AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Montessori yaklasiminda ogretmenin sahip olmasi gereken ozellikler nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
61.593
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Montessori yaklaşımında öğretmenin sahip olması gereken özellikler nelerdir?​

Montessori öğretmeni hoşgörü sahibidir, çocuğun yanlışlarının onun öğrenmelerinin bir parçası olduğunu bildiği için, yanlış yapmasına müsaade edecek kadar “sabır” içindedir. Montessori öğretmeni “yavaş”tır. Bunun için öğretmen sınıfın içinde çocuğun biyolojik ritmini bozmadan, yavaş ve sekine içinde hareket eder.

Montessori Eğitimi çocuğa ne kazandırır?​

Montessori Eğitimi çocuğa ne kazandırır?
Montessori Eğitimi çocuğa ne kazandırır?
- Çocuk, kendi bireysel beceri ve ilgi alanında kendi hızıyla gelişir.
- Dikkatini yoğunlaştırmayı öğrenir.
- Çalışma isteğini ve zevkini geliştirir.
- Üretken olur.
- Toplumsal bir varlık olur.
- Kaygılarını en doğru şekilde nasıl dışa vurabileceğini öğrenir.

Montessori yaklaşımı da hazırlanmış çevrenin çocuklara kazandırdıkları nelerdir?​

Montessori eğitiminin faydaları nelerdir?
- Montessori eğitiminde çocuk kendi hızıyla gelişmektedir, bu da çocuğun öğrenme ve çalışma isteğini artırır.
- Öğrenme sürecini planlama ve sorumluluk çocuğa verildiği için çocuğun kendine güveni ve sorumluluk duygusunu geliştirir.
- Disiplini içselleştirerek öğretir.

Montessori nin çocuğun gelişimine ilişkin fikirleri hangi öğrenme yaklaşımına dayanır?​

Montessori nin çocuğun gelişimine ilişkin fikirleri hangi öğrenme yaklaşımına dayanır?
* Montessori’nin gelişime ait fikirleri, Piaget ve Vygotsky’nin görüşleri gibi yapılandırmacılığa ve etkin doğal öğrenmeye dayanmaktadır. Montessori eğitiminde amaç çocuğun keşfedilmesidir ve Montessori yönteminin felsefi temelleri, “çocuktan hareket” akımına dayanmaktadır.

Montessori eğitim ilkeleri nelerdir?​

Montessori Eğitim Sisteminin İlkeleri
- Çocuğa Saygı Montessori yaklaşımında bebeklikten itibaren çocuğa saygı esastır.
- Duyarlı Dönem (Hassas Dönem)
- Emici Zihin.
- Özgürlük ve disiplin.
- Hareket ve Zeka.
- Motessorı̇ Okulunda Düzen.
- Dil Gelişimi.
- Hazırlanmış çevre.

Montessori hangi gelişim alanlarına katkı sağlar?​

Montessori hangi gelişim alanlarına katkı sağlar?
İtalya’nın ilk kadın doktoru, pedagog ve antropoloji profesörü Maria Montessori (1870-1952) yüzyılın başlarında her bir çocuğun bireyselliğine azami ölçüde uyan bir pedagoji geliştirir. Bu, çocuğun bireysel becerilerine ve ilgi alanlarına, bireysel öğrenme hızına ve karakter özelliklerine uygun bir pedagojidir.

Montessori yaklaşımında ödül ve ceza ile ilgili neler söylenir?​

ÖDÜL VE CEZA SİSTEMİ YOKTUR Montessori yönteminde çocuğun başarıları ya da iyi davranışları ödülle değerlendirilmez. Zaten başarıyla sonuçlanan her iş ve olumlu olan her davranış kendi doğru ve güzel doğal sonucunu getirir.

Montessori programı çocuğun hangi gelişim alanlarına katkı sağlar?​

Montessori programı çocuğun hangi gelişim alanlarına katkı sağlar?
Montessori materyalleri günlük yaşama yönelik becerileri geliştirmesinin yanında duyuların kullanımı, dil gelişimini, matematiksel becerileri geliştirmesi açısından da önemlidir (Lin vd., 2010). Montessori eğitim yaklaşımın temelinde emici zihin ilkesi yer almaktadır.

Aile katılımını sağlamak gelişimsel açıdan uygun programın hangi ilkesiyle ilişkilidir?​

Gelişimsel Açıdan Uygun Programın aile katılımına bakış açısı, programın temel ilkelerinden olan “sosyal ve kültürel uygunluk ilkesi” kapsamında ele alınmaktadır.
 
Montessori yaklaşımında bir öğretmenin sahip olması gereken bazı önemli özellikler şunlardır:

1. **Hoşgörü ve Sabır:** Montessori öğretmeni çocukların hatalarını öğrenme sürecinin bir parçası olarak gördüğünden, hoşgörülü ve sabırlı olmalıdır. Çocuğun hatalarına müdahale etmek yerine onlara rehberlik etmelidir.

2. **Yavaşlık:** Öğretmen sınıfta, çocuğun doğal ritmini bozmadan hareket etmelidir. Acele etmek yerine sakin ve ölçülü olmalıdır.

3. **Çocuğa Saygı:** Montessori yaklaşımında çocuğa saygı temeldir. Öğretmen, çocuğun bireysel ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına değer vermelidir.

4. **Duyarlılık:** Öğretmen, çocuğun duyarlı dönemlerini anlayarak onlara uygun ortam ve materyaller sunmalıdır.

Montessori eğitimi çocuğa pek çok fayda sağlar. Çocuk, kendi hızında ve ilgi alanında gelişirken dikkatini yoğunlaştırmayı, çalışma isteğini ve zevkini, üretkenliği, toplumsal varlık olmayı ve duygusal yönetimi öğrenir. Ayrıca, Montessori eğitimi çocuğun özgüvenini artırır ve sorumluluk duygusunu geliştirir.

Montessori eğitiminin çocuğa kazandırdığı faydalardan bazıları şunlardır:
1. Çocuğun kendi hızında gelişmesini sağlayarak özgüvenini artırır.
2. Sorumluluk duygusunu içselleştirir.
3. Disiplini sağlayarak öğretir.
4. Çalışma isteği ve zevkini geliştirir.
5. Toplumsal becerileri destekler.

Montessori yaklaşımı çocuğun bilişsel, duygusal, sosyal ve fiziksel gelişimine katkı sağlar. Bu yöntem, bireysel becerileri ve ilgi alanlarını ön plana çıkararak çocuğun tüm gelişim alanlarını destekler.

Montessori'nin çocuğun gelişimine ilişkin fikirleri yapılandırmacılığa ve etkin doğal öğrenmeye dayanır. Piaget ve Vygotsky'nin görüşleri gibi yapılandırmacı yaklaşımın etkisi altındadır. Montessori'nin pedagojik yaklaşımı, çocuğun keşfedilmesi ve kendi öğrenme sürecinde etkin rol alması fikrine dayanmaktadır.

Montessori programı, çocuğun bilişsel, duygusal, sosyal ve fiziksel gelişim alanlarına katkı sağlar. Özellikle çocuğun günlük yaşam becerilerini, duyusal deneyimlerini, dil gelişimini ve matematiksel yeteneklerini destekler. Montessori eğitimi, çocuğun emici zihin ilkesini merkeze alarak bütünsel bir gelişimi destekler.

Montessori yaklaşımında ödül ve ceza sistemi bulunmaz. Çocuğun başarıları veya iyi davranışları ödüllendirilmez; çünkü Montessori'ye göre her iş ve davranış zaten kendi doğal sonuçlarıyla değerlendirilmelidir. Başarı ve olumlu davranışlar, çocuğun içsel motivasyonuyla gerçekleşmelidir.

Gelişimsel açıdan uygun bir programın aile katılımı ilkesi, sosyal ve kültürel uygunluk ilkesiyle ilişkilidir. Programın ailelerle işbirliği içinde olması, çocuğun gelişimine destek olur ve çocuğun bakımının programla koordineli bir şekilde sağlanmasını sağlar.

Montessori Eğitim Sistemi temel ilkeleri arasında çocuğa saygı, duyarlı dönem, emici zihin, özgürlük ve disiplin, hareket ve zeka, düzen, dil gelişimi ve hazırlanmış çevre bulunmaktadır. Bu ilkeler, çocuğun bütünsel gelişimine katkı sağlayacak şekilde dizayn edilmiştir.
 
Geri
Üst