Motor bloğu Neden Alüminyum?​

Alüminyum daha hafiftir ve ısıyı çelikten daha kolay iletir. Bu nedenle benzinli motorlar için ideal malzeme olarak kabul edilir. Bloğun kuvvetini artırmak için, silindir bloğunun iskelet yapısı kullanılır.

Motor bloğu nedir ne işe yarar?​

Motor bloğu ya da silindir bloğu; motorun ana yapısını oluşturan parçadır. Kam mili, krank mili, piston gibi birçok motor parçasına yataklık eder. Motorun temel ve en büyük parçası olan motor bloğu, motorun toplam ağırlığının yaklaşık 1/4’ünü oluşturur.

Blok çatlak olursa ne olur?​

Blok çatlak olursa ne olur?
Aracınızın silindir bloğu çatlaksa, soğutucu sıvınız bu çatlaktan yanma odasına girecektir. Soğutma sıvısı azalırsa motorunuzun harareti yükselmeye başlar.

Arabada blok ne demek?​

Motorun ana gövdesine yani motorun bütününe motor bloğu denir. Blok halindeki bu yapıya motorun çalışmasını sağlayan diğer parçalar eşlik eder. Yanmaya dayanıklı, basınca dayanıklı olması beklenen motor blokları aracın performansına direk etki eder.

Hangisi silindir bloğunun görevidir?​

Görevi: Silindir bloğu pistonların içinde çalıştıkları silindirleri meydana getirir ve bütün motor parçalarını üzerinde taşır. Silindir kapağı ile birlikte yanma odasını oluşturan silindir bloğu yanma basıncını karşılar ve yanma ısısının soğutma suyuna geçmesini sağlar.

Araba motor blogu nedir?​

Araba motor blogu nedir?
Motorun bütün parçalarının koyulduğu yani motorun bütününe motor bloğu denir. Blok halinde olan bu gövdeye motorun diğer parçaları bulunur. Sıcaklık ve basınca, aşınmaya dayanıklı olması gereken motor blokları araç performansıyla doğrudan ilişkilidir. Genellikle aracın ön tarafında yer alır.
Kapak çatlağı nasıl anlaşılır?​
Silindir Kapağı Çatlağı Belirtileri
- Soğutma Sıvısı Kaçakları Silindir bloğunda oluşacak bir çatlak aracınızın soğutma sıvısı eksiltmesine neden olabilir.
- Yağ Kaçağı Belirtisi. Silindir bloğunun çatlamış ile yağ kaçakları da görülebilir.
- Motorda Duman Gözlemlenmesi.
- Performans Kayıpları
Rodajda nelere dikkat edilmeli?​
Motor rodaj kısaca, aracın ilk dönemde daha dikkatli ve fazla zorlanmadan kullanılması temeline dayanıyor. Bunun için ilk başlarda araç kullanılırken yüksek devirde uzun süre kalmamalı, ani ara hızlanmalardan kaçınmalı, yüksek hızlara çıkmamalı ve ani ya da sert frenden uzak durmalısınız.
 
Alüminyum neden motor blokları için tercih edilir, daha hafif olmasının yanı sıra ısıyı daha iyi ilettiği için benzinli motorlar için ideal bir malzeme olarak kabul edilir. Aynı zamanda bloğun kuvvetini artırmak için silindir bloğunun iskelet yapısı kullanılabilir. Motor bloğu ise motorun ana yapısını oluşturan ve kam mili, krank mili, piston gibi birçok parçaya yataklık eden önemli bir parçadır. Motor bloğu, motorun toplam ağırlığının yaklaşık olarak 1/4'ünü oluşturur.

Eğer aracınızın silindir bloğu çatlaksa, soğutucu sıvının bu çatlaktan yanma odasına girmesi durumunda, soğutma sıvısının azalması mümkün olabilir ve bu da motorun hararetinin yükselmesine neden olabilir. Silindir bloğunun görevi ise pistonların içinde çalıştıkları silindirleri meydana getirerek bütün motor parçalarını üzerinde taşımaktır. Ayrıca, silindir bloğu yanma basıncını karşılar ve yanma ısısının soğutma suyuna geçmesini sağlar.

Motorun bütün parçalarının konulduğu ve motorun ana yapısını oluşturan yere motor bloğu denir. Motor bloğu, sıcaklık, basınç ve aşınmaya dayanıklı olmalıdır ve aracın performansı üzerinde direkt etkiye sahiptir. Silindir kapağı çatlağının belirtileri arasında soğutma sıvısı veya yağ kaçağı, duman gözlemlenmesi, performans kayıpları gibi durumlar yer alabilir.

Motor rodajı, aracın ilk dönemde daha dikkatli ve zorlanmadan kullanılması anlamına gelir. Bu süreçte yüksek devirde uzun süre kalmamak, ani hızlanmalardan kaçınmak, yüksek hızlara çıkmamak, ani veya sert frenlerden uzak durmak gibi dikkat edilmesi gereken önlemler bulunur. Bu sayede motordan uzun ömürlü ve verimli bir performans alınabilir.
 
Geri
Üst